Deborah Light creator shine & volume lipstick


2011 är året då skira läppstift fått sitt genombrott - bland annat har IsaDora lanserat sina Jelly kiss-stift, MAC sina Sheen supreme lipstick och YSL har släppt sina lyxiga Volupté sheer candy. Italienska Deborah är inte sena att haka på tåget och presenterar Light creator shine & volume lipstick i 7 nyanser.





Light creator shine & volume är ett skirt och glossigt läppstift, som en blandning mellan ett stift och ett läppglans fast ändå inte. Det känns nästan som en gelé på läpparna och ger typ en wet look. Stiften innehåller dessutom hyaluronsyra som ska skapa volym och fyllighet, detta är dock inget jag känner av när jag har burit stiften på läpparna.






1 Brown sugar, 2 Ginger style, 3 Lady rose, 4 Red kiss, 5 Fuxia star, 6 Vintage rose, 9 Magic ruby























Jag är väldigt förtjust i dom här stiften, det känns som nyanser som alla kan bära eftersom dom är så pass genomskinliga, dom känns sköna på läpparna och kommer i en jäkligt snygg rosa hylsa med lyxig tyngd.

Light creator shine & volume lipstick kostar 110 kr och finns att köpa hos parfymeributiker.



In English: 2011 is the year when sheer lipsticks will have their breakthrough - IsaDora have launched their Jelly kiss lipsticks, MAC released their Sheen supreme lipstick and YSL have released their luxurious Volupté sheer candy. Italian Deborah aren't late to jump on the bandwagon and presents Light creator shine & volume lipstick in 7 shades.

Light creator shine & volume is a sheer and glossy lipstick, like a mix between a lipstick and a lipgloss but at the same time not. It almost feels like a jelly on the lips and gives kind of a wet look. The lipsticks also contains hyaluron acid that is supposed to create volume and fullness, this is not something that I notice when wearing them on my lips though.

I really like these lipsticks, they feel like shades that anyone can wear since they're so transparent, they feel nice and soft on the lips and comes in a gorgeous pink casing with a luxurious weight to it.






Sanna

De ser himla fina ut! Skulle lugnt kunna tänka mig allihop.

2011-04-12 @ 12:08:13
URL: http://makeupmylack.blogg.se/
keijukainen

These look really nice but I don't think we have Deborah here. Have you tried Isadora's Jellys? I think the lilac shade looked pretty but might be even too sheer. There's also Gosh Cosmetics' Soft´n´shine lip balms which looked cute.



Btw did you already get Mac's Quite Cute in Sweden?

2011-04-12 @ 12:22:49
Erica

De ser verkligen intressanta ut och du passar i alla nyanserna!

Jag kunde inte hitta någon hemsida eller info om företaget, vet du möjligtvis vart man kan hitta någon info om dem?

2011-04-12 @ 12:41:55
Anna

Jag skulle kunna tänka mig att äga dem allihopa. Jättefina.

Jag älskar Maybelline watershine och de ger också en Wet Look så därför tror jag att jag skulle gilla dessa. Dessutom såg hylsan jättesöt ut :)

2011-04-12 @ 17:32:32
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Purity

Sanna: Alla är skitfina!



keijukainen: have a look around at perfumeries and freestanding beauty shops, that's where the brand is sold here! Haven't tried IsaDora's jellies, sorry. Yep, Quite cute was released here last friday!



Erica: Ah, tack! Jag tror dom flesta passar i alla dom här nyanserna faktiskt, väldigt bärbara =) Du hittar mer info om Deborah här: http://www.tradebanco.se/varumaerken/deborah/deborah-kosmetik/ och på sin FB-sida har dom listat återförsäljare: http://www.facebook.com/pages/Deborah-kosmetik/110801685600606?sk=notes



Anna: Älskar hylsan! Den är väldigt gedigen och tung i handen, känns superlyxig trots det låga priset!

2011-04-12 @ 17:44:54
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma

Gillar skira läppstift och #6 såg fin ut.

2011-04-12 @ 18:40:17
URL: http://emla82.blogspot.com
Viola, Killer Colours

De är verkligen superfina allihop, men jag stör mig verkligen på att man måste sätta på korken helt i linje med hylsan för att den ska klicka åt. Har hållit på att spräcka typ tre korkar för att jag bara tjoffat ihop dem. Haha!

2011-04-14 @ 17:14:12
URL: http://solomag.se/killercolours/
Purity

Emma: #6 är lite likt creme cup från MAC, faktiskt =)



Viola: ELLER HUR, sjukt störigt, haha =P överkomligt dock, men är en sån där liten detalj som man kan reta sig till gallfeber på...

2011-04-17 @ 14:30:23
URL: http://purity.webblogg.se/
Vanesa

Du får allt att se så fint ut ! Har sett flera stycken bloggar som visat alla dem här färgerna men det är förns nu jag fastnar för typ alla ! :P

2011-04-28 @ 23:31:58
URL: http://makeupbyv.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy