De sju dödssynderna


Det är många av er läsare som har efterfrågat ett sminktema, och andra har frågat efter lite mer kreativa och ovanliga sminkningar. Idag tänkte jag därför dra igång ett med tema "de sju dödssynderna", där jag kommer tolka högmod, girighet, vällust, avund, frosseri, vrede och lättja.

Eftersom jag hade tänkt gå lite utanför ramarna för en "normal" sminkning med dessa kommer jag därför inte kunna avverka alla på en vecka, då jag måste göra sminkningarna på mina lediga dagar då jag inte ska till skolan, men jag ska försöka ha hunnit med alla under de närmaste två veckorna!

Om det är någon som vill hänga med på temat så är det bara att hojta till när jag har postat mina tolkningar, så länkar jag till era versioner =)








In English:
A lot of you have requested theme makeups, and others have requested more creative and out of the box makeups. So today, I thought I'd start a new theme; the seven deadly sins, where I'll interpret vanity, greed, lust, envy, gluttony, wrath and sloth.

Since I have planned to go a bit outside the box with these, I won't be able to finish them all in a week since I have to do them on my free days when I don't go to school, but I'll try to have finished them all within two weeks!

If someone wants to
come on board and contribute with their own interpretation of each theme, post a comment and I'll link to your version!


Image credit: blackeri @ deviantart





Viola, Killer Colours

Oj! Ja detta måste jag defintivt hänga på! Ska se vad jag kan göra ikväll :)

2009-09-25 @ 10:07:37
URL: http://killercolours.blogg.se/
Marie

Bra idé!

Blir det ett bidrag från mig så postar jag :)

2009-09-25 @ 12:10:38
URL: http://fizzivy.blogspot.com
Carolina

Underbar idé!

2009-09-25 @ 12:58:25
Jessica

Wiie, du tog mitt tips. :)

Ska bli jättekul att se.

2009-09-27 @ 23:01:49
Mathilda

Hej!! Jag hittar bara Avund, Girighet, Vällust och Högmod... vart har du gömt dom andra tre?? Tack :)

2011-02-24 @ 20:10:36
URL: http://mammaensam.blogg.se/
Purity

Mathilda: Här hittar du länkar till alla sminkningarna: http://purity.webblogg.se/2009/october/sammanfattning-av-dodssynder-temat.html

2011-02-26 @ 17:05:46
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy