MAC - Venomous Villains collection



I oktober är det äntligen dags för släppet av MACs samarbete med Disney - venomous villains, en kollektion baserad på fyra disneyskurkar - Cruella de Vil (från Pongo och de 101 dalmatinerna), Evil queen (från Snövit), Maleficent (från Törnrosa) och Dr. Facilier (från Prinsessan och grodan).



MAC Venomous Villains
Release date: September 2010 (US/Canada), October 2010 (International)






CRUELLA DE VIL

Lipstick ($14.00 / 180 SEK)

  • Innocence, Beware! - Light yellow pink (Cremesheen) (Limited Edition)
  • Heartless - Cherry red (Amplified) (Limited Edition)

Lipglass ($14.00 / 165 SEK)
  • Wicked Ways - Light nude with gold pearl (Limited Edition)
  • Devilishly Stylish - Deep fuchsia with pink pearl (Limited Edition)

Eyeshadow ($14.50 / 155 SEK)

  • De-vil - Rich copper (Veluxe Pearl) (Limited Edition)
  • Sweet Joy - Creamy pale gold (Frost) (Limited Edition) (Repromote from Passions of Red)
  • Carbon - Intense black (Matte) (Permanent)

Penultimate Eyeliner ($16.50 / 185 SEK)

  • Rapidblack - True black (Permanent)

Beauty Powder ($25.00 / 265 SEK)
  • Her Own Devices - Cool nude (Limited Edition)

Blush ($18.50 / 220 SEK)
  • Darkly My Dear - Mid-tone brown plum (Matte) (Limited Edition)

 

 

 

 

 






EVIL QUEEN

Lipstick ($14.00 / 180 SEK)

  • Toxic Tale - Bright coral (Satin) (Limited Edition)
  • Sinister - Soft brown plum (Lustre) (Limited Edition)

Lipglass ($14.00 / 165 SEK)

  • Strange Potion - Soft coral pink (Limited Edition)
  • Hot House - Deep raspberry with pink pearl (Limited Edition) (Repromote from Strange Hybrid)

Eyeshadow ($14.50 / 155 SEK)
  • Her Alter Image - Light violet (Veluxe Pearl) (Limited Edition)
  • Vainglorious - Bronze burgundy (Frost) (Limited Edition)
  • Vile Violet - Deep blue purple (Matte) (Limited Edition)

Penultimate Brow Universal

Beauty Powder ($25.00  / 185 SEK)

  • Oh So Fair - Mid-tone pink with gold pearl (Limited Edition)

Blush ($18.50 / 220 SEK)
  • Bite of an Apple - Soft coral pink (Matte) (Limited Edition)


 

 

 

 





MALEFICENT


Lipstick ($14.00 / 180 SEK)
  • Violetta - Violet purple (Amplified) (Permanent at PRO)
  • Dark Deed - Burgundy plum (Amplified) (Limited Edition)

Lipglass ($14.00 / 165 SEK)

  • Revenge is Sweet - Light yellow purple (Limited Edition)
  • Wrong Spell - Deep plum with pink purple (Limited Edition)

Mineralize Eyeshadow ($19.50 / 210 SEK)

  • My Dark Magic - Deep pink with pink pearl / Deep plum with purple pearl (Limited Edition)
  • She Who Dares - Deep navy with blue pearl / Deep forest green with lime pearl (Limited Edition)

Beauty Powder ($25.00 / 265 SEK)
  • Briar Rose - Soft violet pink with pearl (Limited Edition)

Nail Lacquer ($12.00 / 140 SEK)
  • Bad Fairy - Red with multi-changing pigments (Limited Edition)
  • Formidable! - Teal green with pink pigment (Limited Edition)
  • Mean & Green - Purple with teal pigment (Limited Edition)


 

 

 

 

 




DR. FACILIER

Lipgelee ($14.00 / 185 SEK)

  • Resort Life - Off-white with pink pearl (Limited Edition) (Repromote from Lillyland)

Greasepaint Stick ($17.50 / 190 SEK)
  • Slick Black - True carbon black (Limited Edition) (Repromote)
  • French Quarter - Black green with multi-colour pearl (Limited Edition)

Pigment ($19.50 / 225 SEK)
  • Melon - Bright golden peach (Permanent)
  • Push the Edge - Deep bright purple with pearl (Limited Edition) (Repromote from Makeup Art Cosmetics)
  • Brash & Bold - Bright magenta (Limited Edition) (Repromote from Makeup Art Cosmetics)

Magically Cool Liquid Powder (310 SEK)
  • Truth and Light - Sheer shimmer reflects silver and pink (Limited Edition)
  • Cajun - Sheer bronze reflects gold (Limited Edition)

Mirror (150 SEK)
  • I’m So Vain - Round special decoration compact mirror (Limited Edition)










 

 

Vad tycker ni om den här kollektionen? Själv är jag lite smått besviken på förpackningarna, det hade varit bra mycket coolare med en design i stil med de ursprungliga skisserna. Men jag tycker att Maleficent är så jäkla ball och hennes förpackningar ser aboslut snyggast ut (ja, jag är en sucker för LE-förpackningar), så hennes del av kollektionen ska jag nog spana lite extra på. Speciellt nagellacken ser ut att vara riktigt läckra! Missa inte läppstiftet Violetta om ni inte redan har det, det är en PRO-produkt i vanliga fall - ack så snyggt det är! Heartless-läppstiftet ur Cruella de Vil-delen och Bite of an apple-rouget ur Evil Queen-delen låter riktigt fina dom med, vill ha!

 

 

 

In English: This fall, MAC finally releases their collection in collaboration with Disney - Venomous Villains, a collection based on four disney villains - Cruella de Vil (from One hundred and One dalmatians), Maleficent (from Sleeping Beauty), Queen (from Snow White) and Doctor Facilier (from The princess and the frog).

 

What do you think of this collection? I'm a bit dissapointed in the packaging, I would rather have seen a design like the original promo sketches. But I do adore Maleficent because she's awesome and her packaging looks the best (yes, I'm a sucker for LE packaging), so I will probably oogle her part of the collection a little bit extra. I especially look forward to seeing the nail polishes! Don't miss the lipstick Violetta if you already own it, it's usually a PRO product and it's gorgeous! The Hertless lipstick from Cruella de Vil and the Bite of and apple blush from Evil Queen sounds gorgeous aswell!

 

 

Source: Temptalia





Emz

Alltså jag brukar kunna hålla mig borta ganska bra från MACs kollektioner, men herregud! Jag vill ha hur mycket som helst ju. ^^

2010-07-23 @ 09:32:03
Emma

Tycker att det ser väldigt spännande ut. Vist det är ju LE-förpackningar så det kommer säker att bli något här :)

2010-07-23 @ 10:38:19
URL: http://emla82.blogspot.com
Elena

Vill ha en massa saker, är glad över att Kicks kommer ha sin webshop då :)

2010-07-23 @ 11:05:48
URL: http://www.stiftprinsessan.se
Unn

Det hade varit bra mycket snyggare med en mer originell design, men jag kan tänka mig att det nog har att göra med att Disney är lite snikna med att låta någon använda och pilla med deras material. Fast Maleficent-delen ser ju faktiskt riktigt trevlig ut (:

2010-07-23 @ 11:06:41
URL: http://syndromas.blogg.se/
Veronica

Nagellacken- aaaaaaaah! Jättesnygga!

2010-07-23 @ 13:39:47
URL: http://venusvanity.blogspot.com/
Andrea

åh!

ska bli speciellt spännande att se nagellacken (synd att det bara är den vanliga flaskdesignen..)



Hoppas det kommer upp swatches på bloggar innan de släpps i butik :)

2010-07-23 @ 15:01:50
Andrea

åh!

ska bli speciellt spännande att se nagellacken (synd att det bara är den vanliga flaskdesignen..)



Hoppas det kommer upp swatches på bloggar innan de släpps i butik :)

2010-07-23 @ 15:02:53
C

Jag håller med - skisserna hade varit snyggare!

2010-07-23 @ 15:33:24
Purity

Emz: är mycket som ser riktigt spännande ut!



Emma: Ja, det är nåt speciellt med LE-förpackningar!



Elena: Ja, jättekul för er som bor ute i landet =D



Unn: Ja, det är säkert så det är - disney är ju rätt konservativa av sig.



Veronica: Ska bli jättekul att se swatches på dom på nagelbloggarna sen!



Andrea: Ja, det var lite tråkigt tycker jag med, det brukar vara LE-tryck på lacken med! Swatches brukar komma upp på de internationella bloggarna innan kollektionerna når oss i Sverige.



C: Eller hur!

2010-07-23 @ 17:01:42
URL: http://purity.webblogg.se/
Cherry

Är verkligen inte förtjust i förpackningarna. Hade nog tokdissat hela kollektionen om det inte vore för min kärlek till Facilier XD

2010-07-23 @ 17:05:53
Viola, Killer Colours

Åh GUD så fint! Här känner jag att jag kommer cravea en langare! :D

2010-07-23 @ 18:22:41
URL: http://killercolours.blogg.se/
Purity

Cherry: Haha, okej =P



Viola: kicks.se har ju öppnat upp sin e-handel när den här kollektionen släpps, då går det att handla via faktura =)

2010-07-23 @ 18:43:58
URL: http://purity.webblogg.se/
Viola, Killer Colours

Så de kommer ta in fräskollektionerna också? Gryyymt! :D Tack för tipset!

2010-07-23 @ 20:55:04
URL: http://killercolours.blogg.se/
Andrea

Så detta kommer alltså finnas på Kicks webshop??

Vet du exakt datum när det släpps?

2010-07-23 @ 21:42:21
Purity

Viola: yes box!



Andrea: ja, det är tänkt så - den 8:e oktober misstänker jag att den här kollektionen kommer upp i de svenska diskarna.

2010-07-24 @ 00:36:50
URL: http://purity.webblogg.se/
Lina

Jag vill ha en hel del i denna kollektion...

Nagellacken låter helt undebara och jag ser fram emot att se swatches på dem!

Sedan så är det Vile Violet, Her alter Image, Heartless, Violetta, Hot house och Devilishly Stylish som jag tänker spana in! Ska fundera på vilka som jag ska beställa från USA och vilka som jag vill titta på först bara.....

2010-07-25 @ 14:49:41
URL: http://www.makeitfab.blogspot.com
Mia

Jag fick ett enormt måste ha sug då jag såg kollektionen. Då jag var liten tyckte jag alltid att de onda var finast och det är på tiden de får en liten hyllning ^^ Brukar inte handla MAC, bor i Östersund och här finns det inte, men såg att Kicks ska öppna webshop med MAC? Annars får jag väl flyga ner till Stockholm och frossa lite :)

Kan dock hålla med om förpackningarna.



Btw, din pressbild är beautiful!

2010-07-25 @ 19:20:41
URL: http://bokkei.blogg.se/
Sandra

ÅÅhhh vill ha ju!! Maleficent hade ju sina godingar. Annars ligger min frisyr ganska nära Cruella DeVille haha så jag kanske borde matcha med det sminket :D

2010-07-28 @ 00:48:17
URL: http://goddessess.blogspot.com
CaZz

Jag var på MAC idag och snackade med mina favo tjejer, dom sa att release datumet kan skutas upp och att dom inte vet 100% förrän sluetet av månaden, men förmodligen blir det den 8:e....

2010-09-16 @ 00:25:53
Purity

Lina: Visst är det svårt att välja!



Mia: Du kommer kunna handla dessa produkter via kicks.se =)



Sandra: Haha, ja det vore ju klockrent! =D



CaZz: Risken finns ju alltid att kollektioner blir försenade, tyvärr. Men det utsatta datumet är den 8:e.

2010-09-16 @ 14:33:41
URL: http://purity.webblogg.se/
Vilja

Ahh, snyggaste mac kollektionen på länge, var på mac butiken idag och de sa att kollektionen var försenad och att jag skulle kolla på måndag,supertråkigt tycker jag men vi får väl hoppas att den kommer under helgen iaf!

2010-10-08 @ 18:15:30
Purity

Vilja: Ja, jag var på jakt igår med men fick höra samma sak... Jag har bett både Åhléns och NK här i Stockholm att höra av sig till mig när dom får upp kollektionen, håller tummarna för att det blir så snart som möjligt!

2010-10-09 @ 14:01:48
URL: http://purity.webblogg.se/
Sara

Jag ringde Kicks kundservice i fredags för att höra ifall man kunde beställa då, men de sa att kollektionen var försenad till tidigast nästa fredag (!!). Trist. Så här sitter man på landet och suktar.

2010-10-10 @ 10:49:54
Purity

Sara: Ja visst är det trist? =/ Oh well, den som väntar på något gott väntar alltid för länge. Så irriterande bara att man inte har någon aning om när kollektionen kommer komma upp..

2010-10-10 @ 17:48:15
URL: http://purity.webblogg.se/
Vilja

Ja, ringde igår också de sa att NK skulle få den idag eller tisdag och Åhlens typ om två veckor så jag hoppas innerligt på imorgon! Det är så tråkigt när man liksom peppat shoppingsuget en månad innan typ o så är den försenad men oh well håller med..

2010-10-11 @ 16:39:06

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy