Greengrease


Något jag uppskattar extremt mycket med att det börjar bli vår är att det är ljust på morgonen, så att man faktiskt kan ta bilder på sminket - om man nu pallrar sig upp i tid och hinner göra en vettig sminkning och fota då, det vill säga ;) Imorse var jag jättesugen på att testa mitt nya greasepaint stick från MAC, greengrease. Jag brukar använda greasepaint sticksen som en heltäckande bas vanligtvis, men kände för en ganska lätt makeup idag vilket resulterade i en fet grön eyelinervinge!


Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • MAC select cover up concealer - NW20
  • MAC studio sculpt concealer - NW20
  • MAC studio fix fluid foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralze skinfinish natural - light
  • MAC sculpting powder - sculpt
  • MAC mineralize skinfinish - light flush
  • MAC Fix+
Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - shroom
  • MAC greasepaint stick - greengrease
  • MAC eyesahdow - humid
  • MAC Fix+
  • MUS tri brow colour
  • MAC studio fix lash mascara - black fix
  • H&M eyebrow fix
Läppar / Lips
  • MAC lipstick - blow dry
















Skuggornas placering: Shroom över hela ögonlocket från frans till bryn, Greengrease greasepaint applicerat i en bred eyelinervinge, Humid blandat med Fix+ applicerat över Greengrease.






In English: One thing I really appreciate with spring is that it's light outside in the morning, so that I acctually can take pictures of my makeup - that is, if I get up early enough to have time to both do a decent makeup and take pictures of it ;) This morning, I really felt like trying out my new greasepaint stick from MAC, greengrease. I usually use the greasepaint sticks as an all over base, but I felt like a light and simple makeup today which resulted in a fat green winged eyeliner!

Shadow placement: Shroom on the entire lid from lash to brow, Greengrease greasepaint stick applied as a wide winged eyeliner, Humid mixed with Fix+ applied on top of Greengrease.




Emma

Easy and simple :)

2010-04-13 @ 19:13:44
URL: http://emla82.blogspot.com
Stephy

haha vad roligt, jag gjorde med en grön vinge idag! sjukt snyggt och enkelt! :)

2010-04-13 @ 20:10:30
URL: http://stylebystephy.blogg.se/
Andrea

Åh vad glad jag blir! Äntligen mer FOTD's!! :)

2010-04-13 @ 20:26:09
bella

Jättefin färg på läpparna!

2010-04-13 @ 20:35:11
URL: http://bellamakeupartist.blogg.se/
madelene

Hur sjutton får du till eyelinern så bra? Vad använder du dig av för pensel?

Jag får aldrig min eyeliner så där fin.

2010-04-13 @ 20:51:16
Veronica

Fräckt =) matchar dina ögon bra. Förresten, du skulle inte vilja skriva vilken borste du använder till vilken ögonskugga brevid i listan där du skriver vilka produkter du har använt? :) Eller det kanske är för mycket jobb?

2010-04-13 @ 22:15:21
Sminkan

Den var ju jättesnygg! Enkelt, sofistikerat, klassiskt! Wow!

2010-04-13 @ 22:16:31
URL: http://sminkan.blogg.se/
Aila

Enkelt och mycket snyggt!

2010-04-13 @ 23:11:17
Emma P

Jättesnygg sminkning. Den var verkligen himla fin som eyeliner...

2010-04-14 @ 00:30:29
URL: http://sminkan.blogg.se/
Pinch

You're so pretty in green! And your liner is perfect :) I just ordered Blow Dry, I hope I'll like it just as much as you do. You're one of my main influences with regards to what makeup to buy. I usually love everything, except Blankety, which just doesn't suit me very well. Not your fault though ;)

2010-04-14 @ 10:51:02
URL: http://pinchypea.ch
Purity

Emma: Yes!



Stephy: Vilket sammanträffande!



Andrea: Det kommer att bli lite fler nu när det är bättre ljus ute, så jag faktiskt kan ta kort på mitt smink på morgonen även när jag inte har sovmorgon =)



bella: Tack!



madelene: Jag använder en platt, snedskuren pensel, #208 från MAC. Tycker det är mycket lättare att få till eyelinern med en sån än med en klassisk eyelinerpensel! Sen är det öva öva öva som gäller! Här har jag applicerat greasepaint sticket direkt ur hylsan, och sen bara dragit ut själva spetsen på vingen med pensel.



Veronica: Tack! Jag använder olika penslar till samma skugga ofta, så det känns lite förvirrande att försöka beskriva vilken pensel jag använder när och var när jag gör en mer avancerad skuggning.



Sminkan: Tack ska du ha!



Aila: Tack!



Emma P: visst är den, jag älskar greasepaint sticksen just för att de går att använda både som penna och skugga =)



Pinch: Thank you sweetie! Blow dry is a fantastic lipstick, a MLBB shade with a hint of coral. I'm glad to hear that you like the products that I use on yourself too!

2010-04-14 @ 13:51:33
URL: http://purity.webblogg.se/
Veronica

Tänkte mer såhär exempelvis:

- Shroom (#217) eller vad du nu använder, men ett exempel som sagt :) kanske var lite luddigt förklarat av mig :) sorry. :)

2010-04-14 @ 14:09:32
Veronica

Oj, läste för fort nu märkte jag. Men förstår att det blir krångligt att förklara :)

2010-04-14 @ 14:11:15
Purity

Veronica: Jag använder i princip olika penslar mer för olika områden än för olika skuggor, så det är därför det blir lite knepigt. Jag förklarar lite mer ingående i det här inlägget vilka penslar jag använder till vilket område av ögat: http://purity.webblogg.se/2009/december/beauty-basics-ogonskugga.html

2010-04-14 @ 14:55:06
URL: http://purity.webblogg.se/
Veronica

Jo, förstod vad du menade :) tack för länken.

2010-04-14 @ 15:13:03
Anna

Jättesnyggt :)

och jag måste erkänna att jag är så avundsjuk på dina ögonfransar :) de är så vackra :)



Kram

2010-04-14 @ 19:47:43
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com
Linda

Så snyggt, och så enkelt.. =) Älskar grönt!

2010-04-14 @ 21:37:51
URL: http://paivys.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy