Illamasqua: Makeup for your alter ego


Ett märke jag har blivit otroligt nyfiken på på senaste tiden är den brittiska nykomligen Illamasqua. Deras slogan är "makeup for your alter ego" och de hämtar mycket inspiration från 20-talet och från alternativa musikstilar. I deras breda sortiment återfinns bland annat över 100 färger på ögonskuggor, foundation i nyanser från kritvitt till kolsvart, nagellack, lösögonfransar - you name it!




Kolla in dessa enormt inspirerande promobilder - wow! Jag förväntar mig stora saker av det här märket i framtiden och är väldigt väldigt sugen på att testa produkterna. Det här är defintivt något som faller mig i smaken!











Illamasquas produkter kan köpas via deras webshop eller över någon av deras diskar i Storbritannien. Nedan ser ni ett urplock ur det enormt stora sortimentet. Speciellt nagellacken och de färgstarka Intense lipgloss har fångat mitt intresse.


Powder Eye Shadow - £14 ~ Nail Varnish - £12.50 ~ Liquid Metal - £16 ~ Light Liquid Foundation - £19.57 ~ Matt Primer - £18 ~ Fat Pencil - £12.72 ~ Cream Blusher - £16 ~ False Eye Lashes - £11 ~ Volume Mascara - £15 ~ Intense Lipgloss - £12.50 ~ Sheer Lipgloss - £12.50 ~ Lipstick - £14 ~ Pure Pigment - £15 ~ Pressed Powder - £17.13 ~ Under-Eye Concealer - £11.74


In English: A brand that has caught my attention recently is the new British company Illamasqua. Their slogan is "Makeup for your alter ego" and they draw their inspiration from the 20's and alternative scenes. In their enormous range, you will find over 100 shades of eyeshadow, foundation in shades from black to white, nail polish, false lashes - you name it! Check out the inspirational images above - wow! This is really my cup of tea! I expect great things from this brand in the future and I really want to try out the products myself. Illamasqua products can be purchased in their web shop or at their counters in Great Britain. You can see some of the products from the huge range above. Especially the nail polishes and Intense lipglosses has cought my attention.






Shamini

Jeg er helt enig med deg, og har sååå lyst til å teste ut Illimasqua! Nå har jeg blitt totalt avhengig av MAC, så jeg tror kanskje ikke jeg skal bestille noe fra Illimasqua enda.. det kommer til å bli ekstremt dyrt! ;)

2009-06-15 @ 16:28:25
URL: http://diary.shamini.no/
Maggie

Har också sett mycket om dem, men aldrig någon som själv använt dem... och deras hemsida/webbshop är bara helt omöjlig att förstå sig på! >_<

2009-06-15 @ 16:37:08
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Purity

Shamini: Ja priserna är ju lite i överkant, men det ser ju sååå fint ut!



Maggie: Deras hemsida funkar typ bara i IE, så jag kör den i en IE-flik i firefox. Då fungerar det skapligt =P Finns lite swatches på specktra, bland annat på det kolsvarta (och täckande) läppglanset. KÄRLEK!

2009-06-15 @ 17:09:16
URL: http://purity.webblogg.se/
Fia

2009-06-15 @ 18:08:41
Fia

Snacka om att man behöver en mus efter en hård dag på jobbet. Jag slinter alltid på touch-paden ;)

Svart foundation, kom till mig nu! Jag är sjukt förälskad i allt som har med harlequins, maskerader och galenheter så jag kommer lätt lägga vantarna på något. Men först en google, så man hittar swatches och recensioner :D

2009-06-15 @ 18:11:41
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Purity

Fia: Haha =P Ja det är ju alltid bäst att kolla upp märket först. Men av de recensioner jag har läst så ska produkterna hålla riktigt hög kvalitet!

2009-06-15 @ 19:56:31
URL: http://purity.webblogg.se/
Sminkan

Jag veeeeeet! Jag vill också ha! Är galet, galet, galet sugen! Så läckert och så lockande! Åh!!!

2009-06-15 @ 20:43:07
Purity

Sminkan: Vad skönt att jag inte är ensam ;)

2009-06-15 @ 20:57:30
URL: http://purity.webblogg.se/
Karin

Jag försöker få tag i dem till Nailmail, för jag tycker också de verkar galet läckra! Tyvärr finns det inga adresser alls på deras webbsida och de har ännu inte svarat på [email protected]...



Vore helt rätt för Nailmail i November!

2009-06-16 @ 00:12:19
URL: http://vackerunderbar.se
Purity

Karin: Åh, det skulle nog gå åt som smör! Hoppas du får tag på dom =)

2009-06-16 @ 02:05:27
URL: http://purity.webblogg.se/
Sexy Sadie

Jeg er spent på de lyse foundationene, jeg har trøbbel ned å finne en som er dekkende og lys nok.

2009-06-16 @ 10:37:55
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Purity

Sexy Sadie: Fler märken borde satsa på riktigt ljusa flytande foundations tycker jag!

2009-06-16 @ 13:25:57
URL: http://purity.webblogg.se/
Sexy Sadie

Ja, vi nordboere med lys/til dels rød hud i perioder er liksom glemt totalt tilsammen med de kvinnene som er mørkere enn Halle Berry.

2009-06-16 @ 17:25:18
URL: http://sexysadie.norblogg.net
Anonym

vet du vilka nyanser dom använder på bilderna. ja älskar de röda läppstiftet, va kan man i annat fall ta reda på de?

2009-08-08 @ 07:10:25
Purity

Sexy Sadie: Ja, det är bara dom som är mittemellan som får allt det roliga!



Anonym: Tyvärr vet jag inte vilken nyans dom har använt på läppstiftet, men du kanske kan maila illamasqua och fråga?

2009-08-12 @ 16:49:50
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy