Sammanfattning av Harry Potter-temat


Fixade ihop en liten bild med alla sminkningar från mitt Harry Potter-tema =) har varit jättekul att göra alla fyra, synd att det inte var fler! Om ni vill se mig göra sminkngar efter fler teman så är det bara att skriva en kommentar eller maila mig på puritysblogg [at] gmail.com med era önskemål!






Länkar till de separata FOTD:erna, här finns fler bilder och info om vilka produkter jag har använt!

Gryffindor
Slytherin
Ravenclaw
Hufflepuff




Desiré

Jäklar vad gul den där ögonskuggan nere till vänster var! Grymt! :D

2008-11-20 @ 17:25:52
URL: http://www.dessi.se
Maggie

Haha, det är helt galet vad sugen jag har varit på att börja läsa Harry Potter-böckerna igen efter dessa sminkningar.

Igår kväll började jag läsa i första boken!

2008-11-20 @ 18:11:03
URL: http://trappedathyper.blogg.se/
vejjo

asläckert ju :D jag vill se dig med stark rosa och stark gul. (vet inte hur jag ska förklara nyanserna) har själv de färgerna och ingen idé i huvudet om hur jag kan ha det ;P

2008-11-20 @ 18:11:51
URL: http://eightbits.blogg.se/
RM

Väldigt snyggt! :)

2008-11-20 @ 18:31:55
URL: http://recenseramera.blogg.se/
Therése

Slytherin och Ravenclaw-sminkningarna är ruskigt snygga! Och jag är också sugen på att läsa om böckerna. Synda tt jag har tentaböcker liggande.

2008-11-20 @ 18:52:33
Maggie

Ps. nu har jag startat min sminkblogg jag med :)



Har bara hunnit skriva ett inlägg, men jag hoppas hinna posta något roligare imorgon när jag är ledig :)

2008-11-20 @ 18:59:58
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Ida

Hufflepuff var ju helt underbar!

Oh vad jag ska leka med färger imorgon :D

2008-11-20 @ 19:02:59
Zoe

wow I really love the colour combinations :)

...and very pretty pictures!

2008-11-20 @ 20:21:21
URL: http://misszoepearl.blogspot.com
kotte

du får lite att exprimentera med imorn ^^

blev mer en.. vanilla med blått skimmer än silver med blått... hade verkligen inget som var silver :(

måste beställa det ._. tokmiss!

2008-11-20 @ 20:40:55
Sugarpuss

Så sjukt awesome!

2008-11-20 @ 21:38:33
Bexter

Hey, Tove sent me here to take a look at the Harry Potter themes, and they're all awesome!! I especially love the Slytherin, but then, green is my favorite colour.



Do you work in liquid, creme, or powder? And if powder, is it mineral powder? Also, do you use an eye primer before you put on the colour?



Great Job!

2008-11-20 @ 21:46:23
Purity

Desiré: Den är en riktig vitamininjektion!



Maggie: Jag började läsa om första boken för några dagar med, ska läsa hela serien i sträck nu =)



vejjo: Ska försöka göra något med dom två färgerna, har två nyanser hemma som jag tror kan passa bra ihop!



RM: Tack!



Therése: Du får läsa ett kapitel HP och sen ett kapitel tentabok? ;)



Maggie: yay vad roligt, jag lägger till dig på min länklista och på bloggkoll (eller bloglovin' som det heter nu, skitfånigt...) ska bli kul att följa!



Ida: Kul att du gillade den!



Zoe: Thank you =) I'm sorry the text is in Swedish only, but I'm thinking about writing in english aswell if I get enough international readers!



kotte: Åh vad kul, jag som älskar paket <3 du är så söt. Räkna med recensioner och swatches här på bloggen! Och massa smygreklam ;)

2008-11-20 @ 21:47:55
Purity

Bexter: Oh, I'm glad you liked them! =D I always use Urban Decay primer potion before putting on my eyeshadows. Sometimes I use a creme base over this, such as MAC paint pots, if the colours need a more sticky base. I use both pressed and loose eyeshadows, some of them are mineral but most of them aren't since about 90% of my makeup is MAC.

2008-11-20 @ 22:08:48
Abs

Hi. Tove sent me over. She was bragging about you doing these — which makes sense 'cause they're AWESOME. I am especially impressed that you managed to make Hufflepuff look cool, despite it being, um, yellow. I think Slytherin is my favourite, though. They're all really gorgeous!

2008-11-20 @ 22:18:46
Anonym

Abs: Hey there! Haha has she? =P She's so cute =) Thank you so much, I'm glad you liked them. Slytherin is my favourite too!

2008-11-20 @ 22:30:19
Mem

Hi! Also here via Tove. These are AWESOME! I agree, Slytherin looks the best, although Hufflepuff also looks really really cool. Such vivid color!

2008-11-20 @ 22:37:12
Emma P

Du har verkligen gjort så himla mkt bra med detta temat! Och det roliga är att det verkligen har blivit bättre och bättre! Dessutom så har du inspirerat mig ngt grymt! I tisdags körde jag silver och grönt, idag hade jag tänkt mig lite bronsigt och blått, men blev stoppad av akut tidsbrist, och nu är jag verkligen jättesugen på att göra ngt liknande din Hufflepuff-look! Sammanfattningsvis, väldigt bra jobbat! Och väldigt många utropstecken!!!

2008-11-20 @ 22:39:45
Purity

Mem: I'm glad you like them! I love bright colours, as you might can tell ;) so hufflepuff was really fun to do!



Emma P: Men åh vad söt du är, blir så glad varje gång jag läser att någon inspireras av mig, känns så overkligt! Det blir fler teman i framtiden, har varit jättekul! Ska bli kul att se din tolkning av hufflepuff =)

2008-11-20 @ 22:45:18
Nathalie

Tove sent me, these are fabulous! I wish my makeup looked half this decent :S haha



-N

2008-11-20 @ 22:56:13
URL: http://complacentfuck.wordpress.com
Anonym

Nat: Nice to see you here! I'm glad you liked them =)

2008-11-20 @ 22:58:05
Rouaa

hihi I like ;)

2008-11-21 @ 09:53:03
URL: http://rouaa.blogg.se/beauty
Regina

Duktig du är!! :) Och den gula sminkningen är sjukt snygg :)

2008-11-21 @ 10:23:47
URL: http://andmakeup.blogspot.com
Emma :)

Det har varit riktigt kul att följa dina Harry Potter-sminkningar (nog för att det är roligt att se ALLA dina sminkningar).

Jag är också ett Harry Potter-fan och blev riktigt sugen på se filmerna och läsa böckerna igen! :)

Hoppas det kommer fler roliga tema-sminkningar framöver, jag lovar att tänka på idéer för tema. Tack för en bra blogg!

2008-11-21 @ 12:13:24
Aurléie

Hello there !!!



This is a comment from England (but I'm French) !!! Just wanted to say that I really loved you HP makeups, and the way you do your makeup in general. You're very inspirational and gifted!!!

SugarPuff

Supersnyggt! Jag gillar allihopa!

Kanske skulle sminka sig lite HP-aktigt ikväll :D

2008-11-21 @ 15:56:05
URL: http://www.sugarpuffhoneybun.blogspot.com/
Therese

Din blogg har kvalat in som en av mina favoritbloggar på tre röda sekunder!



Du är så grymt duktig o lika söt!



Ha en underbar helg!



/t

2008-11-21 @ 16:46:11
URL: http://alltochlitedartill.blogg.se/
Sanna

Otroligt snyggt! WOW!

2008-11-21 @ 18:54:24
URL: http://makeupmylack.blogg.se/
Lalla

Supersnyggt, du ar sa duktig Sanna! Hufflepuff var min favorit :D Alskar det gula!

2008-11-22 @ 02:02:46
URL: http://julialex.blogg.se/
Therése

hur snyggt och coolt som helst!! Gah, jag är ett stort HP fan, så dessa var både roliga, korrekta, inspirerande och snygga! :) Lovely! :*

2008-11-22 @ 15:49:26
URL: http://fakelashes.blogg.se/
badis

Ursnygga kreationer! Slytherin och ravenclaw är mina favon!:)

2008-11-22 @ 21:34:45
URL: http://badbomben.blogspot.com
Anonym

Åh, Hufflepuff var min favorit, grymt snygg! :)

2008-11-23 @ 18:53:42
annie

oh vilken härlig blogg! och aaa galet duktig du är med smink. u just got yrself a new reader :D

2008-11-30 @ 11:02:41
URL: http://sirtalkalot.blogg.se/
Fröken Rar

Vilken fantastisk ide! Och sminkningar är verkligen hur snygga som helst! Beställde faktiskt JK Rowlings senaste igår, och det här temat fick mig att längta ännu mer efter mitt bokpaket...

2008-12-05 @ 21:31:53
Louise

Hei! Elsker "Hufflepuff"-sminken (den gule:P)! Elsker Harry Potter selv, så dette var akkurat noe for meg :)

Du er utrolig flink til å sminke deg<3

2010-09-01 @ 21:38:14
URL: http://ohmanitsmonday.tumblr.com
Tina

Älskar slytherin sminket :) Fast jag är i Hufflepuff ;p Kul att du gillar HP! Kan du inte göra HP naglar nångång?

2011-04-11 @ 15:53:35

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy