Swatches: Vita, Creme och Beige MAC-skuggor


Jag ber om ursäkt för den låga aktiviteten här på bloggen de senaste dagarna. Jag har mått lite halvkasst och det har varit så himla tråkigt väder ute, så jag har varken haft inspiration att sminka mig eller tillräckligt bra ljus för att fota när jag väl har gjort det... Nåja. Idag var det i alla fall nästan tillräckligt med ljus för att swatcha, så jag passade på att fota de två sista omgångarna av mina MAC-pigment och ögonskuggor =) Här kommer mina ljusaste skuggor som går i vitt, creme och beige. De här skuggorna använder jag mest till s.k. highlightning. Just beige skuggor är väldigt svåra att fånga på bild eftersom det nästan inte blir någon kontrast mot huden, speciellt i dåligt ljus, men jag gjorde mitt bästa.




MAC Fairylite pigment (Holidazzle 2003), MAC Brulé eyeshadow
MAC Femme Fi eyeshadow (Brunette Blonde Redhead 2009), MAC Shroom eyeshadow
MAC Sugarshot eyeshadow (Sugarsweet 2009), MAC Solar White eyesahdow (Cool Heat 2008)
MAC Vanilla pigment, MAC Chillproof eyeshadow (Colour Forms 2008)
MAC White pigment (PRO), MAC Frost pigment
MAC Crystal Avalanche eyeshadow, MAC Pure White pigment (PRO)


In English: I apologize for the blog being quite dead the last few days. I've been ill and the weather has been terrible, so I haven't had the inspiration to do my makeup, and if I did put on some, the lightning was so bad that I couldn't take any pictures of it... Anyway, the light today has been OK, so I thought I'd swatch the last two rounds of my MAC pigments and eyeshadows. Seen here are my lightest eyeshadows in white, creme and beige. I mostly use these for highlighting. Beige shadows in particular are really hard to capture in a picture since they are so close to my own skintone, and with bad lightning, it's even harder. But I did my best =)
 




Maggie

Har ett sample på Fairylite och älskar glitterkornen, men jag får dem ALDRIG att fästa! Hur gör du med det?

Milk är ju också en bra highlighter ;)

Frost, White och Pure white ser nice ut!

2009-06-08 @ 15:29:30
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Purity

Maggie: Jag har problem med glittret där med... Tyvärr. Testa en klistrig bas under så brukar det fästa lite bättre. White är väldigt väldigt lik Crystal Avalanche så man behöver egentligen inte båda. Crap, jag visste väl att det var något jag hade glömt swatcha! :O

2009-06-08 @ 15:55:45
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma

Jag gillar även att lägga de ljusa skuggorna på locket och använda någon mörkar skugga i globen, kontrasten blir snygg!

2009-06-08 @ 19:44:04
URL: http://emla82.blogspot.com
Maggie

Hihi, fast den kan du klistra in :)

Eller med de rosa? Den är ju rosa... hmm....



Jag gillar att fästa reflects-glittren med shadesticks. Först UDPP sen shadestick sen pressa på glittren. Har intetestat som du att pensla på shadestick utan jag målar ju direkt med pennan... men det funkar kalas! Är skitfint med cakeshop och sharkskin som bas till reflects gold ;)

PS shadestick som bas till ex beauty marked är också prima! Då får man fram glitterkornen i den med ;)

Fairylite kanske fatnar om man har typ beige-ing... ett stift jag funderat på att skaffa sen jag swatchade beauty marked över den. WOW vilket skimmer och glitter man fick fram med den som bas! :D

2009-06-08 @ 19:45:02
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Purity

Maggie: Ja jag funderade på det. Får klura litegrann =) Har inte testat att fästa glitter med shadesticks, funkar däremot super med paint pots! Samma sak med glittriga skuggor. Artifact trollar fram allt det röda glitter i beauty marked, yumm!

2009-06-08 @ 23:43:12
URL: http://purity.webblogg.se/
Maggie

Får inte artifact att sitta ordentligt på mina lock, oavsett bas! :S

PS vet du när fairylite släpptes sist? De har fullsize av den på Åhléns och det borde dem ju inte ha efter 6 år tycker man :P

2009-06-09 @ 12:46:52
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy