OPI Rising star + Sparkle-icious


Jag älskar glitterlack. Dom är däremot ett smärre helvete att ta bort från naglarna, speciellt grovkorniga glitterlack, så det blir inte glitternaglar så ofta som jag egentligen skulle vilja eftersom det är en sån process att få bort det från naglarna.

Ibland lyckas suget dock överträffa oviljan att behöva ta bort det, och på sistone har jag fått dille på tonade glittermanikyrer där jag lägger en basfärg först och sen lägger flera tunna lager glitterlack som jag tonar utåt mot nageltippen. Den här gången föll valet av kombination på två lack ur OPIs julkollektion Burlesque - det varmt tonade frostguldlacket Rising star som bas, och det multifärgade glitterlacket Sparkle-icious, som består av glitterpartiklar i guld, turkos, silver, blått och lila. Jag blev toknöjd, vilken dunderkombo! Jag använde Nubar foundation som underlack och Seche vite som överlack.












In English: I love glitter polishes. They are a hell to remove though, especially rough glitters, so I don't do glitter nails as often as I would like since it's such a hassle to remove.

Sometimes, the craving overcomes the reluctancy to have to go through the removal process, and lately I've been all about gradiant glitter manicures where I first apply a base colour, and then apply several thin layers of glitter that I fade outwards the tip. This time, I chose the combination of two polishes from the OPI holiday collection Burlesque - the warm golden frost Rising star as a base, and the multi coloured glitter Sparkle-icious, which consists of glitter particles in gold, turquoise, silver, blue and purple. I was really happy with this manicure, what an awesome combination! I used Nubar foundation as a base coat and Seche vite as a top coat.




Karin

Superfint! Har ett glitterlack från OPI men har inte tänkt på att man kan ha det sådär tjusigt över ett annat:)

2010-12-14 @ 13:32:52
URL: http://karinolofsson.se
Lisa

Görsnyggt verkligen!

2010-12-14 @ 14:04:08
URL: http://lisacatlin.blogg.se/
Sara

2010-12-14 @ 17:06:38
Sara

Glöm alla dina besvär med att ta bort glitterlack! Jag har lösningen!



Nej, men seriöst i vissa butiker som säljer Depend (i Uppsala så har t.ex. Åhlens, men inte Kicks) finns en liten burk som löser problemet. Det är en burk med något skumgummiliknande material och nagellacksborttagningsmedel i. Ett hål i mitten där man stoppar ner fingret och så sitter man så en stund, upp mot 30 sekunder om det är glitterlack med stora korn, gnider runt fingret lite och drar upp det. Vips så är glittret borta. Min burk höll i ungefär två månader innan skumgummit började ge upp och då lackar jag ändå fingrarna 3-5 gånger i veckan.

Det finns en starkare också som är till för att ta bort lösnaglar, men den har inte jag provat.

Vad gäller att huden skulle bli irriterad av att vara nerstoppad i lösningen ett tag har jag inte märkt några sånna problem alls, nagelbanden är precis lika fina som innan (eller nästan snyggare eftersom de inte är missfärgade. :P ).



Lycka till!

Sara

2010-12-14 @ 17:12:06
Emma

Hej!



Jag har följt din blogg ett tag men nog aldrig lämnat en kommentar.



Hursomhelst så såg jag såg att du önskade dig en Dermalogica Daily microfoliant i ett tidigare inlägg. Jag har en på 75 g som är runt halvfull som bara står och samlar damm hemma hos mig eftersom den inte passar mig, vilket är lite synd tycker jag.



Du får jättegärna den av mig ifall du är intresserad, bättre att den kommer till användning, och jag är själv student så vet hur det är.



Den är runt ett år gammal, lite nyare kanske, men det är ju ett pulver så tror inte det har hunnit bli dåligt?



Du kan ju höra av dig på min mail ifall du är intresserad.



Ha det bra och tack för en bra blogg!



Mvh

Emma

2010-12-14 @ 21:20:40
Anna

Jättefin manikyr :)

Jag håller med dig, glitter lack är otroligt snyggt, men såå irriterande att få bort :) Får man bort det från naglarna så har man det över fingrarna istället ;)

kram

2010-12-14 @ 21:46:25
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Tomi // my tiger lily makeup

wOW! This is like a partay on your fingers! I really want to buy some glitter polish, but my mother seems to be convinced that I already own every color possible. Which is so not true ^^

2010-12-15 @ 04:07:50
URL: http://mytigerlily.wordpress.com
Lina

Vad fint det var!

2010-12-15 @ 10:48:38
URL: http://www.godoc.nu
Camilla

super snyggt! har precis fått hem rising star och bring on the bling och ska prova samma sak och se hur det blir!

2010-12-15 @ 12:46:45
URL: http://camajlie.blogg.se/
Purity

Karin: Perfekt om man bara vill blinga litegrann och inte gå all in =)



Lisa: Tack!



Sara: Jag har testat Depends dip-in remover, men jag tyckte inte att den var mer effektiv än vanlig remover på glitterlack. Den är dock riktigt behändig!



Emma: Men åh, vad gulligt av dig, jag blir nästan lite rörd här! Jag har skickat ett mail till dig =) KRAM!



Anna: Eller hur! Jag brukar lägga en fjärdedels bomullspad indränkt i remover över nagelbädden och sen vira in fingret i aluminiumfolie för att hålla det på plats medan jag låter removern verka under 5-10 min. Sen är det lätt att bara låta glittret glida av!



Tomi: Bah! It's impossible to own every colour possible, there are always new finishes and variations ;)



Lina: Tack!



Camilla: Jag tror det blir skitfint ihop!

2010-12-15 @ 17:48:13
URL: http://purity.webblogg.se/
Ida We

Åh! Det här var asfint!

2010-12-19 @ 18:00:05
URL: http://idawe.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy