NYX Las Vegas


I onsdags var det S:t Patrick's day, och jag hade tänkt lacka naglarna gröna då för att fira lite men av någon anledning blev det inte av, så det fick bli gröna naglar idag istället =) Valet föll på Las Vegas från NYX, som är ett skogsgrönt lack fullspäckat med små små glitterpartiklar. Urtjusigt! Desvärre är det väldigt skirt; jag bär 4 lager på mina naglar och hade antagligen behövt ett lager till för att inte få en VNL (visible nail line) om det inte hade varit så att mina naglar är så fruktansvärt korta just nu. Fyra lager var värt mödan däremot, jag älskar djupet lacket får tack vare de många lagren av glitterpartiklar =) Jag avslutade med att toppa med ett lager snabbtorkande överlack, Seche Vite.












In English: Wednesday was S:t Patrick's day, and my plan was to paint my nails green then to celebrate, but I didn't get to it for some reason. So, I did my green nails today instead =) I chose Las Vegas from NYX, which is a forest green polish chock full of tiny glitter particles. Gorgeous! Unfortunally, it's very sheer; I'm wearing 4 coats on my nails and would probably have needed one more coat to avoid an VNL (visible nail line) if my nails hadn't been so painfully short right now. Four coats was well worth the trouble though, I love the depth this polish gets thanks to the many layers of glitter particles =) I finished with a coat of fast dry top coat, Seche Vite.




Nadja

Jag behöver hjälp med att hitta en bra primer för lite torrare hy. Jag har inte jättetorr hy men den är inte direkt normal, speciellt inte näsvingarna. Det största problemet är att jag inte har älskade MAC i närheten alls.

Kan du tipsa om vilken primer jag skulle kunna köpa. Vet du ngt om MUS har något som jag beskrivit?

Ditt svar skulle hjälpa jättemycket!

2010-03-19 @ 16:23:33
Unn

Det tipsades på en blogg för lite sen ett knep för att slippa vnl. Man la ett nudefärgat lack som bas för väldigt skira lack, helst så nära ens egen hudfärg som möjligt (tror jag). Var en jäkla skillnad när man fick se före- och efterbilder (:

2010-03-19 @ 17:38:52
URL: http://syndromas.blogg.se/
Emma P

Jag hade ingen aning om att det var St. Patricks day i onsdags, men jag hade Nubar forest ändå så det passade ju fint:) laz Vegas är ett fint lack fast jag gillar nog ändå Emerald Sparkle mer. Det täcker bra mkt bättre dessutom.

2010-03-19 @ 19:20:41
URL: http://sminkan.blogg.se/
Nailtastic

Väldigt fin grön. Lite lik Emerald Sparkle, fast lite mindre glitter kanske? :-)

2010-03-19 @ 23:25:43
URL: http://nailtastic.blogspot.com/
Pinch

Really pretty :)

2010-03-20 @ 11:54:36
URL: http://pinchypea.ch
Potatisbruden, <3 x'3

Vad fint! Jag måste skaffa några NYX-lack! ^.^

2010-03-20 @ 12:52:25
URL: http://michilicous.blogg.se/
Matilde

Snyggt, älskar gröna lack! Hur pass likt är det China glaze emerald sparkle?

2010-03-20 @ 13:15:57
Purity

Nadja: Jag har tyvärr dålig erfarenhet av MUS primers överlag. Skicka iväg ett mail om du vill att jag ska köpa en prep + prime från MAC och skicka till dig! puritysblogg [at] gmail [dot] com.



Unn: Jag har hört att man kan lägga ett vitt krämlack under också!



Emma P: Ooh, nubar forest är så fint!



Nailtastic: Emerald sparkle har betydligt mer glitter och är kallare i tonen =)



Pinch: Thanks!



Potatisbruden: Kolla in jungle i så fall, det är sjuuukt snyggt!



Matilde: Det är likt vid en första anblick, men de är inte dupes. Emerald sparkle är betydligt glittrigare och kallare i tonen.

2010-03-21 @ 19:39:47
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy