OPI In the spot-light pink


Häromdagen var jag tvungen att ta besultet att fila ner mina naglar så kort att det nästan är på smärtgränsen, eftersom ungefär hälften av alla mina naglar hade spruckit, skivat sig eller gått av, trots ihärdigt filande och oljande. Ibland vinner handspriten och iskylan kampen om naglarna, och då är det lika bra att fila ner alltihopa och börja om från början... Tur att mina naglar växer hyfsat fort och att dom kommer vara snygga igen in no time!

För att trösta mig själv litegrann bestämde jag mig för att slänga på ett lack för att få de korta stubbarna att se så bra ut som möjligt. Eftersom det var mitt i en praktikvecka gick det inte att ta ett täckande lack, så valet föll på skirt babyrosa In the spot-light pink från OPI's kommande soft shades-kollektion Femme de Cirque som släpps i maj. Lacket blir väldigt diskret på nageln och har lite av en jelly-finish. På bilderna har jag lackat två lager, underlacket heter Scratch nails ridgefiller och överlacket Seche vite.
















In English: I had to make the desiscion the other day to file my nails down to the border of pain, since about half of my nails were either cracked, peeled or broken, despite a lot of care with oil and filing. Sometimes, the rubbing alcohol and the freezing winter wins the struggle of the nails, and then the best you can do is to call it a day, file all nails short and start from the top... Luckily, my nails grows fairly quick and will be pretty again in no time!

To comfort myself a bit, I decided to slap on a polish to make the short stubs look their best. Since it was in the middle of a practical week at school, I couldn't pick an opaque polish, so I chose the sheer baby pink In the spot-light pink from the upcoming OPI soft shades collection Femme de Cirque that is released in april/may. The polish is very discrete on the nail and has got a bit of a jelly finish. I'm wearing two coats in the pictures, the base coat is Scratch nails ridgefiller and the top coat is Seche vite.




Aila

Ja, jag hade också problem med spruckna och skivade naglar tills jag läste på All Lacquered Up om China Glaze´s Calcium Gel Fortifier - har använt den i några veckor nu och mina naglar är nu mycket starkare och varken spricker eller skivar sig;)!

2011-02-25 @ 10:15:08
Lilly

den var faktiskt fin. Det är skönt att ha hemma neutrala färger också.:)

2011-02-25 @ 10:40:36
URL: http://varaandetag.blogspot.com
frida

fräscht och diskret, super!

2011-02-25 @ 11:23:36
URL: http://bybabyf.blogspot.com
Michilicious ~

Så där korta är mina naglar typ hela tiden haha, tumnaglarna är ännu kortare än dina. Vill inte ha långa naglar när jag har så här kort hår, föredrar för det mesta att se androgyn ut för tillfället o.o

Jättefint nagellack iaf! :3

Marika

Samma här... jag har varit flitig användare av Scratch Nails No dry nails och smörjer som en galning... men nu har mina naglar skivat sönder sig totalt. :-/

2011-02-25 @ 11:48:20
URL: http://mybeautyspots.blogspot.com/
Emma

Den var rätt så enkel faktiskt, inte så mycket klöss i den :)

2011-02-25 @ 18:17:30
URL: http://emla82.blogspot.com
creme-idiot

Urfint!! Längtar tills jag kan beställa denna kollektion, detta är all färg jag kan ha på mina naglar, eftersom jag arbetar som sjuksköterska!! Det ser inte ut att bli det minsta strimmigt...??

2011-02-25 @ 20:04:53
Michilicious ~

Vad spelar det förresten för roll om det är ett täckande lack eller inte om du ska praktisera/jobba? :O

Trodde det handlade om att ha nagellack på sig alls.

Anna

Jag har också problem med naglar som skivar sig och spricker. Jobbigt som bara va.. hade så fina naglar för en tid sedan och så råkade jag stöta till ena nageln så att den sprack. Jag är en person som inte klarar av att ha 9 naglar som är långa och sen mitt i allt en nagel som är kort.. så det fanns bara en sak att göra.. klippa och fila :)

Mina naglar växer också rätt snabbt som tur är :)

Väldigt fin nyans det där... fräsch och samtidigt mycket stiligt :)



kram

2011-02-26 @ 02:17:12
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Emilie

Oh, det där lacket ser verkligen trevligt ut! Jag har inte alls för vana att ha skira nagellack på mig men jag blev rätt sugen på att ha det där :P Jobbigt att dina naglar skivat sig, mina är för tillfället rätt fina (peppar peppar ta i trä) men de brukar också vara helt hemska :S

2011-02-26 @ 09:38:01
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Purity

Aila: Oh, tack för tipset, ska kolla in!



Lilly: ja, ibland är less more!



frida: Jag gillar det, ser nästan ut som gel på naglarna =)



Michilicious: Jag tycker det är fint med korta naglar, problemet är att jag får nageltrång och ont i huden som normalt sett brukar vara skyddad av nagelkanten =/



Marika: Jag längtar till våren nu, den här kylan gör hela mig torr som ett russin!



Emma: Eller hur!



creme-idiot: nej, det flyter ut jättefint över nageln, awesome formula! =)



Michilicious: jobbar man inom sjukvården får man inte ha färgat lack, ser man däremot nagelkanten genom lacket så får man ha det. Anledningen att den här regeln finns är att man ska se att man inte har massa smuts under naglarna. Jobbar man inom restaurangbranschen däremot så får man inte ha lack alls, eftersom det kan chippa och hamna i maten.



Anna: Jag tror det har med vintern att göra, hela kroppen blir torr inklusive naglarna.



Emilie: Jag hoppas att dom får en fin nystart efter nerfilandet, blir tokig på hur torra dom är... Hoppas du får behålla dina fina naglar resten av vintern!

2011-02-26 @ 17:10:58
URL: http://purity.webblogg.se/
El

Shit vad snyggt lackat! Ojoj, vill också ha ett In the spot-light! :)

2011-02-26 @ 17:21:52
URL: http://www.elmikas.blogspot.com
creme-idiot

Nu vill jag had et ännu mer...när var det nu det kommer?

2011-02-26 @ 19:46:56
Carina

Kanske vore ett lack som jag kan ha på jobbet, måste spana in det.

2011-02-27 @ 10:35:12
URL: http://www.totalbeauty.se
Purity

El: Visst är det fint! jag tycker det ser ut som att jag har en gel-förstärkning nästan när jag bär det här =)



creme-idiot: tror det kommer upp på TD i mars/april, maj i svensk butik =)



Carina: typiskt bra jobb-lack!

2011-02-27 @ 12:56:15
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy