Inspiration från MAC: Gold Rebel


MAC-kollektionen Style Warrior släpps i Sverige om 1½ vecka. På MACs hemsida kan man hitta s.k. face charts, dvs sminkningar på papper, över olika sminkningar man kan göra med produkterna från kollektionen. Jag fastnade för den här looken, som heter Gold Rebel.


Vilket härligt kontrastdjup i ögonskuggorna! Det alla bästa med den här looken är att du bara behöver två ögonskuggor; en skimrig knallgul (här har de använt bright future) och en matt, varm mellanlila (här har de använt vibrant grape). Genom att lägga den lila skuggan över den gula i globlinjen får man fram en ännu varmare, nästan vinröd skugga. Urtjusigt säger jag! Den här looken måste jag testa så fort jag har lagt tassarna på bright future den 15 juni =)

In English: MAC collection Style Warrior is released in 1½ week in Sweden. On MAC's website, you can find so called face charts, i.e. makeup looks done on paper, with looks you can create with products from the collection. I instantly fell for this look which is called Gold Rebel.

What a great depth the contrasting eyeshadows create around the eyes, wow! The best thing with this look is that you only need two eyeshadows; one shimmery bright yellow (bright future has been used here) and a warm, matte medium purple (vibrant grape used here). By layering the purple over the yellow in the crease, you get an even warmer, almost burgundy shade. Simply gorgeous! I have to try this look as soon as I have laid my hands on bright future on june 15th =)





33

Längtar verkligen!

Det är sjukt hur mycket man kan känna begär...

2009-06-05 @ 18:37:16
URL: http://33variationsonawaltz.blogspot.com
Linda

Vad läckert! Den sminkningen måste jag pröva! Måste bara införskaffa mig en gul skugga.... =)

2009-06-05 @ 19:21:15
URL: http://paivys.blogg.se/
Linda H - En make up artist

Den var skitsnygg! ska verkligen testas!

2009-06-06 @ 09:49:29
URL: http://micromiss.blogg.se/
Kerstin

Snyggt! Gult o lila kan verkligen vara snyggt ihop!

2009-06-06 @ 12:19:16
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Sugarpuss

Den där färgkombon måste jag testa! Har aldrig tänkt på det, men det blev ju skitsnyggt!

2009-06-07 @ 18:51:12
marika

hej! läser din blogg dagligen och har en liten fråga som skulle uppskattas så otroligt mkt om du kanske skulle kunna svara på :)



Har du någon gång beställt något ifrån HQhair.com?



Om du har de:

Hur fungerar beställningen?

Hur lång tid tar de att få hem sakerna?

Kan man lita på HqHair att sakerna kommer fram?



mvh

fanskapsfan.devote.se :)

/ marika

2009-06-07 @ 21:35:42
URL: http://fanskapsfan.devote.se
Purity

33: ja det är rätt galet egentligen =P

-7

Linda: Gult är så jäkla snyggt runt ögonen!



Linda H: Vore spännande att se dig ge dig i kast med denna =D



Kerstin: Ja, eller hur!



Sugarpuss: Visst är den läcker =)



marika: Hej! Jag har handlat på HQhair 2 gånger, den ena gången köpte jag en UDPP och den andra gången handlade jag jelly pong pong på rea. Det är superenkelt att beställa, tar mellan 4-7 dagar. Otroligt snabba och väldigt kundmetvetna och trevliga, rekommenderas verkligen!

2009-06-08 @ 01:04:26
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma

Ser riktigt snyggt ut, gillar verkigen MAC´s facecharts. Ger så kul inspiration!!

2009-06-08 @ 19:27:59
URL: http://emla82.blogspot.com

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy