China Glaze Heli-Yum


Efter en intensiv period av grönt och lila kände jag för en varmare färg på naglarna. Valet idag föll på det hallonrödrosa krämlacket Heli-Yum från China Glaze-kollektionen Up and away. Färgen drar mer mot rosa än mot rött, och den påminner mig om hallonsås. Urtjusigt, och lättlackat dessutom! Två lager räcker för bra täckning, och jag avslutade med ett lager Seche Vite för extra glans och hållbarhet.












In English: After an intense period with green and purple, I felt like a warmer shade on my nails. Today's choice was the raspberry pink creme polish Heli-Yum from the China Glaze collection Up and away. The colour leans more towars pink than red, and it reminds me of raspberry sauce. Gorgeous, and really easy to paint with aswell! Two coats are enough for great coverage, and I finished with a coat of Seche Vite for extra shine and durability.




Nadja

aah vilken härligt färg! så fin!

2010-02-17 @ 15:23:03
Josephine (Makeuponista)

Fantastisk färg!

2010-02-17 @ 16:36:17
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Emilie

Den är så sjukt fin den där färgen :O Jag har gjort det förresten, de hade fått in lemon fizz så jag beställde :D Nu håller vi tummarna.

2010-02-17 @ 18:49:45
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Anonym

Hej.

Jag har märkt at du använder Mac studio fix fluid foundation värje gång, tappar det inte porerna?

Alltså jag har har problem hy, kombinerad, och kan lätt få finarna, och vill gärna köpa liquid foundation, intresserat av Mac studio fix fluid, men osäker, tror du det passar för de som har problem hy?

Täcker den där foundation röda prickarna och finarna? alltså behövs det concealer under för att täcka extra?

Tack på förhand, du e riktig MAC-Guru=)))

2010-02-17 @ 23:40:15
badbomben

Himla fin, tror jag saknar en sån här extra varm, hallonröd nyans i samlingen. Min Ciaté påminner litet om den men den är nog inte riktigt lika varm.

2010-02-18 @ 08:44:21
URL: http://badbomben.blogspot.com
Sissi

superfint! :)

2010-02-18 @ 09:37:47
URL: http://enligtsissi.blogg.se/
Purity

Nadja: Visst är den! Jag blir sugen på hallonsorbet...



Josephine: =D



Emilie: Yay! Hoppas paketet kommer snart nu!



Anonym: Hej! Jag växlar mellan studio fix fluid, studio sculpt och mineralfoundation just nu, men använder mest studio fix fluid eftersom den fungerar så pass bra för mig. Jag har blandhy med några småfinnar då och då, upplever inte att någon av de foundations jag använder täpper till huden så länge jag är noga med att tvätta bort sminket varje kväll (vilket man alltid ska göra, oavsett vilken foundation man använder). Jag använder alltid foundation tillsammans med concealer för att punkttäcka först och slippa använda så mycket foundation, men studio fix fluid har en hög täckningsgrad så den är bra på att täcka rodnader och prickar i sig. Den går att bygga i lager om du skulle vilja ha lite mer täckning på en viss del i ansiktet, men jag rekommenderar ändå en concealer, gärna av den lite tjockare typen (t.ex. studio sculpt concealer eller studio finish concealer från MAC), om du vill punkttäcka små prickar och finnar. Det ger ett bättre och mer naturligt resultat än att använda flera tjocka lager av foundation. Gå till MAC och be att de provar ut rätt nyans på studio fix fluid åt dig och be att få med dig ett prov hem, då kan du testa hemma i några dagar och se hur den fungerar ihop med din hy!



badbomben: Jag gjorde faktiskt också det, trodde att sneaker head från china glaze skulle vara en dupe men den är betydligt mer röd!



Sissi: Tack!

2010-02-18 @ 10:48:28
URL: http://purity.webblogg.se/
Anonym

tack för svaret!

Jag undrar ger de prov på alla Mac-diskar? Eller bara på Åhlens? PUB? Måste man betala extra för de?

2010-02-18 @ 14:24:15
Purity

Anonym: Prover ska du kunna få hos alla MAC-diskar, det är gratis oavsett om du köper nåt annat eller inte =)

2010-02-18 @ 15:30:24
URL: http://purity.webblogg.se/
Anonym

Tack igen!!! Du är bäst!!!

2010-02-18 @ 17:26:48
Purity

Anonym: Så lite så, hoppas du hittar något som funkar bra för dig!

2010-02-18 @ 19:42:06
URL: http://purity.webblogg.se/
Maggie Makeup Addict

Jag gillar inte riktigt hur denna farg ser ut pa naglarna, den paminner for mycket om nagot atbart! :P

2010-02-24 @ 10:41:55
URL: http://maggiemakeupaddict.com
Purity

Maggie: Uh oh, bäst att inte bära det när jag ska träffa dig då om jag vill behålla mina fingrar =P

2010-02-24 @ 15:31:05
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy