Purity undrar: Målar du naglarna?


 

 

Målar du naglarna? I så fall, hur ofta? Vilket är ditt favoritlack just nu?

 

 

Mitt svar: Visst gör jag det, som ni kanske har märkt ;-) Hur ofta jag lackar naglarna varierar ganska mycket, beroende på vilket humör jag är på. Ibland känner jag inte för att bära lack på veckor, och ibland lackar jag om 3-4 ggr på en vecka för jag tröttnat på färgen. Mitt favoritlack just nu är nog det matta överlacket Matte about you från Essie. Det är suveränt!




 

 

Purity asks you: do you polish your nails? If you do, how often do you apply nail polish? What is your favourite polish at the moment?

 

 

My answer: I do polish my nails, as you might have noticed ;-) How often I apply nail polish vary quite a lot, depending on how I feel at the moment. Sometimes, I go without nail polish for weeks, and sometims I redo my nails up tp 3-4 times a week because I'm bored with the colour. My favourite polish at the moment is probably the matte top coat from Essie, Matte about you. It's great!






sara

jag målar och jag gör de typ varannan dag då jag tycker det är så roligt! :D

2009-09-28 @ 20:12:43
URL: http://saranilsssoon.blogg.se/
Anna-Viktoria

Lackar naglarna kanske 3-4 gånger om året.. har alltid byggda naglar så jag känner inte att jag "behöver" iom att jag alltid har fransk manikyr.

2009-09-28 @ 20:15:15
URL: http://annaviktoria.wordpress.com
Anonym

Jag hade en period när jag målade ganska mycket, och ganska kreativt. Men den är över nu, så nu målar jag knappt alls. Har en syster som hade samma mani när jag hade det, och vi gav varanda tips och inspiration till snygga naglar. Jag ska börja måla igen, när jag får tid ..

2009-09-28 @ 20:15:25
Gabriella

Det var jag som skrev inlägget ovan. :P

2009-09-28 @ 20:15:51
Aminda

Ja det brukar jag. Har inget "just nu favoritlack" men rött lack går alltid hem hos mig och är oftast det jag tar när jag har svårt att bestämma mig :P

2009-09-28 @ 20:17:08
URL: http://biatcho.blogg.se/
Viola, Killer Colours

Lackar i stort sett naglarna direkt det lack jag hade innan börjat se fult ut, om vi säger så. En evighetsmaskin! Just nu är jag mest inne på Espresso Me från H&M.

2009-09-28 @ 20:25:07
URL: http://killercolours.blogg.se/
Emma

Jag älskar att måla nagalrna men jag simtränar flera gånger i veckan så det kan ju kännas lite onödigt... Därför blir det mest lite naturligare, typ ljusrosa eller lite persikofärgat med en blomma på ringfingret.



Har ett superfint korall färgat lack från depend som jag älskar! Fast det känns inte så snyggt nu i höst, då föredrar jag nog svart eller vinrött.

2009-09-28 @ 21:09:06
Maria

Inte alls ofta, någon gång i månaden bara. Alla rosa lack typ och så är det skitsnyggt med ett mörkblått lack med mycket glitter..

2009-09-28 @ 21:17:05
anna

SJÄLVKLART! Jag är så fast i nagelträsket som man bara kan vara. Byter nagellack oftare än jag borde (hälsar mina naglar) och jag lägger nog alltför stor summa pengar på detta intresse.. Men men, har man ett intresse så har man. Mitt favoritlack för tillfället är China glazes Agent Lavender. Ett lavenderlila creme-lack som jag skulle kunna leva på resten av livet tror jag. Jag tröttnar aldrig på det lacket...

2009-09-28 @ 21:18:55
URL: http://amatory.blogg.se/
Matilde

Ja, det gör jag. Jag har i princip alltid lackade naglar eftersom jag inte riktigt gillar den naturliga looken på mig själv.. Brukar måla nytt nagellack när det gamla börjar se fult ut så jag målar kanske 1-2 ggr i veckan. Just nu har jag tre favoritlack, kan inte välja bara ett! China glaze - Stella , Nubar - Greener och Make up store - Siw är mina stora favoriter just nu.

2009-09-28 @ 21:22:12
unn

Ja, det gör jag nu för tiden. Har i ganska många år tyckt att jag inte passat med med lack + med tanke på att jag är hästtjej ut i fingertopparna har det varit ganska menlöst p.g.a. att det förstörs snabbare än man fick på det.



Nu gör jag det dock. När jag inte jobbar (inom vården) eftersom det inte är tillåtet. Dessutom har helt ändrat uppfattning om att jag inte passar med lack, det gör jag visst det, haha!



Mitt favoritlack är från Isadora och heter Coral, från sommarens kollektion. Vid borste och torkar fort.

2009-09-28 @ 21:23:04
URL: http://syndromas.blogg.se/
Jeanette

Målar så ofta mina naglar tillåter det! Har alltid Miracle Nails på naglarna men målar med vanligt lack kanske två-tre gånger i veckan.

Favoriterna är Matte About You, Nubar Reclaim och förmodar att Opi Merry Midnight som är på väg hem till mig just nu kommer rankas högt också! Tycker annars om att måla nageltipparna i avvikande färg.

2009-09-28 @ 21:53:48
URL: http://jeanettesvard.blogg.se/
Karin

Ohja, jag älskar nagellack och kan inte gå med omålade naglar!

Du har väl inte missat Nailmail.se antar jag?

2009-09-28 @ 22:42:00
URL: http://Nailmail.se
Marie

Hehe, jag har alltid målade naglar :) Drygt en gång i veckan, beror på hur lång tid det tar innan jag tröttnar.

Favorit, OMG, hur svarar man på det? I somras var det Color Clubs neonlack i mörk varmrosa Pink Lust, i alla fall. Men nu i höst, hm.. Jag gillar verkligen olivgröna krämlacket nr 172 från Depend som jag har för tillfället!

2009-09-28 @ 23:02:51
URL: http://fizzivy.blogspot.com
Lea (Marisu)

Jag lackar naglarna nästa alltid nu när jag får, fick inte pga jobb förut. Kan gå utan någon dag för att "vila dem". Hur länge jag har samma lack varierar rätt mycket. Beroende på hur nöjd jag blir med resultatet, om det chippar eller ibland vill jag byta för att kunna matcha naglarna med något annat, kläder/smink.

2009-09-28 @ 23:39:46
Emma

Då jag har långa naglar målar jag dom, typ ett nytt lack per vecka :) Mitt favvo nu är MAC´s Cool Reserve underbart snygg färg!

2009-09-29 @ 12:25:32
URL: http://emla82.blogspot.com
Johanna

Inte så ofta alls. Däremot hade jag tänkt mig att börja göra egna akrylnaglar inom en snar framtid =)

2009-09-29 @ 12:33:39
Sexy Sadie

Ja, jeg er neglelakk gal har blitt og skifter neglelakk ett par ganger i uken.

2009-09-29 @ 17:07:25
URL: http://www.sexysadie.norblogg.net
Lina

Har alltid nagellack på naglarna, så jag målar om dem när det börjar se allt för hemskt ut. Om jag är lat blir det lite mer sällan, men ungefär så.

2009-09-29 @ 18:18:17
Fröken Frodig

Japp, det händer att jag målar naglarna. Just nu har jag ett ofärgat underlack för jag inte kunde välja färg. Ibland blir det flera lackningar i veckan, ibland ingen, beroende på humör och tid (tycker det tar så lång tid att låta det torka, fast jag har snabbtorkande överlack). Jobbar jag så kan jag inte ha målade naglar, men det vet ju du allt om!

2009-09-30 @ 20:23:08
Steve

Alltid. Skulle hellre gå ut osminkad eller med ofixat hår än med naglarna dåligt målade, eller gud förbjude omålade. Äger säkert 40 olika kulörer. Mitt bästa just nu är ett duvblågrått från Depend. Annars kilar jag stadigt med ett mörkgråttglittrigt från MAC eller trotjänaren Svart.

2009-09-30 @ 20:43:04
URL: http://stevetabita.blogg.se/
Peter

Jag målar både naglar o tånaglar året runt, just nu vinrött!

2009-09-30 @ 22:24:25
Linda

Jag jobbar i mataffär, så det blir sällan att man målar naglarna. Dessutom går dom bara av hela tiden. Jag var sjukskriven i 4 månader nu i våras. Mina naglar växte så dom knakade, så då var dom alltid målade. Grymt långa, gärna med målade tippar i någon glittrig färg =) Eller helt blodröda. Läckert! Men nu jobbar man igen, då blir det på sin höjd nagelstärkande...

2009-10-02 @ 20:57:00
URL: http://paivys.blogg.se/
Carolina

Jajemensann, det gör jag! Älskar lack men än så länge äger jag inte så många olikfärgade, hälften är nog olika nyanser av lila/plommonlila, så ptja...det är nog min favorit ^^

2009-10-03 @ 23:53:49
lovisa

det gör jag! känner knappt igen mina naglar utan färg på dem :)

2010-01-22 @ 15:47:36
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy