China Glaze sommaren 2010 - Poolside


Inför varje sommar brukar China Glaze släppa en kollektion med starka färger. Förra årets kollektion Kicks var faktiskt det som fick mig att fastna så för nagellack! I år heter sommarkollektionen Poolside, och består av sex stycken neon-lack.


China Glaze Poolside
Release date: April 1st 2010

Lounging poolside, sipping on a drink and reading the latest magazine…makes you think of Summer doesn’t it? The only thing missing is that perfect manicure and pedicure! Dip into the summer with some of the brightest and most amazing neons from the China Glaze Poolside collection! Perfect for fingers, and especially the toes, nothing says Summer of 2010 like a couple coats of bright polish! The 6 colors in the Poolside collection include:


  • Pool Party - Neon Pink
  • Flip Flop Fantasy - Neon Coral
  • Sun Worshipper - Neon Orange
  • Yellow Polka Dot Bikini - Neon Yellow
  • Kiwi Cool-Ada - Neon Green
  • Towel Boy Toy - Neon Blue




Scrangie har redan swatchat färgerna, och lacken är beräknade att släppas nu någon gång under våren. Jag har läst februari i vissa bloggar och första april hos andra, men det blir väl till att hålla utkik hos transdesign helt enkelt =) Jag vill ha kiwi-coolada, sun worshiper och yellow polka dot bikini! Tänk på att neonlack har en tendens att torka till en halvmatt finish, så ett bra överlack är bra att ha till dessa.

Update: Fick nyss pressinformation om kollektionen från China Glaze: den är beräknad att släppas den första april =)



In English: Each summer, China Glaze usually launches a collection with bright colours. Last year's collection Kicks was acctually the thing that made me crazy about nail polish! This year's summer collection is called Poolside, and consists of six neon polishes.




Scrangie has already swatched the shades, and they will launch some time during this spring. I've read everything between february and april in different blogs, so I guess I'll have to keep a lookout at transdesign =) I want kiwi-coolada, sun worshiper and yellow polka dot bikini! Bear in mind that neons tends to dry to a semi-matte finish, so make sure to use a good top coat with these.

Update: I just got some press info from China Glaze: The collection will launch on April 1st!


Image Source: Polish Pixie





Emilie

Är inte så mycket för neonlack så jag skippar nog :p Skulle dock beställt hem från transdesign idag eftersom de lacken jag ville ha har kommit in, men då har ett annat tagit slut, du vet den där pastellgula som jag verkligen vill ha. Surt. Hoppas de kommer in snabbt och att alla finns kvar då jag vill beställa :P

2010-02-16 @ 21:51:01
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Purity

Emilie: Det är alltid så, alltid något som inte finns i lager =/ hoppas dom får in det snart, jag brukar tappa tålamodet och beställa det som saknas från ebay istället så jag kan lägga beställningen från TD =P

2010-02-16 @ 22:06:09
URL: http://purity.webblogg.se/
Sandra

riktigt härliga färger..=)

2010-02-16 @ 22:36:54
URL: http://gullesandis.blogg.se/
Emilie

Det som är så irriterande var att alla fanns igår, men idag finns de inte. Klockan var alldeles för sent och jag har inget visakort man kan betala med på nätet så måste ju låna sambos, och då ville jag inte störa honom, men nu gick det ju åt helskotta igen -.-

2010-02-16 @ 23:09:06
URL: http://vintertroll.blogg.se/
aminda

Åh det var några jag fastnade för ^^ Om jag läst rätt på HD brukar du köpa 9 lack sammanlagt? Inte lust att sambeställa ifall du inte ska ha 9 lack till dig själv? Kan nämligen inte beställa själ. Skriv på HD om du är intresserad. Glömmer alltid gå tillbaka och kolla om jag fått svar på inlägg så här :P

2010-02-16 @ 23:11:06
Helena

ooooh tror jag vill ha alla, me like :)

2010-02-16 @ 23:55:54
URL: http://sminkdiva.blogg.se/
kraula

Ooh, 80-talet, jag älskar 80-talet! Jag vill ha Pool Party, Yellow Polka Dot Bikini och kanske Flip Flop Fantasy. Och jag vill inte vänta! :(

2010-02-17 @ 09:00:34
Pinch

These all look very cool, but they're not something I would actually wear, I must confess:) The ones you picked look great Purity, but I heard they were the hardest to apply from Karen, makeupandbeautyblog.com :(

2010-02-17 @ 10:44:35
URL: http://pinchypea.ch
Purity

Sandra: Eller hur, riktigt uppiggande så här i vinterrusket!



Emilie: Aaah, vilken osis! Hoppas dom får in snart igen då.



aminda: Jag brukar (tyvärr, för min plånbok) komma upp i 9 lack i princip varje gång jag beställer, men om jag inte lyckas skramla ihop till det nästa gång så hör jag av mig =)



Helena: Neonlack for the win!



kraula: Samma här, jag vill att dom ska komma nuuu!



Pinch: I almost only wear neons in the summer when I have a tan =P I read that they were a bit tricky to apply but that's OK since I won't wear them on a regular basis!

2010-02-17 @ 13:13:06
URL: http://purity.webblogg.se/
Potatisbruden, <3 x'3

På sommaren älskar jag starka färger, så det här var kul! :D

2010-02-17 @ 17:01:18
URL: http://michilicious.blogg.se/
Purity

Potatisbruden: Jag är så sugen på färg (och sommar med för den delen) nu att jag inte vet var jag ska ta vägen!

2010-02-18 @ 10:34:09
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy