Moussenyheter från Björn Axén


Dom senaste två åren har Björn Axéns Volumizing mousse varit en stapelvara i min hårvårdsarsenal. I vår utökar märket sitt sortiment med två helt nya mousser: vårdande Conditioner volumizing mousse och volymgivande Thickening mousse superstrong.







Conditioner volumizing mousse är en uppdaterad version av Balsam mousse. Ett utredande och volymgivande balsam-mousse med vårdande vitaminer och havsalger som reparerar och återfuktar håret. Balsamet gör håret mjukt, glansfullt och med lätt stadga, perfekt för tunt och flygigt hår.

Thickening mousse superstrong är skapad för att kunna ge fyllighet till alla hår. Stadgan är hög utan att förlora den naturliga looken, vilket gör att du får ett glansfullt hår som fortfarande känns mjukt. För att minimera slitage på håret så moussen maxad med vårdande vitaminer, UV- och värmeskydd.


Jag har testat båda mousserna de senaste veckorna och jag gillar dom båda två. Conditioner volumizing mousse gör håret väldigt mjukt, lätt och fluffigt och jag tycker att det håller sig luftigt och mindre fett längre än med andra mousser. Thickening mousse superstrong är perfekt att grunda med för frisyrer som kräver lite mer stadga, eftersom den gör hårstråna lite strävare och därmed håret mer lättmanipulerat.

Mousserna finns ute i butik nu och kostar 120 respektive 110 kr/st.




In English: During the past two years, Volumizing mousse from Björn Axén has been a staple in my hair care routine. This spring, the brand expands their range with two new mousses: caring Conditioner volumizing mousse and volumizing Thickening mousse superstrong.






Conditioner volumizing mousse is an updated version of Balsam mousse. It's a conditioning and volumizing conditioner mousse with nourishing vitamins and sea algeae that reapairs and moisturizes the hair. The conditioner makes the hair soft, shiny and with light hold, perfect for thin hair.

Thickeing mousse superstrong is created to give fullness to all types of hair. The hold is high without compromising on the natural look, which makes your hair stay shiny and soft. To minimize wear on the hair, the mousse is packed with nourishing vitamins, UV- and heat protection.







I've been trying out the mousses the past few weeks and I like them both. Conditioner volumizing mousse makes the hair soft, light and fluffy, and I think that the hair keeps fluffy and less greasy for a longer time than when using other mousses. Thickening mousse superstrong is a perfect fondation for do's that needs a bit more sturdiness, since it makes the hairs a bit more "rough" and the hair is easier to manipulate.
Ett utredande och volymgivande balsam-mousse med vårdande vitaminer och havsalger som reparerar och återfuktar håret. Balsamet gör håret mjukt, glansfullt och med
lätt stadga, perfekt för tunt och flygigt hår.




Julia

Gode gud, jag tror inte jag skulle veta hur jag skulle använda en hårnmousse om så någon tryckte en förpackning i näven på mig. Har du den i hela håret när det är fuktigt eller bara i rötterna? Dum fråga säkert men jag är en hårn00b.

Purity

Julia: Jag kramar in det i hela håret, men framförallt i rötterna, när håret är småfuktigt, precis innan jag fönar det. Mousse "aktiveras" av värme så du får allra bäst resultat om du fönar in det i håret =)

2011-02-22 @ 15:36:53
URL: http://purity.webblogg.se/
Julia

Tack Sanna, nu blev jag sugen på att testa:)


Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy