Love Lace


Idag gjorde jag en sminkning med två skuggor från MAC-kollektionen Love Lace, och jag är riktigt förtjust i nyanserna. Speciellt den ljust gråblå Suave Intentions är en riktigt riktigt bra skugga, så se till att spana in den! Jag hade nog kvar lite av ett varmare rouge i min rougeborste när jag la på dainty, för det är kallare än vad det är på bilderna egentligen... Gör om gör rätt nästa gång!


Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • MAC select cover up concealer - NW20
  • MAC studio fix fluid foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinifnish natural - light
  • MAC mineralize blush - dainty
  • MAC Fix+
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - suave intentions
  • MAC eyeshadow - love lace
  • MAC eyeshadow - deep shade
  • MAC eyeshadow - phloof!
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MUS tri brow colour
  • MAC plush lash mascara
  • H&M brow fix
Läppar / Lips
  • MAC tinted lip conditioner - feelin' good














Skuggornas placering: Suave Intentions på inre halvan av det rörliga locket, Love lace på yttre halvan och längs undre fransraden. Deep shade i globlinjen och yttre v:et, Phloof! som highlighter på brynbenet och i den inre ögonvrån.





In English: For today's makeup, I used two eyeshadows from the MAC collection Love Lace, and I'm really fond of the shades! Especially the light blue-grey Suave Intentions, it's an awesome eyeshadow so make sure to check that one out! I must have had residue from a warmer blush left in my blush brush though, because dainty is a way cooler pink than in the pictures...

Shadow placement: Suave intentions on the inner half of the lid, Love Lace on the outer half and along the lower lash line. Deep shade in the crease and outer v, Phloof! as a highlighter on the brow bone and in the inner corner of the eye.




Pinch

This is great! I especially think it's interesting that you post such a cooltoned look right after a warm-toned one. It shows just how versatile your skintone is, because you look great in both! The warmer tones make you look more mysig while the cooler tones make you look fresher and more awake I think

2010-01-16 @ 16:53:06
URL: http://pinchypea.ch
Krall

Dösnyggt! Jag skippade Suave Intentions för jag har en Wet'n wild-palett hemma med en liknande nyans i, bär den idag kombinerat med Love Lace och Hypnotizing :)

2010-01-16 @ 17:00:27
Purity

Pinch: Thanks hun! =D I'm really fond of these grey toned blues, they're very subtle for being blue =)

2010-01-16 @ 17:06:57
URL: http://purity.webblogg.se/
Purity

Krall: Jag ska prova att para dom med Satin taupe nästa gång, den påminner lite om hypnotizing fast lite mindre lila =) Var sugen på att köpa den med, men föll för suave intentions istället och hade inte råd med alla tre, buhu!

2010-01-16 @ 17:27:26
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma

Efter din swatch på Love Lace, blev det en must-have. Testade den tillsammans med Hypnotizing och det var en finfin kombo!

2010-01-16 @ 17:30:00
URL: http://emla82.blogspot.com
Sminkan

Så fin och söt du är, som alltid! Blått är så härligt vintrigt.

2010-01-16 @ 17:33:26
URL: http://sminkan.blogg.se/
Purity

Emma: Yey!



Sminkan: Tack ska du ha, vad glad jag blir =)

2010-01-16 @ 17:54:50
URL: http://purity.webblogg.se/
Krall

På mig var Hypnotizing och Satin Taupe inte speciellt lika, men jag kan helt klart se att de liknar varandra på andra personer :) Själv kan jag inte motstå färger i den stilen, så Hypnotizing var given för mig. Annars kan jag tipsa om Shale i permanenta sortimentet, den är nästan identisk med Hypnotizing, ifall du skulle vilja ha en "dupe" senare.

2010-01-16 @ 18:31:26
Fairygloss

Det var ju ett tag sedan man både kommenterade och läste din blogg! Hur har jag kunnat missa TVÅ sminkningar?! Ha det choklad!

2010-01-17 @ 11:17:25
URL: http://wwwfairygloss.blogg.se/
Purity

Krall: Tack för tipset, ska spana in den!

2010-01-17 @ 13:55:38
URL: http://purity.webblogg.se/
Purity

Fairygloss: Allt bra kommer på en gång vettu ;)

2010-01-17 @ 13:56:20
URL: http://purity.webblogg.se/
Sexy Sadie

Ser dødsbra ut. Som vanlig Søta!

2010-01-18 @ 15:53:27
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy