China Glaze Sun worshiper


Jag köpte fyra lack ur årets sommarkollektion från China Glaze, poolside. Samtliga lack ur kollektionen är neonfärger, och de jag köpte var yellow polka dot bikini i gult, sun worshiper i orange, pool party i rosa och kiwi cool-ada i grönt. Jag tycker neonlack är riktigt läckert på sommaren, händerna ser ännu brunare ut med en neonfärg på naglarna! Det lack jag valde att premiärlacka med av dessa var Sun worshiper, en gulbaserad stark neonfärgad orange.

Jag som älskar orange lack kan inte göra annat än att älska sun worshiper, trots den lite halvknepiga formulan. Neonlack i allmänhet är tjocka och torkar väldigt snabbt, så det gäller att lacka fort med ganska tjocka lager i så få drag som möjligt för att få en jämn och fin färg. Tre lager krävdes för full täckning på mina naglar, och då alla neonlack torkar till en halvmatt yta så var ett överlack ett måste, jag använde som vanligt Seche vite. Det här lacket kan mycket väl komma att bli sommarens hit, enligt mig!












In English: I bought four polishes from this year's summer collection from China Glaze, poolside. All polishes in the collection are neons, and the ones I got were yellow polka dot bikini (highlighter yellow), sun worshiper (orange), pool party (pink) and kiwi cool-ada (green). I love neons in the summer, they make your skin look even more tanned! The polish I chose to start trying out from these was Sun worshiper, a yellow based bright neon orange.

I love orange polishes, so I can't simply help myself from loving sun worshiper, despite the not-so-good formula. Neon polishes does generally have a thick, goppy and fast drying formula, so you need to work quickly with pretty thick layers and as few brush strokes as possible to get it even. I needed three coats for full coverage on my nails, and since all neons dry to a semi-matte finish I needed a top coat, I used Seche Vite as usual. This polish is a candidate for this summer's grand hit, if you ask me!




Ninni

Haha, det är ju inte diskret direkt. Men tufft!

2010-07-11 @ 14:07:54
URL: http://colourbyninni.blogspot.com
Emma

Jag hoppade denna och köpte Flip flop fantasy, den härligt koralliga.

2010-07-11 @ 14:25:25
URL: http://emla82.blogspot.com
Anonym

wow läckert! :)

2010-07-11 @ 16:26:38
Anna

Jättehärlig färg :)

Riktigt härligt somrigt..

Jag köpte några nya lack från Mavala för några dagar sedan.. ett blå/lila och ett rosa med blå glitter :)

Skall fara tillbaka någon dag och köpa ett neongrönt, neongult och så var det en till färg som ja int minns :D



Underbar färg som sagt :)

Kram

2010-07-11 @ 16:39:42
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
lucke

Dagens fråga: Tycker du att hallelujah (sången) är uttjatad? :)

2010-07-11 @ 16:53:47
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Michilicious ~

Ahh, me wants! Om händerna blir brunare vet jag inte om jag blir så glad över, men whatever -w- Jag har Kiwi Cool-Ada :D Jag gillar den halvmatta ytan :P

2010-07-11 @ 19:25:11
URL: http://michiliciousprettiness.blogg.se/
Billie

Jäklar vad snyggt det är! Drar alldeles lagom mycket mot rött <3

2010-07-12 @ 16:53:09
Purity

Ninni: Nej, det lyser nästan i mörkret! ;)



Emma: jag var lite sugen på det faktiskt!



Anonym: tack!



Anna: Neonfärger är super på sommaren! Kul att du har hittat hit =)



Michilicious: Kiwi cool-ada är så sjukt ball, riktigt neongräsgrön!



Billie: den är billie-orange! =D

2010-07-14 @ 17:45:26
URL: http://purity.webblogg.se/
Lillasyster

Sjukt fint! Jag köpte Yellow polka (...) men misslyckas fatalt med appliceringen. Hjäälp?

2010-08-07 @ 16:41:56
URL: http://www.lillasysterdeluxe.wordpress.com

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy