Purity undrar: Hur lång tid tar det för dig att sminka dig?


 

Hur lång tid tar det för dig att sminka dig? Lägger du ner lika mycket tid på en färgsprakande makeup som på en lite mer neutral?

 

Mitt svar: Trötta morgonar orkar jag sällan sminka mig längre än 10 minuter. Det jag sparar in tid på är framförallt att skippa eyeliner (kör på kajal istället) och färgglada ögonskuggor. Har jag lite mer tid på mig lägger jag gärna ner lite mer tid (ca 20-30 min), oavsett om jag gör en färgglad eller lite mer neutral makeup. Gör jag en neutral makeup lägger jag gärna lite extra krut på hyn och snygga ögonbryn!

 

 

 

 

Purity asks you: How long does it take you to do your makeup? Do you spend as much time on a more colourful makeup as on a more neutral?

 

My answer: Early mornings when I'm really tired, I rarely spend more time than 10 minutes on doing my makeup. My greatest time-savers are to skip gel eyeliner (I use a pencil instead) and colourful eyeshadows. If I have more time, I love to spend more time (about 20-30 minutes), on both colourful and more neutral makeup. If I do a neutral makeup I like to put a little extra effort into perfecting the skin and my eyebrows!

 





Viola, Killer Colours

Det beror som sagt på hur mycket ork och tid jag har. Stressiga morgnar lägger jag bara bas och bryn och sen går, så det hela kanske tar tio-femton minuter. Ska jag däremot fixa riktigt fint kan jag ta upp till två timmar på mig! Hahaha.

2009-09-03 @ 19:56:03
URL: http://killercolours.blogg.se/
Linn

Huu, alldeles för länge! en och en halv timme som max skulle jag väl tro.

2009-09-03 @ 20:04:10
URL: http://panacea.blogg.se/
Jennifer Pettersson

Haha oj, vanliga mornar så allt mellan 20-40 minuter (vet inte hur jag orkar ^^) och på helger kan det ta upp till 1-2 h. Men då kan jag ju inte påstå att jag stressar heller.

2009-09-03 @ 20:23:48
URL: http://passionforbeauty.blogg.se/
Lea (Marisu)

Beror helt på tid, men trötta mornar runt 5 minuter. Men har jag mer tid runt 15-20 minuter oavsett om det är neutralt eller färgglatt.



Har jag riktigt gott om tid, före utgång eller annat kalas kan jag lägga upp mot en timme på sminket.

2009-09-03 @ 21:49:59
Lina

Har oftast ganska mycket tid på morgonen, så det brukar ta ca 20 minuter. För mig är det egentligen allt eller inget, så om jag sminkar mig vill jag ha tid på mig för att göra det ordentligt. Kan givetvis ta mycket längre än tjugo minuter på mig också, haha!

2009-09-03 @ 22:14:04
Veronica

Allt mellan 10-45 minuter, inte mer än så :)

2009-09-04 @ 04:51:53
URL: http://macaddicteds.wordpress.com
Gabriella

Jag lägger väl kanske 15-20 min på vardagar, ibland inget smink på alls (brukar oftast betyda att jag snoozade för länge). Som jag redan sagt kan jag stå på kvällen och sminka mig för skojs skull, i ca 1 timme. Sen gillar jag när bara tjejerna förfestar tillsammans, och dricker lite vin när man sminkar sig, blir så skön stämmning då.. Så, ungefär en timme om det ska göras ordentligt. :P

2009-09-04 @ 17:07:30
Emma

På mornarna ligger det på ca 10-15 min och på helger eller vid särskilda tillfällen ca 30-40 min.

2009-09-04 @ 20:42:38
URL: http://emla82.blogspot.com
Veronica

Jag lägger nog 10-15 minuter på sminkning. Oftast är det på morgonen, innan skolan. Jag är inte supersäker på min sminkning men jag ligger och drar mig in i det sista. Är det något särskilt kan jag nog ta 30 min på mig. Men det spelar ingen roll om det är färgglatt (som är ovanligt för mig) eller om det är neutralt. Har jag försovit mig så tar jag bara elf skimmerpuder, möjligen lite eyeliner samt mascara.

2009-09-04 @ 21:04:02
URL: http://aspiesinnet.blogspot.com/
Kerstin

På vardagsmorgnar blir det bara 10-15 min. På sätt och vis tycker jag nästan att det går snabbare att sminka sig färgglatt, exempelvis med starkt färgad kajal eller krämskugga. Det är mer hur många produkter man använder, och ffa hur mycket jag sminkar själva hyn som avgör tidsåtgången.

2009-09-04 @ 21:15:13
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Hanna

Sen jag började göra mina ögon på allvar varje morgon - en halvtimme. Det är färgplacerandet, blandandet och fluidlinen som äter upp det mesta av tiden. Om jag skippar allt det där och bara har mascara på ögonen - 5-10 minuter.

2009-09-05 @ 15:14:46
Lisa

Jag är en av de där slöa människorna som tar 5-10 minuter på morgonen till smink och att fixa håret. Lätt rocksot med kajal och masrcara. Ska jag bli extra fin med ögonskugga, eyeliner och allt, vilket händer alltför sällan, så tar det högst en halvtimme.

2009-09-05 @ 21:39:25
URL: http://www.schmut.net
Emma

Inte lång tid. Jag kanske bara använder två-3 väldigt neutrala ögonskuggor till vardags och en naturlig bas. Inte mer än 10 min, 5 oftast för jag är ganska snabb. Jag lägger ofta mer tid på håret.



En fråga:

Jag har verkligen jätte svårt för att hitta en borste som är bra till att applicera bronzepuder med. Kan du tipsa om någon? Gärna med lite sådär mellanlångt skaft så att den funkar bra att ta med sig. Sen får den gärna funka till lite annat än bronzepuder också för en all-round borste är ju aldrig helt fel...

2009-09-05 @ 21:48:21
Purity

Emma: det låter som att mac #129 SH vore perfekt för dina önskemål. Den är en riktig allroundborste som går att använda till puder, rouge och bronzer bland annat, och så har den kort handtag och kommer i en praktisk zip-påse som gör det enkelt och hygieniskt att ta med sig borsten. Den finns med långt handtag med, så kom ihåg att fråga efter den med kort handtag!

2009-09-06 @ 12:24:45
URL: http://purity.webblogg.se/
Purity

Ps till Emma: kolla under kategorin "borstar och verktyg", jag har skrivit ett inlägg om #129SH där!

2009-09-06 @ 12:26:50
URL: http://purity.webblogg.se/
Emma

Tack! Den ser perfekt ut!

2009-09-06 @ 17:31:30
Helena

Jag börjar jobba 4 på morgonen och utan smink skulle jag få sparken för jag skulle se så risig ut :-D men tiden är begränsad så exakt 12 minuter tar min sminkning. Concealer, bronzepuder, ögonbryn och ofta en ganska krigisk make up. Det är ju som sagt så tidigt att ingen reagerar hur galet det än ser ut. Mest lycklig är jag över att ha böjat använda primer för ögonskuggorna, det gör att jag slipper förfallet som tidigare skedde under dagen.



För övrigt, tack för en fantastisk blogg och du är verkligen en pralin att titta på!!!!

2009-09-07 @ 19:03:39

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy