Purity undrar: Vilket är ditt favoritläppstift/gloss till vardags?






Vilket är ditt favoritläppstift/gloss till vardags?
Är knalligt rött din signaturläpp, älskar du glittergloss eller kanske en diskret nudefärg?

 

Mitt svar: MAC Patisserie lipstick, som är en skir nudefärg med rosa undertoner. Det ljusar upp mina läppar en aning, jämnar ut tonen och ger lite glans. Funkar finfint till allt!

 

Vilken är din favoritformula på nagellack? Skimmer, glitter, frost, holo, flake, kräm..?
Mitt svar: Det varierar lite från årstid till årstid - på hösten och julen älskar jag skimmerlack och glitterlack, medan jag hellre sträcker mig efter krämlack på våren och sommaren. Vilket egentligen är rätt kasst när det kommer till fotografering av lacken, för skimmerlack och glitterlack gör sig definitivt bäst i solljus vilket det inte är så gott om på hösten och vintern...

 




 

Purity asks you: Which is your favourite everyday lipstick/gloss? Is your signature lip a bright red, do you love glitter glosses or perhaps a discrete nude?

My answer: MAC Patisserie lipstick, which is a sheer nude with pink undertones. It lightens my lips just a tad, evens out the colour and adds a bit of shine. Works great with everything!





Cynthia

Makeupstores läppstift EXIT i en fin ljusrosa ton (a'

2011-03-06 @ 13:14:51
Pernilla

Kanske mitt nya Creme Cup =) Har inte provat det än men det har potential. Ditt skickas snarast!

2011-03-06 @ 13:23:22
Emma

Lancôme Juicy Tube i Strawberry, det ger ett lätt skimmer, lite rosa/rött färgar det mina läppar och glänser precis som jag vill =)

2011-03-06 @ 13:31:05
URL: http://honeibee.blogspot.com
Yoannah

mina favoriter är makeup stores läppstift i färgerna VAMP (mörkrött) och DEVIL (rött)

2011-03-06 @ 13:37:49
URL: http://yoannahh.blogg.se/
Carolina

Jag sneglar ofta på Nyx glosset perfect som jag gillar mycket, men ändå tycks händerna snabbare sträcka sig efter lypsyl-hylsan Strawberry :P

2011-03-06 @ 13:50:04
Emilie

haha vad kul, jag säger också Patisserie :P Sedan jag fick hem det har det åkt på måånga gånger och jag gillar verkligen mlbb-effekten.

2011-03-06 @ 13:50:24
URL: http://vintertroll.blogg.se/
nida

Illamasqua läppstift i climax som är en matt lavender rosa färg. Och MAC's creme cup.

2011-03-06 @ 14:03:57
Emma

MAC Lipstick Jubilée eller Mac Plushglas i Ampel Pink.

2011-03-06 @ 15:11:22
URL: http://emla82.blogspot.com
Anonym

MAC Patisserie och Víva Glam V - de bästaste!

2011-03-06 @ 15:34:47
bella

Make Up Store´s läppstift Pretty.

2011-03-06 @ 16:28:33
URL: http://bellamakeupartist.blogg.se/
Anonym

patisserie- LOVE!

2011-03-06 @ 16:42:09
rebecca cake

Aldrig utan mitt MAC Saint Germain. Älsklingsstiftet utan tvekan :)

2011-03-06 @ 17:30:00
URL: http://beccababycake.blogg.se/
anki

MAC Plink!

2011-03-06 @ 17:55:44
Wilson

Du och jag har i stort sett exakt samma konstiga/annorlunda ögonfärg. Galet. High five!

2011-03-06 @ 19:13:50
URL: http://mwilson.blogg.se/
Julia

En vanlig vardag blir det oftast MAC Strawberry Blonde som jag sträcker mig efter men vill jag känna mig lite mer glam blir det Chanel Glossimer i Meteorite

Nocic

NYX narcissus eller lime crime CENTRIFUCHSIA <3

2011-03-06 @ 20:24:51
URL: http://nocic.se/
Omygloss

Mina favoritvardagsläppe växlar ofta. Just nu är det ett väldigt naturligt läppglans från Clarins som heter "Natural Lip perfector" i färgen Rose Shimmer

2011-03-06 @ 20:45:33
URL: http://omygloss.blogg.se/
Lina

Gillar korallfäragade läppstift till vardags. Just nu är MAC's Barcelona red en favorit!

2011-03-06 @ 20:49:46
Motownjunk

Jag gillar Mac Sweetie mycket. Skirt och kallt, helt i min smak.

2011-03-06 @ 20:56:38
Lina

Hmm jag brukar variera efter årstid.

Just nu så är favoritern MAC Viva Glam Cyndi och Oriflame Pale Mauve (Wild West couture).

2011-03-06 @ 23:25:58
URL: http://www.makeitfab.blogspot.com
FlorentziaArt/ Lina

Jag växlar varje dag, nya läppnyanser, men jag tycker att konsitensen är viktigast efter mitt humör. :S

Men min favorit (eller favoriter)är nog Maybelline Sensonal Lipstick i färgen feel pink. =D Sen älskar jag bärfärgade och mauve färger som är lätta att bära. =P Nude, Röda, Mörka/starka färger använder lite då & då. ^^

2011-03-07 @ 00:11:24
glamqueen

jag brukar vara dålig på att sätta färg på läpparna, men sen fick jag en Lancôme l'absolu crème de brilliance i färgen rose mythique, ett rosa-röd-koralligt gloss med lagom skimmer som liksom passade perfekt till allt så nu har jag den nästan dagligen.

2011-03-07 @ 00:20:11
Anna

Nu kommer du att tycka att jag är otroligt tråkig, men jag använder nuförtiden inte så mycket läppstift till vardags.. Jag är så stressad med allt skoljobb att jag inte orkar fixa till mig så mycket på morgonen. Det blir bara mascara, eyeliner och chapstick och sen ut genom dörren.. men de dagar jag verkligen använder läppstift är det oftast L`OREAL Color Riche nr 254 Kiss & Blush eller så använder jag Maybelline Color Sensational Gloss nr 415 Coral Blush :)

Som sagt blir det oftast chapstick (ja, jag kommer inte på svenska ordet haha) och då är min absoluta favorit Lypsyl och deras svenska bivax, tyvärr säljs denna inte i Finlands Kicks butiker mer. Just typiskt :D

2011-03-07 @ 01:18:36
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Annika

Maybellines Color sensational gloss i färgen Ivory beige känns lagom till vardags. Blir extra snyggt om man orkar köra på MUS lippencil sandstorm under

2011-03-07 @ 10:31:28
URL: http://blushrush.blogg.se/
Sexy Sadie

Chanel Rouge Coco #05 (Mademoiselle)#11 (Legende)og Gosh Cappucino (en mindre opak versjon av MAC's Creme D Nude).



2011-03-08 @ 13:41:53
URL: http://sexysadie.norblogg.net

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy