Purity undrar: Hur ser din hudvårdsrutin ut?


 

 

Hur ser din hudvårdsrutin ut? Håller du dig till en serie från ett märke, eller tycker du om att blanda dina favoriter från olika märken?

 

 

Mitt svar: Har jag burit smink under dagen börjar jag med att ta bort min ögonmakeup med Gently off eye and lip makeup remover från MAC. Sedan masserar jag in en oljerengöring, precleanse från Dermalogica, i torrt ansikte för att lösa upp ansiktssmink och oljebaserade orenheter i huden. Efter det fuktar jag händerna och tvättar bort precleanse, som då får en mjölkig konsistens. Efter det trycker jag ut en liten klick special cleansing gel, även den från dermalogica, och tvättar rent ansiktet med. Avslutningsvis använder jag en mild exfoiliering, daily microfoliant från dermalogica, och smörjer in ansiktet med en lätt men återfuktande kräm, aqualia thermal light från Vichy. På morgonen tvättar jag enbart med special cleansing gel och återfuktar med ansiktskräm.




 

 

Purity asks you: what is your skin care routine? Do you stick to a special product line from a certain brand, or do you like to mix and match?

 

 

My answer: If I've worn makeup during the day, I start off by removing my eye makeup with gently off eye and lip makeup remover from MAC. I then gently massage my face with an oil cleanser, precleanse from dermalogica, on dry skin to resolve makeup and oil based dirt. I follow up by wetting my hands and cleanse off the precleanse, which turns into a milky sollution when adding water. After that, I take a small ammount of special cleansing gel, also from dermalogica, and wash my face. To round up, I use a gentle exfoiliant, daily microfoliant from dermologica, and moisturise my skin with a light but hydrating creme, aqualia thermal light from vichy. In the morning, I just cleanse with special cleansing gel and moisturise.





Unn

Jag har provat en hel uppsjö av olika hudvårdprodukter och har egentligen inte fastnat riktigt för någon. Just nu är jag inne på Clinique och har klickat hem lite olika produkter från Dermalogica på tradera.



Men just nu ser min rutin ut så här:

När jag har smink i ansiktet tar jag först bort det värsta med en wipe-off från apoteket (apoliva). Efter det en eyemakeup remover från lancôme. Sedan ansiktitvätt, toner och creme från clinique.



Av allt det jag testat hittills så är clinique det bästa inom rengörings synpunkt, återfuktaren är lite för fet för min feta hy och min hy känns ännu fetare. Ska bli intressant och se om Dermalogica kan göra något sånär underverk på min hy.

2009-09-24 @ 13:50:44
URL: http://syndromas.blogg.se/
Carolina

Jag kan verkligen inte få rutin på min ansiktsvård, det händer ofta att det går 2-3 dagar mellan rengöringen, men däremot är jag flitigare med återfuktning, då jag normalt sett har väldigt torr hy. Tvättar gör jag med en cleansing mouse från apoliva, använder både den för normal hy och den för känslig, beror på hur hyn verkar må. Tidigare använde jag en dagkräm från Vichy Aqualia Dermal, men tyckte den var lite väl dyr så nu är jag inne i en testperiod där jag använder en dagkräm från Oliva serien. Angående sminkborttagning så har jag nu testat ACO´s Face Plus ansiktsrengöring i ungefär 2 veckor, och jag kan då kort och gott säga att den suger. Visst brynskuggan försvinner i ett svep, likaså foundationen, men den biter inte ett dug på varken mascara eller eyeliner, trots att jag inte använder vattenfasta produkter. Så just nu har jag ingen makeupremover, men har bara hört gott om Balms Away - Eye makeup break-up tvål, så det blir nog att klicka hem en sådan snart.

2009-09-24 @ 14:13:09
Paula

Morgon: Philosohy microdelivery peeling (tror jag den heter?), ansiktsvatten från Karin Herzog och imperalis från lush.

Kväll: Jag använder mig av Precleanse från Dermalogica om jag har sminkat mig, Purity made simple (den borde du ju ha egentligen ;) hehe) från Philosophy, ansiktsvatten, serum och kräm från Karin Herzog. Om jag ska slå på stort så använder jag mud mask från MUS & peeling från stem.

2009-09-24 @ 14:56:44
URL: http://ingridpaula.blogg.se/
Matilde

Jag har verkligen testat måååånga hudvårdsprodukter och aldrig riktigt blivit nöjd.. Har haft otroligt mycket acne sen jag var 12 år och jag bytte hela tiden produkter för att se om det blev bättre.. Men hur som helst; på morgonen sköljer jag ansiktet med vatten och masserar in rengöringskrämen från Vichy normaderm (den gröna). Sen använder jag min fuktkräm från Clinique som heter moisture surge.

På kvällen tar jag bort sminket på ögon och läppar med Loreals make up remover för vattenfast smink. Sen gör jag samma sak som på morgonen med själva huden!

Några gånger i veckan använder jag MUS moisture mask för att slippa få fnasig hud som jag brukar få lite då och då..

Skulle gärna byta hudvård egentligen, men sen mina finnar försvann är jag livrädd att byta produkter för att jag tänker "tänk om balansen rubbas och allt kommer tillbaka!". Att finnarna försvann berodde visserligen inte på hudvården utan på medicin, men ändå. Jag är paranoid! (Vad långt det blev..)

2009-09-24 @ 17:35:51
Anna

Jag använder mig numera av Mary Kays produkter. Har provat många andra också men jag har fastnat för dessa igen eftersom dessa får min hy att inte bryta ut i så stora finnorgier som det annars ibland kan göra..



Jag har samma rutin både morgon och kväll, förutom att jag inte tvättar bort ögonsminket på morgonen eftersom jag inte sover med smink.. duuuh



Alltså består min rutin av: (Allt är Mary Kays produkter)



Första tar jag bort ögonmaken med Oil-free Eye Makeup Remover på en bomullsrondell, sedan blöter jag ansiktet och tvättar ansiktet med Timewise 3-in-1 Cleanser. Den sköljs sedan bort och jag återfuktar med TimeWise Age-Fighting Moisturizer, sedan återfuktas ögonområdet med TimeWise Age-Fighting Eye Cream



Så ser min tvättrutin ut...

2009-09-24 @ 19:05:21
URL: http://amatory.blogg.se/
Fröken Frodig

På morgonen tar jag bara ansiktsvatten ibland (nu har jag ett från apoteket och det suger, tur att det snart är slut),beror på hur torr jag är, annars samma rengöring som på kvällen. Just nu är det någon av: Balancing cleansing oil från Aubrey Nicole, Clarins Pure melt gel eller Cream cleanser från Trilogy. Återfuktar med Clinique moisture surge.



På kvällen samma rengöring, men en rikare kräm, just nu Clinique moisture on-call. När det blir kallare och narigare så kör jag på Dermalogicas skin smoothing creme, den är underbar! Funderar på att börja med enbart Dermalogica då jag är såpass känslig i hyn. Är lite sugen på att prova en ny rengöringscreme från REN som jag hört mycket gott om, får väl se, har testat en ansiktscreme därifrån som inte funkade alls på mej. Som nu står i badrumsskåpet och hånar mej för den var så dyr.

2009-09-24 @ 19:31:47
Fröken Frodig

Jo jag glömde ju: har jag mycket ögonmakeup så har jag ju extra remover för det såklart.

Carolina - jag har bl a Makeup Breakup, den är bra men ingen tvål. Mer som en fet kräm, nästan som vaselin i konsistensen. Så du inte blir besviken om du förväntar dej nåt skummande när du får hem den :)

2009-09-24 @ 19:34:47
Lotta

Jag har provat väldigt många hudvårdsprodukter, men just nu är det denna hudvårdsrutin som funkar bäst för mig:



På morgonen använder jag bara ansiktsvatten på en bomullsrondell. Jag växlar mellan L'Erbolario Ansiktsvatten Kamomill, L'Erbolario Ansiktsvatten lindblom och L300 Ansiktsvatten för torr hy från Apoteket. Jag gillar dom alla tre och därför växlar jag mellan vilken av dom jag köper. Efter det så återfuktar jag med Eucerin Dry Face Cream med 5% Karbamid.



På kvällen:

Om jag inte har haft smink använder jag bara ansiktsvatten på kvällen också för att skona min känsliga hud från kranvatten, har jag haft smink använder jag REN Calendula and Arctic Berry Ultracalm Cleansing Milk. Efter det blir det ansiktsvatten, sen Karin Herzog Oxygen 2% Face Cream.



That's it, förutom nån ansiktsmask och peeling då och då.

Peelingfavorit: Dermanord Papaya Peeling eller Apoliva skrubbrondeller.

Djuprengörande ansiktsmask: The Body Shop Warming Mineral Mask.

Återfuktande ansiktsmask: The Body Shop Aloe Protectiva Restoring Mask.

2009-09-24 @ 23:25:37

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy