Purity recenserar: MAC Dazzle Lash mascara


Något många av er vill se mer av här på bloggen är recensioner. Jag har varit lite halvdålig på recensionsfronten på sistone, ska försöka skärpa mig! Tar tag i recenserandet nu och skriver om en mascara jag har blivit riktigt förtjust i; Dazzle Lash från MAC.

Dazzle Lash är en förlängande volymmascara som ger en otrolig svärta (bör nämnas att den finns i brunt också, men jag har testat den svarta). Fransarna blir nästan blanksvarta, och borsten är lagom stor för att ge en snygg böj på fransarna och massor med volym utan att dom klibbar ihop och blir till spindelben. Den ger inte riktigt samma volymresultat som min favoritmascara från MAC, plush lash, men den ligger i alla fall klart tvåa!

Pris: ca 140 kr
Betyg: 4/5




In English:
A lot of you have requested more reviews on the blog. I admit that I've been lackng with the reviews lately, I will try to shape up! I thought I'd start out with a review of a mascara that I've come to like a lot lately; Dazzle Lash from MAC.

Dazzle Lash is a mascara that provides both length and volume, and it's insanely black (I should mention that it's available in brown aswell, but I've tested the black one). The lashes almost looks shiny, and the brush is a great size to provide a nice curve and lots of volume without making the lashes stick together. It doesn't give quite as much volume as my favourite MAC mascara, plush lash, but it's defenitely number two in my book!

Price: $13
Rating: 4/5





Emma

Min favorit mascara hos MAC är också Plushlash men jag har också provat Dazzle vilken jag också gillar MEN om jag ex går ut och det blåser eller att jag av annan anledning får lite tårvätska så rinner den direkt!:( Har du upplevt denna?

2010-09-01 @ 14:06:52
Purity

Emma: Mina ögon rinner ibland också, men det gör dom med alla mascaror och inte just bara dazzle lash. Men den kanske innehåller något som dina ögon är lite extra känsliga för, vem vet!

2010-09-01 @ 21:45:01
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy