Swatches: Gröna nagellack


Här kommer swatches på alla gröna nagellack jag äger för tillfället =) Bilden är tagen i dagsljus, lacken är målade i 2 eller 3 lager på genomskinlig plastbotten. Inget underlack eller överlack med undantag för glitterlacken som har ett lager överlack för att jämna ut strukturen.







1. Essie Mint candy apple
2. China Glaze Re-fresh mint
3. MAC Peppermint patti
4. China Glaze Four leaf clover
5. China Glaze Watermelon rind
6. China Glaze Emerald sparkle
7. Nubar forest
8. NYX Las vegas
9. Zoya Envy
10. Zoya Midori
11. China Glaze Entourage
12. NYX Lime sparkle
13. China Glaze L8R G8R


In English: Here are some swatches of all green nail polishes I own at the moment =) The picture is taken in day light, all polishes are 2 or 3 coats on a clear plastic surface. No base or top coat with the exception of the glitter polishes, which have a layer of top coat to even out the structure.





emma

Alltså hur kan du ha så många lack och hinna använda alla innan dom blir kladdiga och gamla? Mina blir alltid det när jag har hunnit använda dom ett par gånger bara :(

2010-02-02 @ 16:50:53
URL: http://babyriot.blogspot.com
emma

Och en till fråga, angående konad-stämplar. Jag använder konads speciallack men om jag försöker måla över med genomskinligt lack smetas mönstret ut, hur länge jag än väntar. Hur länge väntar du? Är det mitt överlack det är fel på?

2010-02-02 @ 17:05:58
URL: http://babyriot.blogspot.com
Purity

emma: jag förvarar mina lack svalt och mörkt och skruvar åt korken så hårt jag kan, och är det något som skulle börja bli tjockt och kladdigt så tunnar jag ut det med nagellacksthinner =) Jag lägger på ett ganska tjockt lager med överlack på konadstämplingar, så att man liksom kan sprida ut det över hela nageln utan att penseln nuddar vid stämpeln. Då brukar det klara sig från att bli utsmetat! Och så använder jag snabbtorkande överlack, men vet inte om det har med saken att göra eftersom jag aldrig har använt ett icke-snabbtorkande till just konad.

2010-02-02 @ 17:15:38
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma

Vet inte varför jag själv har börjat gilla gröna lack? Kanske för att det är snyggt. Testa Butter Londons British racing green!

2010-02-02 @ 17:28:44
URL: http://emla82.blogspot.com
Bell

11. China Glaze Entourage



Den tyckte jag såg läcker ut på din bild. Är nog ingen jag hade köpt om jag bara tittat på flaskan så tack :)

2010-02-02 @ 17:36:49
Regina

Du som gillar Dermalogica, har du hört något om kvaliteten på deras nya serie?



http://www.teen-skincare.co.uk/



Nu är jag ingen tonåring längre iofs, men blev lite sugen på deras "brighten up spf 15" :)

2010-02-02 @ 18:30:45
Sara

Hej!

Första gången jag besöker din blogg. Otroligt inspirerande.

Har en fråga till dig nu, eftersom du verkar använda MAC en del. ;)

Jag har köpt en del MAC-pigment som jag sen hört är oäkta. Hur vet man om det är äkta eller oäkta MAC man får tag på?

MVH/Sara

2010-02-02 @ 19:31:20
URL: http://starattraction.blogg.se/
Purity

Emma: Ska spana in det! Visst är gröna lack snygga? =)



Regina: Nej jag har inte hört så mer om det än att det lanseras, ser ju onekligen spännande ut!



Sara: Kul att du har hittat hit! Det mest uppenbara sättet att se om ett pigment är fejk är om det står antingen bara pigmentets batch-nummer eller bara pigmentets namn på etiketten under, det ska stå både och. Sen så är vissa grejer felstavat på en del kartonger (polvos de plgmentos istället för polvos de pigmentos), botten på fejkburkarna är tjockare och locken brukar vara glansigare. Kolla in den här guiden med bilder, där finns en hel del tips på hur man ser skillnad på äkta och fejk! http://specktra.net/f257/identifying-fake-mac-pigments-guide-photos-69309/

2010-02-02 @ 21:20:39
URL: http://purity.webblogg.se/
Regina

Gjorde precis en beställning på den krämen jag nämnde, så får vi se om det är nåt att ha! :)

2010-02-02 @ 22:16:11
jullan

var har du köpt ditt nagellackshjul?

2010-11-03 @ 20:34:10
Purity

jullan: Jag har köpt mina nagellackshjul på eBay =)

2010-11-03 @ 20:36:48
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy