China Glaze Re-Fresh mint


Sista lacket att testa ur de jag beställde ur China Glaze-kollektionen Up and away är det mintgröna Re-Fresh mint. Utav de tre mintgröna lack jag äger så är Re-Fresh mint helt klart "mintigast" - Peppermint Patti från MAC är ganska många nyanser mörkare, och Mint candy apple från Essie är mer blåtonat. Precis som de flesta andra lack i den här kollektionen är Re-Fresh mint aningen knepigt att jobba med, men det är faktiskt ett av de mer lättlackade. Är man noggrann i appliceringen så täcker två lager jättebra, jag toppade med ett lager Seche Vite. Har ni inte spanat in det här lacket än så gör det, det är det perfekta vårlacket!












Trots att Re-Fresh mint är väldigt fint i sig självt så kände jag för en lite mörkare nagel idag, så jag stämplade det med det skotsrutiga mönstret från Konadplatta M60 och P2-lacket Dangerous. Dangerous är galet fint i sig självt på nageln med, jag glömde fota det när jag bar det sist så jag får ta och lacka om med det snart, det är en riktigt snygg och unik färg!








In English: The last polish for me to try out from the China Glaze collection Up and away is the mint green Re-Fresh mint. Out of the three mints I own, Re-Fresh mint is the "mintiest" one - Peppermint Patti from MAC is several shades darker, and Mint candy apple from Essie is more blue toned. Just as with most other polishes released with this collection, Re-Fresh mint is a bit tricky to work with, allthough it is one of the easiest to paint with. If you're careful during the application, two coats are enough for it to be opaque, and I topped it off with a coat of Seche Vite. If you haven't checked this out yet - do it, it's the perfect shade for spring!

Allthough Re-Fresh mint is gorgeous on its own, I felt like wearing a shade bit darker today, so I stamped it with the argyle pattern from Konad image plate M60 and the P2 polish Dangerous. Dangerous is gorgeous by its own by the way, I forgot to take a picture of it when I wore it so I have to use it again soon, it's such a pretty and unique shade!




sara - makeupmylife

så snyggt!

2010-02-26 @ 13:02:54
URL: http://saranilsssoon.blogg.se/
Emma

Rutmönstret var hur häftigt som helst!

2010-02-26 @ 13:26:39
URL: http://emla82.blogspot.com
:)

Hur lång tid tog de för konadplattorna att leveras för dig?

2010-02-26 @ 13:35:16
Purity

sara: Tack!



Emma: Visst är det tjusigt!



:) : Mellan 1-2 veckor när jag har beställt från OC Nail art.

2010-02-26 @ 13:46:55
URL: http://purity.webblogg.se/
caroline

åhh vad fint det naglacket var.. Tror jag måste kolla in den ;)

2010-02-26 @ 21:49:30
URL: http://carolinekarlsson123.bubbleroom.se/
Olivia

Hej!

Jag ville bara säga att jag tycker om din blogg jättemycket och det är alltid kul att läsa:)

jag är lite sugen på att köpa en concealer från MAC och jag undrar om dem är trevliga på åhlens city, alltså är dem snälla och hjälper en?:)

för jag är väldigt ung, bara 14 år.:)

och en fråga till, vilken concealer från MAC rekommenderar du om man vill ha bra täckning utan att det blir kakigt:)



tacksam för svar!:)

2010-02-27 @ 17:26:53
Purity

carolina: Do it!



Olivia: Hej, vad roligt att du har hittat till min blogg! På MAC på Ålhléns city i Stockholm är dom alltid jättetrevliga och hjälper en, oavsett hur gammal man är =) Dock kan det vara lite stirrigt där när det är mycket folk, så vill du ha lite mer lugnt och tyst omkring dig så är det mindre folk vid disken på PUB. Jag skulle rekommendera studio sculpt-concealern, den ger riktigt bra täckning utan att bli kakig. Om du beskriver det du är ute efter så brukar de som jobbar där vara riktigt duktiga på att hjälpa dig att hitta rätt produkt, hjälpa dig att prova ut rätt nyans och kan skicka med dig ett litet prov hem om du känner att du vill testa produkten i flera olika ljus och se hur den fungerar ihop med din hud innan du köper en hel burk eller tub. Lycka till, hoppas du hittar något som passar dina önskemål!

2010-02-27 @ 17:38:35
URL: http://purity.webblogg.se/
placebohoe

Fint :) kram

2010-02-27 @ 18:54:56
URL: http://placebohoe.blogg.se/
Emma

Jättefint :D

2010-03-01 @ 19:59:21
URL: http://rightmoment.blogg.se/
Sara - bli veckans blogg hos mig!

Shit vilken härlig färg!!!



Synd att de nagellacken är ganska dyra :( Men de är bra? :)

Kram

Härlig blogg =)

2010-03-01 @ 21:33:51
URL: http://rizzy.blogg.se/
Purity

placebohoe: Tack!



Emma: Tack ska du ha!



Sara: Kul att du har hittat hit! De är dyra om man köper dom i Sverige, de kostar ungefär en tredjedel av priset om du köper dom från USA (inkl frakt) - jag handlar mina från transdesign.com och då kostar de ca 35 kr/st om man handlar 9 lack på en gång och på så sätt får billig enhetsfrakt. Det är lika mycket som ett minilack från mavala kostar i Sverige!

2010-03-01 @ 21:43:56
URL: http://purity.webblogg.se/
Carolina

Oh så snyggt det blev med mönstret till!

2010-03-04 @ 00:46:19

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy