Warm and Cozy


Gjorde en snabb sminkning med mina nya produkter från MAC-kollektionen Warm & Cozy som lanserades idag =) På bilderna har sminket suttit på i några timmar, det är en väldigt snabb applicering av sminket och ljuset är inte helt optimalt att fota i, men det var så oförskämt länge sedan jag postade en FOTD nu att jag ville lägga upp bilderna i alla fall, trots att dom inte är dom bästa... Imorgon kommer en lite mer färgglad FOTD med skuggorna jag köpte från Love Lace!


Ansikte / Face
  • MAC Prep + prime skin
  • MAC Select cover up concealer - NW20
  • MAC Studio fix fluid foundation - NW20
  • MAC Loose blot powder - medium
  • MAC Mineralize skinfinish natural - light
  • MAC Blush - Blushbaby
  • MAC Mineralize skinfinish - By candlelight

Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - mulled cider
  • MAC eyeshadow - espresso
  • MAC eyeshadow - shroom
  • MAC fluidline - dipdown
  • MUS tri brow colour
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix

Läppar / Lips
  • MAC lipstick - warm me up














Skuggornas placering: Mulled cider över hela det rörliga locket samt längs den undre fransraden, Espresso i globlinjen, Shroom som highlighter på brynbenet.





In English: I did a quick look with my new products from the MAC collection Warm & Cozy that was released in Sweden today =) The makeup is a couple of hours old in the pictures and I applied it in a hurry, and the lightning conditions are really bad, but it was so long ago that I've posted an FOTD that I wanted to show you guys the pictures anyway... I'll post a more colourful look with my new shadows from Love Lace tomorrow!

Shadow placement: Mulled cider on the lid and along the lower lash line, Espresso in the crease, Shroom as a highlighter on the brow bone.





Sexy Sadie

Veldig fin som dagsminke, men jeg tror skyggene fra W&C blir for røde for meg.

2010-01-15 @ 17:45:17
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Maria

Fint som vanligt!

Måste masa mig iväg och köpa den där underbara lipbalmen du hade! Mina läppar va fina jättelänge =)

Tänkte kolla om inte vi kan ta en tur till MAC på torsdag efter tentan så du kan hjälpa mig med lite snygga skuggor till min fest?

Kram M

2010-01-15 @ 19:11:25
Purity

Maria: Tack ska du ha =) Visst är det helt underbart, är mitt nya favoritläppbalsam! Visst kan vi göra det, behöver handa en grej där nästa vecka ändå så det blir kanon. Kram!

2010-01-15 @ 19:43:57
URL: http://purity.webblogg.se/
Kabuki-Emma

Ååh, vad fint! Gillar verkligen de varma bruna tonerna, de är jättefina på dig!

Kramis och trevlig helg!

2010-01-15 @ 20:24:27
URL: http://www.kabukibeauty.blogspot.com/
Matilde

Åh äntligen en ny FOTD, har saknat dom! Du passade superbra i det där läppstiftet faktiskt :) Jag använder aldrig brun/neutral ögonskugga men du fick mig nästan sugen på att testa!

2010-01-15 @ 22:57:06
Helena/LipGloss Bitch

Mulled Cider ser så himla fin ut, hur är den att jobba med?

2010-01-16 @ 10:52:50
URL: http://lipglossbitch.se
Anonym

Nydelig look! Vet du om det finnes en annen mac-skygge som likner på mulled cider i det vanlige sortimentet?

2010-01-16 @ 11:09:48
Pinch

Pretty! I love how cute you look with brown liner! And warm me up is gorgeous on you :)

2010-01-16 @ 12:31:01
URL: http://pinchypea.ch
Purity

Kabuki-Emma: Tack så mycket! Ha en trevlig helg du med =)



Matilde: Jag ska försöka lägga upp dom lite oftare nu, det är ju så jäkla mörkt ute nu bara så det är svårt att hinna med att få ljus att fota i =( Jag har blivit mer och mer förtjust i neutrala och diskreta sminkningar!



Helena: Den är jättetrevlig att jobba med, det är ju en satin-skugga så den är inte helt matt.



Anonym: Tack! Haux liknar Mulled Cider, den är aningen mörkare men det är samma färgfamilj.



Pinch: Thanks hun!

2010-01-16 @ 15:42:23
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma

Upplevde Mulled Cider som rätt så färglös.

2010-01-16 @ 17:27:25
URL: http://emla82.blogspot.com
Sminkan

Bruna skuggor är allt annat än tråkigt. Härlig look med riktigt fina färger!

2010-01-16 @ 17:34:12
URL: http://sminkan.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy