Urban Decay Holiday 2009


Urban Decay är ett av mina favoritmärken. Deras eyeshadow primer potion skulle jag inte klara mig utan, och deras ögonskuggor och ögonpennor är fantastiska. Årets julkollektion finns redan ute på urbandecay.com, och förhoppningsvis kommer den upp hos de europeiska nätshoppparna inom en snar framtid.


Urban Decay Holiday 2009



24/7 Super Stash ($36.00)
  • Five Existing Shades - Zero, Graffiti, Ransom, Rockstar, Stash
  • Four New Shades - Corrupt (chocolate-brown with sparkle), Binge (navy), Eldorado (golden), and Oil Slick (black with glitter)

Book of Shadows Vol. 2 ($48.00)

  • Seven New Shades - AC/DC (dark purple), Nylon (brown sparkle), Mushroom (gunmetal with taupe shift), Sphynx (pink w/glitter), Jinx (bright blue), Homegrown (bright green), Misdemeanor (dark teal)
  • Eight Existing Shades - Perversion, Sellout, Gunmetal, Ecstasy, Midnight Cowboy Rides Again, Twice Baked, Half Baked, Flipside, YDK
  • 24/7 Glide on eye Pencils travel size - Zero, Bourbon
  • Eyeshadow Primer Potion travel size

Apocalyptic Nail Kit ($26.00)

  • White Widow - white sparkle
  • Gunmetal - gunmetal sparkle
  • Apocalypse - black-purple
  • Grunge - metallic peacock
  • Meltdown - royal purple
  • Big Bang - sparkling hot pink
  • Fbomb - true red

Show Pony Shadow Box ($30.00)
  • Snatch - peachy-pink with glitter
  • Mildew - deep green
  • Flash - electric purple
  • Painkiller - turquoise shimmer
  • Smog - deep bronze
  • Toasted - copper
  • 24/7 Eye Pencil - Zero
  • Eyeshadow Primer Potion - Travel size

Smoke Out Kit ($34.00)
  • Sweet Lucy - Blacks/greys
  • Ju-Ju - Browns/neutrals
  • Yerba - Deep greens

Urban Decay Rocks ($18.00)


More sophisticated than “body bling”, these resplendent crystals come in a variety of 24 silver, gold, and iridescent stones. Use just one in the inner or outer corner of your eyes, try a smattering of different stones on one cheek, or ghetto-fabu-lize your nails. Get creative!














Oh my. LACKEN är tillbaka! Och jag är väldans sugen på Book of shadows II, jag missade ju den första... Setet med pennorna kan jag verkligen rekommendera, jag köpte två mindre set förra julen och dom är suveräna.


In English: Urban Decay is one of my favourite brands. Their eyeshadow primer potion is a HG product for me, and their eyeshadows and eye pencils are amazing. This year's holiday collection has already been launched on urbandecay.com.

Oh my. The NAIL POLISHES are back! And I'm really curious about Book of shadows II, I missed out on the first one.... I highly recommend the 24/7 pencil set, I bought two smaller sets last year and they're great!


Source: Temptalia, Urban Decay





Nyblivet "fan"

Vilka härliga färger! Super Stash-pennorna såg väldigt intressanta ut och lacken tänker jag inte ens nämna... Fast det gjorde jag ändå =)

2009-09-09 @ 13:15:39
URL: http://jeanettesvard.blogg.se/
Carolina

Härlig nyhet! 24/7 glide on pennorna har jag spanat in ett bra tag nu, men tyvärr verkar dom alltid vara slut på de svenska nätbutikerna, iaf de som säljs i kit :/

2009-09-09 @ 14:11:59
Maria

Säljer dom urban decay ngn stans i sverige?

2009-09-09 @ 20:09:44
sminkjante

Jag blir sjuk av all väntan. Synd att det tar så lång tid innan grejorna kommer till Europa. Jag älskar UD.

2009-09-10 @ 09:08:40
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Purity

Nyblivet "fan": Jag är supersugen på lacken!



Carolina: Ja, kiten går åt väldigt fort... Dom är super i alla fall, hoppas du får tag på några i år!



Maria: Urban Decay finns inte att köpa någonstans i butik i Sverige, tyvärr, däremot kan du handla vissa delar ur sortimentet på eleven.se och blush.se.



sminkjante: Samma här!

2009-09-16 @ 17:33:43
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy