Tidningen Daisy Beauty


Igår var jag på släppfest för den nya tidningen Daisy Beauty som släpps i butik idag. Bakom tidningen står skönhetsportalen med samma namn med chefredaktör Kicki Norman i spetsen, och innehåller lika stora delar skönhet, mode och hälsa - alltsammans skrivet av kunniga personer som är enormt intresserade av just det dom skriver om.









Kicki Norman


Jag blev superglad när jag fick höra talas om Kickis planer för några månader sen, då jag tycker att en riktig skönhetstidning saknas på den svenska marknaden. Många tidningar skriver bara ett par, tre sidor om skönhet och har varken den där nästan nördiga kunskapen eller passionen i ryggen för att det ska bli så bra och lite till som man önskar att läsa om. 

Släppfesten ägde rum på Restaurang Etthundraett i Stockholm, och vi var ett stort blandat gäng beståendes av både de som arbetat med tidningen och en hel drös med bloggare, som alla ville gratulera Kicki för den nya tidningen som faktiskt slagit mina höga förväntningar med råge. Det var en grymt trevlig tillställning med vin, mingel och massor av bekanta (och en del nya!) ansikten - mitt bordssällskap för kvällen bestod av bland annat Bella, Tina, Katta, Ellen och Karin och Des - tack alla som jag träffade där för en trevlig kväll!







Bella träffade mitt i prick med sin Kleinblå ögonskugga!









Ellen var nyfiken på ett OPI-nagellack som hon fick låna av mig. Det finns nog inte många andra tillställningar där det känns helt rätt att sitta och lacka naglarna på en restaurang!



Recognize this eye? =)



Mitt absoluta favorituppslag i hela tidningen, skrivet av superduktiga Karin Widén. Fab!


Tidningen finns som sagt att köpa från och med idag och kostar 49 kr. Spring och köp ditt ex idag och spana in själv vettja (kika lite extra noga på sidan 89!)! Tidningen finns även att prenumerera på här.



In English: Yesterday, I went to a release party of the new Swedish beauty magazine Daisy Beauty. I'm totally blown away by it, and I had a great evening with all of the lovely people who were attending!




Ninni

Älskar redan tidningen! Håller med om ditt favorituppslag där, satt och åt lunch medan jag läste det och glömde alldeles av maten - det är bra betyg till en artikel!

2011-03-29 @ 14:26:10
URL: http://colourbyninni.blogspot.com
Lina

Längtar redan tills nästa tidning släpps!

Min sambo ha lite roligt åt mig när jag läste tidningen, dels så delade jag med mig av saker han inte tyckte var så spännande men framför allt för att jag kände igen ditt öga.



Håller med dig om ditt favorituppslag, samma lika här så att att säga, tyckte att den var väldigt rolig. Det var främst där som jag hade högläsning för sambon.

2011-03-29 @ 14:31:21
URL: http://www.makeitfab.blogspot.com
madde

Har fått ett prenumerations erbjudande från den tidningen =) tvekade inte en sekund på att anta erbjudandet! Superkul med en riktig skönhetstidning med kunnigt folk.

2011-03-29 @ 15:44:38
URL: http://onelipstickmom.blogspot.com
Tina (Beleza)

Mycket trevlig tillställning och det var som vanligt lika trevligt att träffa dig och de andra skönhetsbloggarna.

Du får hemskt gärna maila mig bilderna. :)

2011-03-29 @ 16:22:08
URL: http://beleza.blogg.se/
Des

Visst var det kul? Inte lika kul imorse dock... Har du fler bilder vill jag gärna se dem!

2011-03-29 @ 17:29:53
URL: http://frokenrosa.wordpress.com
Purity

Ninni: visst är det bra, extremt välgjort och bra skrivet!



Lina: åh, kul att du kände igen mitt öga =)



malde: ja visst är det!



Tina och Des: Tack själva! Jag fixar i ordning alla bilder i kväll eller i morgon och skickar över till er på nåt sätt =)

2011-03-29 @ 18:10:15
URL: http://purity.webblogg.se/
Des

Gulle!

2011-03-29 @ 20:35:34
URL: http://frokenrosa.wordpress.com
El

Pimpa naglarna innan festen. Pimpa naglarna på festen. It's a fine line! Ser skitfint ut idag, trots en lite skakigare hand än vanligt. Tack tack för att jag fick testköra, och du, kul att ses igen!

2011-03-29 @ 22:28:00
URL: http://www.elmikas.blogspot.com
Michilicious ~

Åhåhåh, denna tidning lockar mig väldigt mycket! :3

Yvonne

Hejsan!



Jo, jag har en fråga som jag skulle bli så glad av om den blev besvarad, och eftersom du verkar ha ganska bra koll på mac (:P). så ställer jag den till dig:



Jag har nämligen planerat in en resa till stockholm, och undrar vilket försäljningsställe av mac som jag ska gå till om jag är intresserad av Face and Body-foundation? ^^



Tack för en GRYM blogg! :D



//Yvonne

2011-03-30 @ 01:22:22
Emelie

Jag väntar fortfarande på att min tidning ska kommai brevlådan. Har den inte gjort det på fredag får jag nog köpa mig ett eget exemplar.

2011-03-30 @ 06:37:12
URL: http://www.pssion.se
Purity

El: det var så lite så! Vi borde passa på att ses oftare tycker jag, rosé på uteservering så fort vädret tillåter kanske? =)



Michilicious: hoppas du gillar den lika mycket som jag gör!



Yvonne: face & body hittar du på Åhléns city =)



Emelie: men åh så segt, hoppas du får den snart...

2011-03-30 @ 12:26:52
URL: http://purity.webblogg.se/
Fanny

Tack vare att du skrev om den nya tidningen Daisy, så var jag o köpte den efter jobbet, and I love it! Tack för tipset!

2011-04-01 @ 23:16:56
URL: http://toppenfanny.blogg.se/
Världens bästa Nina

Nej men, jävlar vad underbart! :D Satt i veckan och funderade på vad man kunde beställa för utländska tidningar om skönhet, och nu slipper jag. Awesome!

2011-04-02 @ 02:21:23
URL: http://snottra.blogg.se/
Purity

Fanny: Åh, kul att du gillar den! =D



Världens bästa Nina: Hoppas du tycker den är bra!

2011-04-03 @ 14:09:55
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy