Deep blue teal


Imorse innan jag skulle gå till jobbet var jag så sjukt trött att jag inte ens orkade tänka på färgkombinationer. Därför högg jag det första pigmentet mina ögon föll på i lådan; teal, och parade det med en ljusare och en mörkare nyans. Enkelt men effektfullt =)

Ansikte
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish/natural - light
  • MAC mineralize blush duo - grand duo
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - warm chill
  • MAC pigment - teal
  • MAC pigment - deep blue green
  • MAC eyeshadow - shroom
  • Urban Decay 24/7 glide on eye pencil - covet
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC plush lash mascara
  • MUS tri brow colour
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC prep + prime lip
  • MAC lipstick - creme in your coffee











Jag började med en bas av UDPP över hela ögonlocket. På inre tredjedelen av locket la jag den ljust blåmintgröna skuggan warm chill. På mitten av locket la jag pigmentet teal, och i yttre ögonvrån och i globlinjen la jag det mörkt blågröna pigmentet deep blue green. Highlightade med shroom, och under ögat la jag den tealfärgade pennan covet från Urban Decay. Över covet la jag teal för att fixera pennan. Eyeliner, mascara och fyllde i ögonbryn. På kinderna applicerade jag det hallonröda rouget Grand Duo med hjälp av min duofiberborste, MAC #187, för att få ett skirt resultat. Det här rouget är så högpigmenterat att det behövs! Målade läpparna med det brunrosa krämiga läppstiftet creme in your coffee. Sprayade hela ansiktet med MUS face mist.




Sofia (heartcore)

lika galet läckert som vanligt :)

2009-03-27 @ 19:14:12
URL: http://www.heartcore.se
Carolina

åh va fint! Gillar skuggan varm chill å hur fint den passar ihop med teal!

2009-03-29 @ 18:19:16
Purity

Sofia: Tack!



Carolina: Tack ska du ha =) Det är lite svårt att få tryck i färgen med warm chill, så jag ser fram emot att få hem min aquavert-skugga eftersom den är mer pigmenterad men liknande i färgen (fast mer grön)!

2009-03-30 @ 02:09:28
URL: http://purity.webblogg.se/
sminkjante

Superduper fint. Favorit skuggor båda två.

2009-03-30 @ 16:15:48
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Sminkan

Väldogt snyggt!

2009-03-30 @ 18:51:01
Purity

sminkjante: Tack! Teal är en älskling i sminklådan =)



Sminkan: Tack! =D

2009-03-30 @ 22:59:06
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy