NYX Jupiter round lipstick


Round lipstick i färgen Jupiter från NYX är ett skirt kallt ljusrosa stift med frostfinish. Det är mjukt och glider lätt på läpparna och framhäver inte torrflagor på läpparna så mycket som froststift har en tendens att göra.



NYX Round lipstick - Jupiter






Dom här läppstiften är tokigt billiga, på eBay och hos cherryculture.com kan du klicka hem dom för ungefär 16 kr/st räknat i dagens dollarkurs. Dom finns i många olika färger och finishes och sitter helt okej för sitt låga pris. Det enda negativa är doften - dom luktar riktigt billigt, som teatersmink från leksaksaffären ungefär, men det är överkomligt med tanke på det låga priset.



In English: Round lipstick in the shade Jupiter from NYX is a sheer cool light pink lipstick with a frost finish. It's soft and glides nicely onto the lips and doesn't accent dry flakes on the lips like most frost finish lipsticks tend to do.

These lipsticks are insanely cheap, you can order them off eBay and cherryculture.com at about $2.50 each. They're available in many different shades and finishes and the wearing time is good for the low price. The only negative thing is the scent - they smell really cheap, like toy store grease makeup, but it's endurable at this low price tag.




mathilda

hej du har en jättefin blogg :)

2011-04-20 @ 11:38:04
URL: http://mathidaamelin.blogg.se/
Linn

Jag har funderat på det här med ebay. Hur blir det med tull och sånt om man beställer från ebay USA? Man slipper ju tullen om det är brittiska ebay men å andra sidan är det dyrare där...

2011-04-20 @ 12:54:41
Michilicious ~

Kärlek på Cherry Culture!

Jag håller med om att lukten på NYX läppstift är lite skum, men jag tycker om den. Den påminner mig om i somras när jag fick mina NYX-stift. :3

Purity

mathilda: Tack! Kul att du har hittat hit =)



Linn: Risken finns alltid för tull när man beställer från utanför EU, men då många säljare på ebay är privatpersoner och det man beställer är små paket så slinker dom oftare igenom än vad dom fastnar. Har inte råkat ut för att ett ebaypaket har fastnat i tullen en enda gång, faktiskt, och understiger värdet på paketet $50 (inkl. frakt) så är det tullfritt.



Michilicious: Jag är förtjust i läpprodukter med vaniljdoft eller fruktdoft. Den här typiska fetsminkdoften faller mig inte på läppen, tyvärr =/

2011-04-20 @ 16:57:49
URL: http://purity.webblogg.se/
Sylvia

Eftersom du är ett sminkproffs och kan mycket om Mac, så tänkte jag fråga dig en sak. :)



Jag tänkte köpa Mac's studio sculpt foundation, har ganska torr hy (inte jättetorr).Kan vara lite oljig i pannan ibland. Ungefär blandad hy alltså. Har du testat den? Kan du rekomendera den? :) Håller den länge?

2011-04-20 @ 17:42:56
URL: http://iamjustdifferent.blogg.se/
Alv

Hur mycket ligger frakten på Cherry Culture på ett ungefär?

2011-04-20 @ 17:51:14
Linn

Så det innebär att köper jag något under $50 så kommer paketet inte fastna i tullen?



2011-04-20 @ 18:54:38
Purity

Sylvia: har du blandhy kan studio sculpt ha en tendens att glida lite av huden, den passar bäst till torr hy. Jag skulle ta en titt på studio fix fluid om jag vore du! Om du har tillgång till en MAC-disk så gå förbi och berätta om dina önskemål så kan dom prova ut en foundation på dig och ge dig prover, det är gratis =)



Alv: Det beror på hur mycket du beställer, testa att lägga det du vill ha i kundvagnen och gör en testbeställning (dvs checka ut till steget innan du betalar) så ser du den exakta frakten.



Linn: Du kan läsa mer här: http://tullverket.se/innehallao/i/internethandelfranettlandutanforeu/internethandelfranettlandutanforeu.4.4ab1598c11632f3ba9280005754.html egentligen är det vi benämner "tull" lika med moms. Understiger varorna ett värde på 300 kr eller $50 så behöver du inte betala någon moms eller postens avgifter.

2011-04-20 @ 19:14:43
URL: http://purity.webblogg.se/
Sylvia

Oj, glömde även fråga om det skulle passa att köpa foundationen nu när det börjar bli ganska varmt ute? Har hört lite om att den väldigt lätt går av när det är varmt, är det sant? Har du sett något sånt hända?:)

2011-04-20 @ 22:41:52
URL: http://iamjustdifferent.blogg.se/
Anonym

Hello! (:



Jag undrar vilken mac lipliner du skulle rekommenderat för en riktigt ljus nude-läpp? (:

2011-04-21 @ 00:59:54
Purity

Sylvia: På sommaren brukar jag dra mig mot foundations med lättare täckning, som t.ex. en tinted moisturizer eller en mineralfoundation, av flera olika anledningar. För det första så blir huden finare, så jag behöver inte lika mycket täckning. För det andra så blir min hud fetare när det är varmt, och då lika löser lika så glider flytande foundations gärna runt i mitt ansikte litegrann då, och svetten och värmen hjälper inte direkt. Och för det tredje för att på sommaren så är man lite lat och orkar inte sminka sig lika mycket, så då är det lätt att bara slänga på nåt som jämnar ut hudtonen litegrann =)



Anonym: Jag tycker att läppstift blir bättre än läppenna då det kommer till nudeläppar, eftersom läppenna blir väldigt torrt och matt, men smaken är ju som baken. Den enda riktigt ljusa läppennan MAC har är Naked lip liner. I läppstiftsväg skulle jag rekommendera Myth, Hue eller Creme d' nude.

2011-04-21 @ 10:14:52
URL: http://purity.webblogg.se/
SaintBella

Wow vilken metallisk effekt! :D

2011-04-24 @ 13:56:13
URL: http://saintbellabeauty.blogspot.com

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy