Efwa tolkar: Magica de Hex (DuckTales)


Magica de Hex

Magica de Hex är en av mina favoritbovar även om jag är helylle. Hon kan ju trolla och är fantastiskt snygg på alla sätt. När jag tänker mig Magica de Hex så är det en välsminkad tjej med grön ögonskugga, sneda ögon och svart hår. Men jag ser henne även som en glamour-sminkare och på gränsen till drag. Min tolkning den här gången ligger bara på ögonen av två skäl. Det tog längre tid än jag trott att göra och ljuset försvann än en gång för mig. Jag fick nämligen några akuta ärenden att fixa på dagen som inte på något sätt var planerade. Trots det så får ni tänka er mig med smink i ansiktet också, för det är det som saknas. Fjärdrarna på ögonfransarna får representera ankan hon är född som.


Ögonbryn / Eye brows
  • Casco Limstift
  • Vax
  • MAC Paint Pot Painterly
  • E. Funkhouser Creme eyeliner Graphite
Ögon / Eyes
  • MAC Paint Pot Pharao
  • Too faced shadow insuranse
  • MAC Sassy grass
  • MUS Snowflake
  • NYX glitter Eco green
  • MUS Cake eyeliner black
  • H&M Lashes Medium
  • NYX Lashes EL142 Star
  • Lashes F-white (köpta på Silly farm)


 

 

 

 

In English: Magica de Spell is one of my favourite villains. She knows magic and is extremely gorgeous in every way. When I think of Magica de Spell, it's a girl with nice makeup and green eyeshadow, cat-eyes and black hair. But I also see her as a glamour makeup girl to the border to a drag queen. My interpretation this time has focus on the eyes for two reasons. It took longer time than I thought to do the makeup and the daylight failed me once again. I got some unplanned errands to run during the day. Despite that, you will have to imagine me with facial makeup aswell, because that's what's missing. The feathers on the lashes will have to represent the fact that she's a duck.





Purity

Åh, du har verkligen fått till Magicas sneda ögon! Läckert! =)

2010-10-15 @ 10:53:37
URL: http://purity.webblogg.se/
bella

Älskar Magic de Hex!!

2010-10-15 @ 12:52:25
URL: http://bellamakeupartist.blogg.se/
Honi

Skitcoolt! Här är min (Lite sent kanske) :) Lite humoristiskt tolkat :p

http://honi.blogg.se/2010/october/disney-villains-magica-de-hex.html

2010-10-16 @ 18:30:25
URL: http://honi.blogg.se/
Cornelia

Åh jättefint verkligen!

2010-10-18 @ 15:05:59

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy