MAC - Superglass collection


I juli släpper MAC ett nytt sorts läppglans - superglass. Superglass är ett glittrigt läppglans, ungefär som dazzleglass fast mycket glittrigare och med flake-glitter istället för reflectsglitter, och mer färgtäckning. Låter hur smarrigt som helst, eller hur!


MAC Superglass
Release date: May 7th 2010 (US/Canada), July (International)




Shattered, decimated, blinded by a fantastic, intergalactic lip light! Just when you thought Dazzleglass was the best-of bright, along comes Superglass, with secret, snowflake-shaped helicone pearls sparkling in three different facets for triple the dazzle! Lips have gone big bang, explosively dimensional, a rare eclipse! Gloss feels slick and sleek on application with no draggy speed bumps, not a hint of grit. A light aroma of vanilla enhances kissability. Extreme innovation that’s a good reflection on MAC and the seductress lucky enough to strike upon it.



Superglass ($18.00 / 210 SEK)
  • Tunnel of Love - Deep blue brown (Pearl) (Limited Edition)
  • Sugar Overload  White beige (Pearl) (Limited Edition)
  • Disco Blend - Light tan (Pearl) (Limited Edition)
  • Sweet Tart - Baby pale pink (Pearl) (Limited Edition)
  • Gift Wrap - Light pinky peach (Pearl) (Limited Edition)
  • Totally Bang! - Fuchsia (Pearl) (Limited Edition)
  • Cherry Electric - Bright cherry pink (Pearl) (Limited Edition)
  • Superflash! - Mid-tone yellow pink (Pearl) (Limited Edition)
  • Fab Frenzy - Deep blue purple (Pearl) (Limited Edition)



 

Cherry Electric, Disco Blend, Fab Frenzy, Gift Wrap, Sugar Overload,
Superflash!, Sweet Tart, Totally Bang!, Tunnel of Love

 

 

 

Något som låter lockande? Jag är lite sugen på Totally Bang!, Fab Frenzy och Sweet tart!




In English: This summer, MAC releases a new kind of lipgloss - superglass. Superglass is like dazzleglass, but even sparklier(!) with flakie glitter instead of reflects glitter, and has more colour opacity. Sounds delicious, don't you think?


Anything that makes your heart skip a beat? I'm feeling a bit drawn torwards Totally Bang!, Fab frenzy and Sweet tart!



Source: Temptalia





Emilie

Hm, jag vet inte riktigt vad jag tycker om klistriga gloss. Hur klistriga? Typ som ohoho håret fastnar totalt i läpparna och man drar bort det och har gloss i hela skallen? :P

2010-04-19 @ 22:07:14
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Purity

Emilie: Jag har ingen aning om hur klistrigheten kommer vara på dessa tyvärr, står inget nämnt om det i kollektionsinfon. Dazzleglass är ju rätt klistriga, jag hoppas snarare att dessa kommer vara lite mer som dazzleglass cremes som är mjukare och mindre klistriga på läpparna =)

2010-04-19 @ 22:15:12
URL: http://purity.webblogg.se/
Emilie

Jaaa, man kan ju hoppas på det i alla fall, för klistrigklistrig är ju bara jobbig, tyvärr :/

2010-04-19 @ 23:39:36
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Lina

jag är sugen på Totally Bang!, Cherry Electric och eventuellt Fab Frenzy beroende på hur täckande de blir....

2010-04-19 @ 23:59:15
URL: http://www.makeitfab.blogspot.com
Maggie

Jag kommer nog inte kopa dessa. Anvander knappt mina dg tyvarr. Jag gillar inte klistrigheten, men framforallt kanns glittret for stort. Jag gillar mjukare skimmer pa lapparna, som man far med lustreglass :)

2010-04-20 @ 06:10:21
URL: http://maggiemakeupaddict.com
Krall

Mja, jag tycker att glittret i Dazzleglassen är ungefär på gränsen för hur mycket glitter jag pallar med. Så jag är tveksam till dessa.

2010-04-20 @ 08:20:03
Purity

Emilie: jag är lite kluven till klistriga läppglans, å ena sidan sitter dom som berget men å andra sidan är de obehagliga att ha på läpparna när de börjar nötas bort =(



Lina: Jag är också nyfiken på täckningsgraden på dessa!



Maggie: Ah, då kommer du nog inte gilla dessa eftersom glittret verkar vara större...



Krall: det är ju lite olika beroende på nyans hur mycket glitter det är i dazzleglassen, vissa är superglittriga och andra är nästan inte glittriga alls. Har du testat dazzleglass cremes?

2010-04-20 @ 12:13:22
URL: http://purity.webblogg.se/
Maggie Makeup Addict

Bra att veta :)



Men ja, jag har ju mitt fina fina Givenchy-stift nu, det är verkligen helt perfekt skimmer i det! Lite svårt att lägga lager med det över krämiga stift, så det är bättre ensamt, över stains eller läppennor... men ja, jag klagar verkligen inte :D

2010-04-20 @ 17:51:57
URL: http://maggiemakeupaddict.comm
Krall

Jo, jag har ett Dazzleglass creme, det funkar helt OK. Och visst är det olika mängd glitter i de olika Dazzleglassen - Love Alert har jag för mig är väldigt sparsamt på glitterfronten.



Fast precis som Maggie är jag nog helt enkelt mer förtjust i Lustreglassen. Blänk, inte glitter, är min melodi :)

2010-04-22 @ 21:04:18

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy