3 lila favoriter


Lila är helt klart färgernas färg våren 2011 - vi har sett hellila kollektioner hos bland annat Lancôme, Estée Lauder och Dr Hauschka poppa upp i sminkdiskarna dom senaste veckorna. Lila är en av mina absoluta favoritfärger och kommer i oändligt många nyanser, det finns en lila färg som passar alla, oavsett om du vill bära det på naglar, ögon eller läppar!





  • China Glaze Light as air nail lacquer - ljuslila kan vara lite svårt att bära på naglarna, men det här pastelliga lacket med lite grå undertoner är hur smickrande som helst!
  • Make up Forever #92 eyeshadow - Make up forever är ett märke jag önskar fanns här i Sverige, närmaste fysiska butik ligger i Finland. Det här är den enda MUFE-produkten jag äger men också min absolut finaste lila ögonskugga.
  • MAC Up the amp lipstick - Lila läppar behöver inte få dig att se förfrusen ut. Ett lila stift med bäriga inslag är hur snyggt som helst!


In English: Purple is definitely the spring colour of 2011 - we have seen all-purple spring collections at brands such as Lancôme, Estée Lauder and Dr Hauschka popping up at the makeup counters the past few weeks. Purple is one of my absolute favorite colours and is available in an endless amount of varieties, there is a purple shade for everyone, no matter if you wish to wear it on your nails, eyes or lips!

  • China Glaze Light as air nail lacquer - light purple can be a bit tricky to wear on the nails, but this pastel polish with grey undertones is actually very flattering!
  • Make up forever #92 eyeshadow - I wish we had Make up forever here in Sweden. This is the only MUFE product I own, but it's also my absolute favorite purple eyeshadow.
  • MAC Up the amp lipstick - Purple lips don't have to make you look like a frozen corpse. A purple lipstick with berry undertones looks gorgeous on almost anyone!





Caroline

ögonskuggan ser riktigt fin ut, går det inte att shoppa makeup forever på nätet?

2011-04-08 @ 10:56:02
URL: http://www.makeupedia.se
Carolina

Jag undrar samma sak som Caroline, ända sen jag såg skuggan här på bloggen första gången har jag velat lägga vantarna på skuggan, färgen är ju så sjukt fin! Gillar läppstiftet på bilden också, riktigt skön färg!

2011-04-08 @ 11:06:17
Linn

Åh jag älskar lila!



2011-04-08 @ 11:42:33
URL: http://linnsjostrom.blogg.se/
sophie

oh... lilafärger är såå fina :)

2011-04-08 @ 12:00:12
URL: http://sophieannamaria.blogg.se/
Aila

Mina 3 lila favoriter:



*American Apparel nagellack: African Viole

*MAC ögonskugga: Beautiful Iris

*MAC läppstift: Up The Amp



2011-04-08 @ 12:42:48
Elina

Lila som är så snyggt! :D

Jag har inte riktigt tänkt på det tidigare, men varför heter din bolgg Purity? Min första tanke när jag faktiskt tänkte på bloggnamnet var purity rings... Jaja, tänkte att det det var lika bra att fråga:D

Kan du inte slänga in din snyggaste lila sminkning när lila ändå är så hett i vår och sommar?

Hoppas att du har det bra, och jag älskar bloggen såklart :D

2011-04-08 @ 15:36:22
URL: http://elinanike.blogg.se/
Florentziaart/ Lina

jag håller med. Lila är också min favoritfärger. men jag älskar svart och röda färger också.



-.- Men jag tycker att lila, turkos, blått och grönt är lite svårt att bära. :P Det kanske beror på att jag suger på att sminka mig med knalliga färger. xD

2011-04-08 @ 16:46:47
URL: http://florentziaart.blogspot.com
Purity

Caroline och Carolina: Tyvärr känner jag inte till någon nätshop som skickar till Sverige =(



Linn: Jag med!



sophie: agreed!



Aila: Up the amp = awesomeness!



Elina: Purity är ett nick som jag har haft på nätet i typ 10 år, så det fick bli så att det fick bli bloggens namn med. Sanna betyder lilja, och liljan är "the flower of purity".



Lina: Det finns nyanser av alla färger som är mer lättburna =) grönt till exempel, där är varma, jordnära gröna nyanser mer lättburna än t.ex. klargrönt, och gråblå toner är mycket mer lättburna än klarblå som lätt kan ge en 80-talsvibbar (vilket inte behöver vara något dåligt - men det är inte alltid man känner för det =P). Lila ögonskuggor med lite röda undertoner, gärna skirt applicerat, passar på i princip alla. Prova så får du se! =)

2011-04-08 @ 18:08:07
URL: http://purity.webblogg.se/
roxcat

Det här bådar gott för mig, lila är min favoritfärg!

2011-04-08 @ 18:31:22
URL: http://roxcat.net/blog/
Emma

Vackert, just nu är mitt favorit nagellack Essie Nice is Nice!

2011-04-08 @ 19:18:24
URL: http://emla82.blogspot.com
Carina

Både skuggan och läppstiftet ser helt underbara ut :)

2011-04-08 @ 19:25:20
URL: http://www.totalbeauty.se
Kajsa

Nagellacket ser gudomligt ut, det är verkligen en färg i min smak! Var kan man få tag på det? :)

2011-04-09 @ 09:47:57
Sanni

Jag tror jag behöver Up The Amp!! Hur har jag inte den ännu? Kan man undra.... ^_^

2011-04-09 @ 18:47:15
URL: http://karkkipaiva.indiedays.com/
Elina

Åhå, det var ju riktigt fyndigt! :D

2011-04-09 @ 23:13:57
URL: http://elinanike.blogg.se/
Purity

roxcat: samma här! =D



Emma: åh, det såg ju superfint ut!



Carina: Två absoluta favoriter hos mig =)



Kajsa: det släpptes med förra årets vårkollektion up and away, så det kan finnas kvar i butik om du har tur (kicks säljer China Glaze bland annat), men det är nog större chans att du hittar det på eBay där det dessutom är billigare. Min favoritleverantör av nagellack, transdesign.com, har det i lager också.



Sanni: Go get it! =D



Elina: huh?

2011-04-10 @ 12:58:00
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy