Dr Hauschka Balancing teint powder


Genom att skulptera och highlighta ansiktet kan man åstadkomma ganska markanta effekter med väldigt små och diskreta medel. Med sin vårkollektion Lavender Dreams släpper Dr Hauschka släpper ett skulpterings/highlightingpuder i samma dosa - Balancing teint powder.



Dr Hauschka Balancing teint powder


Pudret innehåller tre nyanser - en gråbrun, för skulptering, ett ljust benvitt, för highlighting, och ett ljust rosa som jag antar är till för att blanda med de andra två färgerna. Samtliga nyanser har en satinfinish, dvs inte helt matt men ändå inget påtagligt skimmer.





Jag reagerade först på den lite speciella uppdelningen av färger på pudren i dosan, men det är ändå ganska lätt att plocka upp pudret på borsten (jag använder en snedställd rougeborste för att skulptera). Pudren innehåller bland annat silke och är väldigt finmalet.

Det här är en jättebra puderdosa om du vill ha en väldigt diskret skulpteringseffekt, har väldigt ljus hy eller inte vill riskera att överdosera, för inget av pudren är speciellt högt pigmenterade. Personligen tycker jag att det är trevligt med lite mer tryck i färgen i ett skulpteringspuder så man kan välja själv om man vill ha en lite starkare effekt, och jag har gärna lite mer skimmer i ett highlighterpuder, men det här är en jättebra vardagsdosa om man vill trolla fram lite extra markerade kindben, skarpare käklinje eller en smalare näsa.





Balancing teint powder finns att köpa bland annat hos utvalda Åhléns, välsorterade hälsokostbutiker och Dr Hauschkas webshop och kostar 298 kr.



In English: By sculpting and highlighting your face, you can achieve pretty big effects with very small and discrete tools. Dr Hauschka launches a sculpting/highlighting powder with their spring collection Lavender Dreams - Balancing teint powder.

The powder contains three shades - a grayish brown, for sculpting, a light bone white, for highlighting, and a light pink that I assume is for blending the other two shades. All shades have a sating finish, i.e. not entirely matte, but without any noticeable shimmer.

At first, I reacted at the peculiar division of the colours of the powders in the pan, but it's actually pretty easy to pick up the powder on your brush (I use an angled blush brush for sculpting). The powders contain silk and is very finely milled.

This is a great powder if you want a very discrete sculpting effect, have got really light skin or don't want to risk overdosing, because none of the powders have got especially high pigmentation. Personally, I like a bit more pigmentation in a sculpting powder so that I can choose myself how strong the effect will be, and I prefer a bit of shimmer in a highlighting powder, but this is a great everyday powder if you want to magically conjure higher cheek bones, a sharper cheek line or a narrower nose.





Sara

nice! men kan du inte visa bild på när du har använt det?

2011-04-09 @ 15:28:09
johäänna

Hmmm finns det någon highlighter/contour palett eller så som du rekomenderar utöver denna?

2011-04-09 @ 16:48:15
URL: http://theniceness.blogg.se/
Viola, Killer Colours

Vad fin den såg ut! Nyanserna fick mitt hjärta att hoppa lite dubbelt. Så mjukt och härligt!

2011-04-09 @ 21:32:05
URL: http://solomag.se/killercolours/
Emma

Denna ser verkligen funktionabel och vacker ut.

2011-04-10 @ 11:23:00
URL: http://emla82.blogspot.com
Purity

sara: det är väldigt svårt att fånga på bild tyvärr eftersom det ger en väldigt diskret effekt. Jag har använt det här om du är nyfiken, men det syns som sagt väldigt dåligt på bild: http://purity.webblogg.se/2011/april/push-the-edge.html



johäänna: jag gillar MACs sculpting powder, men det är dessvärre en PRO-produkt så det finns inte att köpa här i Sverige. Det är lite svårt att få tag på bra highlighters och särskilt sculptingpuder här i Sverige tycker jag. Funkar ju bra att använda ögonskuggor om man hittar i en bra färg, i och för sig!



Viola: Det går inte att misslyckas med sculptingpudret, ger en väldigt mjuk och naturlig effekt men samtidigt ett väldigt stort lyft för kindbenen =)



Emma: Alla borde ha ett sculptingpuder och ett highlighterpuder i sin sminkväska, gör sjukt stor skillnad och är lättare än man kan tro att applicera!

2011-04-10 @ 13:02:02
URL: http://purity.webblogg.se/
Ellinor/Beauty & Nature

Ja den är super:-)

2011-04-11 @ 22:45:40
URL: http://beautyandnature-sweden.blogspot.com/
Ingalill

Hej! Vet någon en bra instruktion/bilder/videoclip någonstans som visar hur man använder ett sådant skulpteringpuder? Jag vet inte hur man gör och vill lära mig. :o

2011-04-13 @ 13:24:26
URL: http://ljunghudvard.se
Purity

Ellinor: eller hur!



Ingalill: Jag har gjort en liten guide här (samma som jag länkar till inlägget): http://purity.webblogg.se/2009/september/beauty-basics-contouring-och-highlighting.html =)

2011-04-13 @ 13:51:37
URL: http://purity.webblogg.se/
Ingalill

Aah, tack Purity! Jag hade inte sett det. Ska skriva ut och studera o prova.

2011-04-13 @ 15:39:05
URL: http://ljunghudvard.se

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy