Lashes... Lots and lots of lashes!


I förra veckan damp det ner ett paket i min brevlåda från Hong Kong-baserade KKCenterhk, som bland annat har en enorm mängd lösögonfransar i sitt sortiment, i både singelpack och storpack, i alla möjliga olika sorters utföranden. De tre förpackningar som låg i mitt paket var alla storpack med 10 par fransar i varje från märket ES. 







ES A48



ES A244



ES A44


Storpacken med fransar från ES kostar mellan $3.64 och $10.94, beroende på typ av fransar, vilket blir i runda slängar 2,50 - 7,50 kr paret. Töntigt billigt! Fransarna håller dessutom faktiskt riktigt bra kvalitet för sitt låga pris, man behöver däremot böja till dom själv litegrann för att passa ögonformen innan man använder dom. Det lär ta lång tid innan jag hinner använda upp en sån här låda eftersom ett par lösfransar kan återanvändas flera gånger så länge man är försiktig och tar bort limrester mellan användningar.

Själva sidan är lite seg dock, så man får ha lite tålamod när man bläddrar bland produkterna, men servicen är utmärkt och utbudet är enormt - hittar du inte fransarna du letar efter här lär du inte hitta dom någonstans!


In English: Last week, I recieved a package from the Hong Kong based KKCenterhk, which has got an enormous ammount of false lashes in their product range, both in single pack and large pack. The three boxes that were in my package are all large packs of 10 pairs from the brand ES.
The large packs of ES lashes are between $3.64 and $10.94, depending on the type of lashes. That's ridiculously cheap! The lashes are of good quality too, especially for that low price, and it will certainly take me quite a while to use up one of these boxes since you can reuse a pair of lashes several times as long as you're carful and remove glue residue between uses.
The page loads quite slowly though, so you need a bit of paitence while browsing the products, but the service is excellent and the range is huge - if you can't find the lashes you're looking for here, you probably won't find them anywhere!


In English: Last week, I recieved a package from the Hong Kong based store KKCenterhk, which has got an enormous ammount of false lashes in their product range, both in single pack and large pack. The three boxes that were in my package are all large packs of 10 pairs from the brand ES.

The large packs of ES lashes are between $3.64 and $10.94, depending on the type of lashes. That's ridiculously cheap! The lashes are of good quality too, especially for that low price, allthough you do have to bend the strip yourself to fit your eye before applying the lashes. It will certainly take me quite a while to use up one of these boxes since you can reuse a pair of lashes several times as long as you're carful and remove glue residue between uses.

The page loads quite slowly though, so you need a bit of paitence while browsing the products, but the service is excellent and the range is huge - if you can't find the lashes you're looking for here, you probably won't find them anywhere!





Victoria Johansson

Hur mycket kostade frakten? :)

Jätte fin sida!

2011-03-01 @ 11:29:53
URL: http://ericavictoriajohansson.blogg.se/
Anna

Hade varit kul att se hur de ser ut på!

2011-03-01 @ 11:55:17
URL: http://pysselanna.blogg.se/
Purity

Victoria: Det varierar beroende på hur mycket du beställer, men det är typ 1-2 dollar per paket.



Anna: Ska försöka ordna det! =)

2011-03-01 @ 17:29:21
URL: http://purity.webblogg.se/
Alv

Jag fyndade sextio par (sex olika sorter med tio av vardera) för 80 spänn för några veckor sedan, frakten inräknad plus att det följde med en tub lim. Viva la ebay!

2011-03-01 @ 22:07:13
Sublim

Let´s unleash the lash!;)

2011-03-02 @ 21:38:24
URL: http://www.sublimt.se
Mia

tycker det är så jäkla snyggt med lösögonfransar, men jag kan verkligen inte ha det på mina ögon. Dels så känns det så obehagligt så man inte ens kan öppna ögonen och sen så såg det inte så snyggt ut på mig :p

Men det finns väl olika sorter att köpa, jag tror att jag måste ha ganska korta om jag ska ha =)

2011-03-04 @ 00:13:53
URL: http://mondoblog.se/MyLifeMyRules
Purity

Alv: Vilket kap! Hoppas dom är bra =)



Sublim: =D



Mia: Lättast att applicera och absolut skönast att bära tycker jag att Ardells fransar är. Deras fransar med nummer 116 är mina favoriter, dom är väldigt diskreta och syns inte direkt i synfältet. Dom har en bra böj och en väldigt tunn bas så dom är hur lätta som helst att få på plats och är väldigt sköna att bära! Finns att köpa på kicks, lindex m.fl. för ca 70 kr/par, är dock billigare att klicka hem från nätet. Och så är det viktigt med ett bra lim, tål man latex så är DUO-lim absolut bäst.

2011-03-08 @ 21:47:54
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy