Rescue Beauty Lounge No more war


Jag blev helt förälskad i formulan på lacket Teal från Rescue Beauty Lounge och förväntade mig samma underbara lättlackbarhet och full täckning i ett lager med olivgröna krämlacket No more war. Tyvärr så blev jag besviken - formulan på No more war är inte dålig, men den håller inte alls samma höga nivå som Teal. Det krävdes tre lager för full täckning, lacket var ganska tjockt och jag fick jobba för att det skulle flyta ut ordentligt över nageln. Tur att färgen är chic och unik, för då kan jag tåla en formula som inte är top notch för ett lack med prislappen $18! Kassörskan på H&M kommenterade till och med färgen och blev väldigt besviken när jag berättade att det endast finns att klicka hem från RBL's egna USA-baserade hemsida... Jag använde Scratch nails ridgefiller som underlack och Seche vite som överlack.















In English: I fell in love with the formula of the polish Teal from Rescue Beauty Lounge and expected the same wonderful easy to use formula and full coverage in one coat with the olive green creme No more war. Unfortunally, I was dissapointed - the formula of No more war isn't bad, but it doesn't have the same supremeness as Teal. I needed three coats for full coverage, the polish was pretty thick and I had to work a bit for it to flow nicely onto the nail. Thank god for the unique and chic shade, it definately weighs up the non-top notch formula for a polish with an $18 price tag! The sales woman at H&M even commented on the shade and was really dissapointed when I told her that you can only order it online through RBL's US based website... I used Scratch nails ridgefiller as a base coat and Seche vite as top coat.




Pamsan

Fasen också. Jag har hela tiden tyckt att detta har varit förskräckligt fult. Men vet du vad, jag tror jag ändrar mig. Det är ju inte alls så illa pinkat som tänkte från början. :)

2011-02-23 @ 11:22:03
URL: http://pamsan.wordpress.com
Viola, Killer Colours

Nomnomnom, tänkte senast imorse att jag måste lacka med detta snart igen! Så himla fint är det.

2011-02-23 @ 12:50:48
URL: http://killercolours.blogg.se/
Anna

Jag bara älskar nyansen på det där lacket :) wow...

2011-02-24 @ 12:02:08
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Jonte

Gillar lacket!

2011-02-25 @ 08:30:16
URL: http://www.nyplattång.se

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy