IsaDora Graffiti nails


Kommer ni ihåg Maybelline-lacken som fanns på 90-talet som "krackelerade" och var så himla hippt? Få har nog missat att IsaDora släppte en serie med sådana lack, Graffiti nails, för några veckor sen, och dom har sålt som smör i butikerna - nästan varenda ställ jag har sett har varit nästintill tomt.

Jag funderade bra och länge på om jag skulle slå till på ett krackellack eller inte, men till slut övertalade Maggie mig och det slutade med att jag köpte två när jag väl hittade ett ställ som precis hade nypåfyllt med fyra av de sex färgerna. Jag köpte det svarta Black tag och det vita White art eftersom dom kändes allra mest användbara (lacken släpptes i gult, rosa, blått och grönt med), och så här i efterhand är jag glad att jag hoppade på hypen, det blir riktigt roliga manikyrer med dom här lacken och ingen nagel blir den andra lik!

Lacken målas ovanpå ett färgat eller ofärgat lack (se instruktioner nedan), det funkar inte att måla på bara naglar eftersom lacket behöver ett underlag att "glida" på för att krackelera. Bäst resultat får du om du målar graffitilacket i ett enda lager (helst med ett enda penseldrag), det ser skirt ut när man precis har applicerat men eftersom lacket drar ihop sig när det krackelerar blir slutresultatet opakt. Ju tjockare lager du applicerar, desto större "bitar" får du.



IsaDora Graffiti nail top - 802 White art and 801 Black tag




Instructions - easy peasy!






Swatches (images are clickable) - 801 Black tag, 802 White art. The polishes do crack a bit more evenly on natural nails since the nail wheel-nails are curved and therefore affect the results, but it gives you an idea on how they work =)





801 Black tag over China Glaze Pool party



Vad tycker ni om Graffitilacken - smaklöst och fult eller fräsigt och fint? Lacken finns att köpa där du kan handla IsaDora-produkter och kostar mellan 49.50 och 69 kr/st.



In English: Remember those Maybelline polishes that were available in the 90's that "cracked" and were really popular? Swedish makeup brand IsaDora recently relesed a series of these polishes, Graffiti nails, and they have sold out in almost every store I've seen them in.

I wondered for quite a while if I should get a crackle polish or not, but finally Maggie convinced me and I ended up with buying two colours when I finally found a display that had recently been restocked with four of the six shades released. I bought Black tag and White art since they felt like the most wearable shades (they are also available in yellow, pink, blue and green), and I'm really glad that I jumped the bandwagon because these polishes make really fun manicures where none of the nails will end up the same!

The polishes are applied on top of a coloured or clear base colour (see instructions above), they do not work on bare nails since the polishes need a surface to "glide" on in order to crack properly. Best results are achieved with just one coat (and preferrably just one stroke with the brush), it looks sheer right after applying but since the polish shrinks when cracking, it ends up being opaque. The thicker layer you apply, the bigger "pieces" you get.

What do you think of the Graffiti polishes - tacky or tasty?




Sharro

Så snygga, ska faktiskt köpa ett idag om det finns kvar :D

2010-08-24 @ 14:18:21
URL: http://makepossessed.blogg.se/
Honi

Jag gillar dom, har bara ett dock men det är jag mer än nöjd med! :)

2010-08-24 @ 14:32:37
URL: http://honi.blogg.se/
Michilicious ~

VILL HA!! :D

2010-08-24 @ 14:54:52
URL: http://michiliciousprettiness.blogg.se/
Linda

Jag skippar dessa, bara hypen får mig att inte vilja ha dem :P Ärligt talat tycker jag heller inte det är så himla snyggt, häftigt kanske men inte snyggt.

2010-08-24 @ 16:03:25
URL: http://bettieli.blogg.se/
Anna

Fräsiga verkligen :)

Det gör nagelstylingen snäppet lättare att göra ;)

Skall se om jag kan få tag i några av dessa :)



2010-08-24 @ 17:43:23
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Emma

Köpte alla uton det gula, är ingen gul-fantast!

2010-08-24 @ 17:49:02
URL: http://emla82.blogspot.com
Anonym

Näe. Jag fattar fortfarande inte hypen. Jag tycker inte det är ett dugg snyggt :(

2010-08-24 @ 18:29:02
Ingela

Jag har köpt det rosa och det svarta.

Gillar då det blir stora bitar...

Snyggt vet jag inte, fräsigt kanske men helt klart annorlunda :)

2010-08-24 @ 20:06:02
URL: http://workingnails.blogspot.com/
Z

Cool! I wonder if they sell them in Finland too...

2010-08-24 @ 20:47:45
Sylvie

Wow this polish is totally awesome! Now I wish I lived in Sweden so I could get these, though I think I would die of cold first. I already dislike the winters in Paris and it's not even that bad!

2010-08-24 @ 21:00:42
Mikaela

Jag har köpt det svarta och det vita överlacken, samt det guldiga och silvriga underlacken. Blir grymt snyggt ihop och underlacken är så jäkla snygga att jag vet inte vad :)

2010-08-24 @ 22:09:25
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se/
Purity

Sharro: vilket köpte du? =)



Honi: Ja, jag kände att det räckte med två. Det är coolt, men man behöver inte alla färger!



Michilicious: hoppas du får tag i ett!



Linda: hehe okej, ja smaken är ju som baken!



Anna: Ja, det är ju onekligen ett enkelt sätt att pimpa naglarna med!



Emma: Jag tyckte det gula var lite mesigt, var dock lite nyfis på det gröna men har inte hittat det någonstans.



Anonym: det känns som en som här grej som man antingen älskar eller avskyr!



Ingela: Ju tjockare lager du målar, desto större bitar =)



Z: I keep my fingers crossed!



Sylvie: Let me know if you want me to try and pick some up for you and send in the mail!



Mikaela: Jag ska testa det vita ihop med ett guldigt lack under, har sett bilder på det och det ser så läckert ut!

2010-08-26 @ 17:05:39
URL: http://purity.webblogg.se/
I

Jag har bara sett det svarta och de andra färgerna. Inte hittat ett vitt ännu. Bor å andra sidan i Göteborg men borde väl finnas någonstans. =)

2010-12-11 @ 22:07:48
Purity

I: Graffiti-lacken släpptes ju för ett bra tag sedan, så kan ju vara därför det är lite utplockat här och där. China Glaze kommer släppa krackel-lack under våren också!

2010-12-12 @ 15:02:32
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy