Push the edge


Är ni trötta på skira ögonsminkningar än? ;-) Ett sätt att piffa till en relativt enkel ögonsminkning är att dra på en färgad eyeliner, till exempel i lila. Har du ingen färdig färgad eyeliner kan du blanda en lösögonskugga med mixing medium istället!


Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • MAC PRO longwear concealer - NW15
  • MAC PRO longwear foundation - NW20
  • MAC mineralize skinfinish natural - light medium
  • Dr. Hauschka Balancing teint powder
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - girlie
  • MAC eyeshadow - cranberry
  • MAC eyeshadow - shroom
  • MAC eyeshadow - concrete (for brows)
  • MAC pigment - push the edge
  • MAC mixing medium water base
  • Wet n' Wild megalash mascara
  • H&M eyebrow fix
Läppar / Lips
  • Dr. Hauschka lip gloss novum - 01 Rose




















Skuggornas placering: Girlie på det rörliga locket, Cranberry i globlinjen. Shroom som highlighter på brynbenet och i den inre ögonvrån. Push the edge blandat med mixing medium som eyeliner.




In English: Are you tired of sheer eye makeup yet? ;-) A fairly simple way to spice up a simple eye makeup is to add a coloured eyeliner, like purple. If you don't own a coloured eyeliner, you can mix a loose eyeshadow with mixing medium instead!

Shadow placement: Girlie on the lid, Cranberry in the crease. Shroom as a highlighter on the brow bone and in the inner corner of the eye. Push the edge mixed with mixing medium as eyeliner.




Helena

jag kommer då aldrig lessna på nån av dina sminkningar, får massor av insperation av dej :-)

2011-04-07 @ 12:09:03
URL: http://sminkdivan.wordpress.com/
m. ♥

galet snyggt!

2011-04-07 @ 13:17:59
URL: http://utankontroll.blogg.se/
linnea

Hej!



Underbar blogg som det är farligt att sitta för länge vid ;)



Jag undrar om du kan hjälpa mig med en sak? Det är så att jag vill ha tag i ett nagellack som har samma färg som Laura Mercier's förpackningar... Den där mörka lila, skimmriga... Vet du om det finns något lack som liknar den färgen?



Ha en underbar dag!

2011-04-07 @ 13:44:38
Anna

Jestas va snyggt :O

Jag håller med Helena.. jag lessnar aldrig på dina sminkningar (eller din blogg) jag får alltid sån inspiration av dig :)



2011-04-07 @ 14:37:52
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Purity

Helena: Men åh, vad gullig du är! =D



m: tack!



linnea: Tack, kul att du har hittat hit! Scratch nails har ett lack som heter Black purple som är lila på gränsen till svart med lite skimmer, spana in det!



Anna: Men åh, gulle! =D

2011-04-07 @ 14:57:00
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma

Ibland är det lila bäst och jag brukar bar köra en verkligt färgglad skugga som liner.

2011-04-07 @ 18:30:14
URL: http://emla82.blogspot.com
Sexy Sadie

Kjempefin.

2011-04-07 @ 22:37:51
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Jonna

Va vacker du är! Tack för all inspiration och kunskap du ger!

2011-04-10 @ 18:51:27
URL: http://jonnabroems.blogg.se/
Tova

Helt underbart som vanligt! Tycker du att man alltid borde satsa på mer ögon och sedan köra lite mer diskret på läppar?

En annan fråga: Jag skulle så himla gärna vilja kunna göra en snygg makeup som framhäver blåa ögon. Skulle du kunna lägga upp en fin (inkl. läppar) men som inte innehåller så många produkter? Har inte råd att köpa så mycket...

Läser din blogg dagligen, and I lovet it! <3

2011-04-16 @ 00:01:48
URL: http://magnifik.blogg.se/
Purity

Emma: eller hur, superenkelt men ändå färgglatt!



Sexy Sadie: tack!



Jonna: Men åh, tack, vad gullig du är!



Tova: Jag tycker man ska satsa på det man tycker är snyggt och känner sig bekväm i - färgstarka ögon och diskreta läppar, diskreta ögon och knalliga läppar, både diskret på ögon och läppar eller knalligt all the way. Det finns inga rätt eller fel! Bruna sminkningar passar jättebra till blå ögon, man behöver ju inte heller använda exakt samma produkter som jag har använt utan det finns ju liknande nyanser hos många märken =) Kolla igenom mitt FOTD-arkiv så hittar du nog garanterat något!

2011-04-17 @ 14:41:38
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy