Pinkety pink


Som ni kanske har märkt så gillar jag rosa. Igår gjorde jag en väldigt rosa sminkning, med både rosa ögon, kinder och läppar!

Ansikte
  • MAC prep + prime face
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio sculpt foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skin finish/natural - light
  • MAC beauty powder blush - tippy
  • MAC mineralize skinfinish - perfect topping
  • MUS face mist
Ögon
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - wintersky
  • MAC eyeshadow - sunset B
  • MAC eyeshadow - passionate
  • MAC eyeshadow - indian ink
  • MAC eyeshadow - sugarshot
  • MAC powerpoint pencil - engraved
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC plush lash mascara
  • MUS tri brow colour
  • H&M brow fix
Läppar
  • MAC prep + prime lip
  • MAC lipstick - big bow
  • MAC lipglass - snowscene











På en bas av UDPP applicerade jag först den kalla ljusrosa skuggan wintersky på inre halvan av ögonlocket. Den varma, lite mörkare rosa skuggan sunset B fick ta plats på yttre halvan. I globlinjen applicerade jag den rödrosa, matta skuggan passionate, och i yttre v:et suddade jag in lite av den matta mörklila skuggan indian ink för att skapa lite djup. Kajal under ögat, eyeliner läns övre fransraden. Fyllde i bryn och målade mascara. Kinderna blev rosa med det knallrosa rouget tippy. Highlightade kindbenen med perfect topping MSF. Läpparna målades i skirt neonrosa med glaze-stiftet big bow som toppades med det vita multiskimrande glosset snowscene. Avslutade med att spraya hela ansiktet med MUS face mist.




dami

Supersnyggt!!! Jag är också en som älskar rosa så den här passade mig perfekt. Får jag ha två önskemål....? Om du har lust och inspiration att göra en sminkning rosa och guld och en annan sminkning med rosa och silver???

2009-04-18 @ 17:50:20
Johanna

Jättesöt sminkning! Du är så duktig :D

2009-04-18 @ 23:18:18
URL: http://jolimas.blogg.se/
Sminkan

Du är ju söt i rosa så jag förstår att det blir en del av den färgen. :D

2009-04-19 @ 14:45:06
URL: http://sminkan.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy