China Glaze Hey Sailor


Det finns nog ingen mer klassisk färg på nagellack än rött, och det finns nog heller ingen lacknyans som finns representerad i så många olika variationer. Jag äger ett 15-tal röda lack i olika nyans och finish, och dom allra flesta är faktiskt inte likt något annat i samlingen.

Ljust tomatröda krämlacket Hey Sailor från China Glaze är ett av de som sticker ut mest ur mängden av de röda jag äger. Det är ljusare än den klassiskt röda nagellacksnyansen, och drar varken mot orange eller rosa. Jag blir glad av den här färgen, jag tror det kommer vara extra snyggt i sommar när fingrarna har fått lite färg! Det är dessutom extremt välpigmenterat och lätt att lacka med, färgen täcker i ett lager och flyter ut fint över nageln, jag valde däremot att lacka två lager för att få en jämn yta och lite mer tryck i färgen.















In English: There's probably no shade that's more classic to wear on the nails as red, and there probably ain't no other polish shade that's available in such many different varieties. I own about 15 reds in different shades and finishes, and most of them are acctually very different from each other.

Light tomato creme Hey Sailor from China Glaze is one of the ones that stands out most from the rest of the croud of my reds. It's lighter than the classic red polish shade, and neither leans towards orange or pink. This shade makes me happy, I think it will look extra gorgeous during summer when my fingers have got a bit tanned! It's also extremely well pigmented and easy to work with, the colour is opaque in one coat and flows nicely onto the nail, I did choose to do two coats though to get an even surface and a bit more intensity in colour.




Aila

Läckert och ännu läckrare blir det när man får lite färg;)!

2011-03-24 @ 13:19:30
Jenny

Hej Sanna!

Jag har i ca en veckas tid försökt att bli medlem på PRET-ty, men jag får aldrig något aktiveringsmail hur mycket jag än försöker hit och dit. Hittar inget sätt att kontakta någon forumansvarig heller, men har sett att du är medlem så du kanske har nåt tips på vem jag kan kontakta?

2011-03-24 @ 13:35:46
Jenny (igen)

En stor anledning att jag vill in på forumet är för att diskutera denna sida: http://www.jkcosmetics.se/se/



Fejk?

2011-03-24 @ 13:47:00
Purity

Aila: Jag tror det kommer vara ännu finare i sommar!



Jenny: Testa att kontakta katarina (http://www.kattakvack.se/) eller helena (www.lipglossbitch.se), dom är admins och kan säkert hjälpa dig med dina registreringsproblem! Angående hemsidan så är MAC-produkterna fejk så det skriker om det, t.ex. läppglansen och mascaran som syns på bilderna på första sidan finns inte i MAC-sortimentet, namnen på produkterna stämmer inte och äkta MAC-rouge har inte "MAC" tryckt i pudret, för att nämna några punkter.

2011-03-24 @ 16:35:58
URL: http://purity.webblogg.se/
LFZ

Åh, det är verkligen så snyggt- mitt favoritlack just nu! Och så sjukt lätt att måla med :)

2011-03-24 @ 16:45:00
Jenny (en gång till)

Tack för hjälpen, kontaktar dem så får vi se.



Angående sidan, precis vad jag trodde också. Trots att jag är helt ny på MAC (köpte min första produkt för bara ett par veckor sedan). Att folk inte skäms :(

2011-03-24 @ 16:58:02
madde

Det lacket har ju jag =) hade helt glömt bort den. Ska nog måla på det i helgen, lacket är så jäkla fint. Har haft så svårt för röda lack men denna är helt i min smak.

2011-03-24 @ 21:20:39
URL: http://onelipstickmom.blogspot.com
Omygloss

Läckert!!

2011-03-25 @ 09:32:41
URL: http://omygloss.blogg.se/
Purity

LFZ: en vårfavorit!



Jenny: så lite så, håller tummarna att det löser sig för dig =) Ja visst är det tråkigt att se såna där sidor =/ jag lämnade en kommentar på hennes blogg och upplyste henne om att det var tråkigt att hon säljer fejk-MAC men den tog hon så klart bort...



madde: det är väldigt snyggt, och vårigt!



Omygloss: väl värt att äga!

2011-03-25 @ 12:48:47
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy