OPI Stranger tides


Först ut att testas av OPIs dammiga pastellack ur sommarkollektionen Pirates of the Caribbean är det grågröna Stranger tides. Det ser mer grått ut i flaskan än det gör på naglarna där det definitivt antar en grön ton, som faktiskt är väldigt smickrande mot min hudton och är väldigt bärbar. Det var lite knepigt att få lacket jämnt däremot, lacket är ganska tjockt så det blir synliga penseldrag om man lackar för tunt - jag har tre tunna lager och ett tjockt lager på naglarna på dessa bilder för att få en snygg yta, men jag tror det skulle räckt med två tjockare lager täckningsmässigt. Jag använde Scratch nails ridgefiller som underlack och Seche vite som överlack.

OPIs Pirates of the Caribbean-lack finns att köpa i svensk butik från och med slutet av maj 2011.















In English: The first polish to be tried on of the OPI dusty pastels from the summer collection Pirates of the Caribbean is the grey-green Stranger tides. It looks more grey in the bottle than on the nails where it's definately green, which acctually is very flattering against my skintone and it's very wearable. It was a bit hard to get the polish even though, it's pretty thick so I got visible brush strokes if I did layers that were too thin - I'm wearing three thin coats and one thick in these pictures to get an even surface, but I think that two thicker coats probably would have provided the same result. I used Scratch nails ridgefiller as a base coat and Seche vite as a top coat.

The OPI Pirates of the Caribbean polishes will be available in May 2011.





Katrin

Fint lack, skulle passa mina bleka händer, men lite tråkigt tycker jag. Jag tror att jag skulle tröttna på färgen rätt snabbt tyvärr :)

2011-04-05 @ 12:41:06
mathilda

Jätte fin blogg :D

2011-04-05 @ 13:22:52
URL: http://mathildaamelin.blogg.se/
Emma

Gillar alla nagellacken från Pirates kollektionen :)

2011-04-05 @ 18:20:30
URL: http://emla82.blogspot.com
Linda - Zetah

Gillar denna färgen.. neutral men ändå inte för vanlig.. Skulle nog vara rätt coolt med läderarmband osv :)

2011-04-05 @ 23:07:58
URL: http://zetah.bloggplatsen.se/
Purity

Katrin: jag trodde också jag skulle göra det men det är riktigt snyggt, ett bra alternativ till mintgrönt!



Mathilda: tack, kul att du har hittat hit! =)



Emma: Jag med, dom är skitfina allihop!



Linda: Ja, den är väldigt bärbar men ändå annorlunda!

2011-04-06 @ 11:21:18
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy