PURE


I December 2010 slog dörrarna för ett nytt svenskt kosmetikaföretag upp dörrarna till sin konceptbutik i Stockholm - PURE. Idén bakom PURE är att alla ska hitta något dom gillar, och i sortimentet ingår bland annat hudvård, över 200 läppstiftsnyanser, 160 ögonskuggor och 64 foundationnyanser. Samtliga produkter är allergitestade, innehåller vårdande vitaminer och mineraler och är inte testade på djur.



PURE Concept store, Mäster Samuelsgatan 11, Stockholm



Sparkling rose mineral blush (190 SEK), Tribeca triple eyeshadow (265 SEK), Euphoric liquid luster (200 SEK)



Sparkling rose mineral blush



Tribeca triple eyeshadow





Jag gillar dom minimalistiska och stilrena förpackningarna på produkterna, och både rouge och ögonskuggor är väldigt högpigmenterade och lätta att applicera. Jag är grymt nyfiken på att spana in mer ur PUREs sortiment, framförallt är jag nyfiken på deras enorma foundationsortiment!

Du kan läsa mer om PURE här, och produkterna finns att köpa i deras concept store på Mäster Samuelsgatan 11 i Stockholm.



In English: In December 2010, a new Swedish cosmetics company opened the doors to their concept store in Stockholm - PURE. The idea behind PURE is that everyone is supposed to find something they like, and they offer skincare, over 200 lipstick shades, 160 eyeshadows and 64 shades of foundation, among others. All products are allergy tested, contains nourishing vitamins and minerals and are not tested on animals.

I really like the minimalistic and clean packaging, and both blushes and eyeshadows are very highly pigmented and easy to apply. I'm really curious about the rest of the PURE range, especially the huge foundation range!

For now, PURE is only available at their concept store in Stockholm (Mäster Samuelsgatan 11), but you can read more about the brand here.




Unn (Syndroma)

Vad jag önskar att avståndet var kortare till Stockholm! Ser ljuvligt ut!

2011-04-18 @ 12:34:05
URL: http://syndromas.blogg.se/
Caucasian

Håller med om förpackningarna, & liquid luster är ju sygt snyggt!

2011-04-18 @ 12:55:58
URL: http://www.makeupedia.se
Anonym

Jobbigt att det är i Stockholm det går att köpa, kan man inte beställa det på internet? hitta ingen köp grej på deras sida.

2011-04-18 @ 14:17:33
Emma

Ögonskuggan ser fin ut, skulle gärna vilja beställa typ från deras egen hemsida.

2011-04-18 @ 15:25:59
URL: http://emla82.blogspot.com
Lovisa

Hej,



Jag arbetar med PR och kommunikation för PURE och skulle vilja tala om att en onlinebutik är på G! Om ni vill beställa under tiden kan ni skicka ett mail till [email protected] så hjälper vi er. Maila gärna också om ni vill ha prisuppgifter.



Vänligen,



Lovisa Fredriksson

www.pureofsweden.com

2011-04-18 @ 15:48:04
URL: http://www.pureofsweden.com
Martine

Deras foundation låter jätteintressant, med 64(!) nyanser borde det finnas en som passar till och med mig med min jätteljusa hud. Förpackningarna ser grymt snygga ut och läppglanset ser galet "skrimmrigt" ut.

2011-04-18 @ 16:16:27
Linn

Hej !



Vet du om det är säkert att beställa mac produkter från http://www.love-makeup.co.uk/ ??



2011-04-18 @ 19:33:20
Martine

@Linn: Gossmakeupartist beställer ifrån den sidan, så den borde vara säker

2011-04-19 @ 09:15:50
Emma

Ohh ser riktigt fint ut. Satans stockholmare som får allt fint =) Hoppas vi andra också får testa inom snar framtid!!!

2011-04-19 @ 10:02:07
URL: http://sminkhornan.spotlife.se
Maggie Makeup Addict

Ooh, vad spannande! Jag gillar det minimalistiska, och glosset sag grymt fint ut :D

Butiken ser ut som en ljusare variant av MUS, sa nar jag val kommer till Sverige kanske jag rakar ga in i fel :S

Vet du om de kommer oppna i Goteborg? Jag kommer aka till Gotet i mitten av Juni :)

2011-04-19 @ 13:29:47
URL: http://maggiemakeupaddict.om
Lovisa

@Maggie Makeup Addict -



Försäljning på fler orter i Sverige samt onlinebutik är på G. Under tiden kan man få mer information samt handla genom att kontakta butiken på 08-678 33 19 eller maila till [email protected]



Vänligen,

Lovisa

2011-04-19 @ 14:34:34
URL: http://www.pureofsweden.com
Purity

Blir alltid lika glad när jag öppnar kommentarsfältet och ser att svar har trillat in från andra håll =)

2011-04-19 @ 16:31:28
URL: http://purity.webblogg.se/
CaZz

Det nämns ingenting om prisklass, det vore intressant att veta :)

2011-04-22 @ 13:16:04
Purity

CaZz: jag har skrivit ut priserna på produkterna jag visar i inlägget i bildtexten.

2011-04-22 @ 14:14:24
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy