Essie Mint candy apple


Jag är antagligen bland de sista i bloggvärlden att skriva om Essies mintgröna krämlack ur julkollektionen Sweet time of the year; Mint candy apple, eftersom jag inte kommit mig för att beställa hem det förrän nu av någon anledning. Som ni kanske vet så är jag väldigt förtjust i gröna nagellack, och speciellt mintgröna, och Mint candy apple är verkligen en riktigt mintig färg. Den drar aningen mer åt blått än MAC Peppermint patti, och de två är tillräckligt olika varandra för att det ska vara värt att äga båda två om du som jag gillar lack i den här färgen. Underlack, två lager lack och ett lager snabbtorkande överlack på bilderna. Lacket är hyfsat lättlackat och har bra torktid. Visst är det snyggt!












In English: I'm probably among one of the last persons in the blog world to write about Essie's mint green creme polish from the holiday collection Sweet time of the year; Mint candy apple, since I haven't ordered it until now for some unknown reason. As you might have noticed, I love green polishes and especially mint greens, and Mint candy apple is a really minty colour. It's a tad more blue than MAC Peppermint patti, and they're different enough from each other to justify to own both if you like this colour. Base coat, two coats of polish and a coat of fast dry topcoat in the pictures. The polish is fairly easy to paint with, and it dries pretty fast. Isn't it just gorgeous?!





Pamsan

Jättesnyggt! Funderar över om det är likt ChG For Audrey...är sugen på båda men är dom lika, så räcker det ju med det ena.

2010-01-23 @ 13:13:35
URL: http://pamsan.wordpress.com
Lina

Supersnyggt! Du kommer nog inte vara sist med att skriva om den.....Jag ska beställa den med nästa transdesign beställning så det blir nog jag som är den sista att haka på tåget. Trodde verkligen inte att den skulle vara något för mig men efter att ha använt Eyeko Vintage och älskat den så erkänner jag mig besegrad....

2010-01-23 @ 13:39:30
URL: http://www.makeitfab.blogspot.com
Johanna

åh, vilken kall färg! kan nog vara snyggt med rätt accesoarer ;D

2010-01-23 @ 15:14:11
URL: http://theniceness.blogg.se/
Purity

Pamsan: jag kan göra en jämförelse i nästa vecka om du vill? =)



Lina: det var slut på TD när jag skulle beställa, så jag klickade hem mitt från ebay. Hoppas dom får in det igen! Jag trodde inte heller jag skulle gilla mintgrönt lack tills jag testade peppermint patti, och nu är jag fast =p



Johanna: det är riktigt kallt, var lite orolig att det skulle skära sig mot min hudton men det gjorde det inte =)

2010-01-23 @ 16:27:13
URL: http://purity.webblogg.se/
Pinch

Pretty! I love the contrast of the ultracoolness of the shade and the warmness of your skin. Pretty!

2010-01-23 @ 17:06:03
URL: http://pinchypea.ch
Erika (Muffin)

Till och med jag som inte gillar pasteller (och inte krämlack heller, för den delen) tycker att det är riktigt snyggt! Tror nog jag måste beställa en jag också.

2010-01-23 @ 19:22:29
URL: http://plasticmuffin.bloggspot.com
Sanna

Jag älskar mint candy apple! Så snyggt!

2010-01-24 @ 14:29:54
URL: http://makeupmylack.blogg.se/
Nelli

SNYGGT! :) en fråga, hur får du ditt smink att vara hela dagen? jag blir inte klok på om jag har fet eller torr hy alltså... jag blir jätteglansig av smink, samtidigt som min näsa fjällar. Mitt smink ser bra ut den första timmen, sen ser jag bara "smutsig" ut i ansiktet.. vad gör jag för fel :(? tycker inte om att se kakig ut i ansiktet av puder heller, brukar dock använda ett transparant puder från MUS i t-zonen... heeelp me :( ett annat problem är concealern, lägger sig i veck under ögat.. jag är bara nitton.. nått knep? kramar, Nelli

2010-01-24 @ 14:59:20
Aila

jag fattar inte hajpen kring detta lack...tycker den är fulaste EVER!

2010-01-24 @ 15:42:41
Emma

Vet inte om det är hypen, eller att jag faktiskt gillar dessa mintiga lack, man jag vill testa alla om kommer!

2010-01-24 @ 16:56:14
URL: http://emla82.blogspot.com
Purity

Pinch: Thanks hun! I was worried that it would be too cool, but it turned out pretty great on my hands if I may say so =)



Erika: Do it!



Sanna: Jag med =D



Nelli: Det låter som att du har blandhy, som jag. Vad använder du för hudvård? Gör du rent och smörjer in ansiktet innan du sminkar dig? Jag tycker att en ansiktsprimer är bra också om man har problem med att sminket glider runt, min favorit är prep + prime skin från MAC. Vill du matta ner men undvika att se pudrig ut så testa att spraya ansiktet efteråt med en glycerinspray och jobba in den i ansiktet med en puderborste, både MAC Fix+ och MUS face mist är super till detta ändamål.



Aila: Tja, alla kan ju inte tycka lika jämt =)



Emma: Samma här, det är så snyggt!

2010-01-26 @ 16:04:33
URL: http://purity.webblogg.se/
Pamsan

Lite sent svar kommer här, vill gärna se en jämförelse om du har möjlighet! :)

2010-01-29 @ 12:33:42
URL: http://pamsan.wordpress.com

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy