Swatches: Style Black, DSquared2 och Dazzleglass Creme


Lite swatches på mina nya produkter =D Läppstiften är bara såå läckra, jag postade lite olika kombinationer med läppstift och läppglans längst ner.



Young Punk Mineralize eyeshadow (Style Black)



Black Knight Cremesheen lipstick (Style Black)



Night Violet Mattene lipstick (Style Black)



Blackware Glimmerglass (Style Black)



Black Greasepaint stick (Style Black)

 


Sharpener at the end of the Greasepaint sticks



Dim Lip erase (DSquared2)



Feline Kohl power eye pencil (DSquared2)



Creme Allure Dazzleglass creme (Dazzleglass creme)

 

 

Young Punk Mineralize eyeshadow: On bare skin, over UDPP, applied wet, over black greasepaint stick

 


Night Violet lipstick, Black Knight lipstick, Blackware glimmerglass, Black greasepaint stick

 



Dim lip erase, Feline Kohl power eye pencil

 


Accentuate shaping powder, Sculpt sculpting powder

 


Creme Allure dazzleglass creme

 


Dim lip erase

 


Creme Allure dazzleglass creme

 


Blackware glimmerglass

 


'

Night Violet mattene lipstick

 


Night Violet mattene lipstick + Blackware glimmerglass

 


Black Knight cremesheen lipstick

 


Engraved powerpoint eye pencil + Black Knight cremesheen lipstick

 


Engraved powerpoint eye pencil + Black Knight cremesheen lipstick + Blackware glimmerglass

 

 

 

Jag känner att jag har fått rätt bra grepp om dom här produkterna efter bara ha swatchat dom, så jag tänkte dela med mig lite om vad jag tycker om dom. Mineralize-skuggorna gör sig bäst antingen applicerade blöta eller på en kladdig bas, som ett greasepaint stick eller en paintpot. På en torrare bas som UDPP fäster varken färg eller glitter. Det svarta läppglanset är väldigt svårt att få snyggt på egen hand, det ser onekligen bäst ut över ett läppstift eller en läppenna! Samma sak med det svarta läppstiftet, svarta läppar kräver lite jobb och en bra bas (jag gillar att använda en svart kajalpenna) för att det ska se bra ut. Läppensel är oumbärligt här! Mattene-läppstiften är otroligt mjuka och sköna på läpparna för att vara matta, och de är lätta att applicera. Rekommenderas! Greasepaint sticks är väldigt mycket mjukare och lättare att jobba med än shadesticks. De är lätta att sudda, men torkar snabbt till en hållbar och rätt torr finish. Lip Erase är verkligen kanon för oss med lite mer pigmenterade läppar som har svårt att bära vissa färger då den egna läppfärgen lyser igenom. Var noga med att peela och återfukta läpparna innan du applicerar lip erase. Ögonpennan Feline är den svartaste svarta jag någonsin har skådat, men den kladdar väldigt gärna. Den passar suveränt innanför inre fransraden! Och slutligen Dazzleglass creme. De är inte lika klistriga som vanliga dazzleglass, och mycket mer pigmenterade. Kanon med andra ord!



In English: Some swatches of my new products =D The lipsticks are just soo hot, I posted some lippie combinations above!


I thought I'd write shortly about my experience on these products aswell. The mineralize eyeshadows works best when applied wet, or on a sticky base like a greasepaint stick or a paint pot. Neither colour or glitter will stick on a drier base like UDPP. The black lipgloss is hard to get even on its own, you really need a lipstick or lip pencil as a base for this. The same thing goes with the black lipstick, black lips need a bit of work and a good base (I use a black eye pencil) to look good. A lip brush is really handy when applying this! The mattene lipsticks are really creamy and easy to apply even though they're matte. Highly recommended! Greasepaint sticks are creamier and easier to work with than shadesticks. They're easy to blend, but they dry into a durable and pretty dry finsih. Lip erase is great for us with more pigmented lips who have a hard time wearing some lipsticks due to the fact that the lip colour shines through. Don't forget to scrub and moisturize your lips first! The eye kohl Feline is the blackest pencil I've ever seen, allthough it has a tendency to smudge. I wear this on my waterline! And last but not least, the dazzleglass cremes. They're more pigmented and less sticky than the regular dazzleglasses, a real hit!





Maggie

NÄMEN! Du kan ju inte göra såhär mot mig ju!

Nu vill jag ju ha både Night violet och Blackware och det ville jag inte innan! Dumma dumma dig :P

2009-10-15 @ 12:30:15
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Purity

Maggie: jag sa ju att du skulle köpa dom när vi var vid disken =p jag vill ha den silvriga mineralize-skuggan, men jag har inte råd... Buhu!

2009-10-15 @ 13:40:21
URL: http://purity.webblogg.se/
Matilde

Åh jag älskar också dom här kollektionerna, eller ja, speciellt Style black! Men dazzleglass creme fanns väl inte på Åhlénsdisken? Köpte du din på NK eller PUB? Förresten, nu fick du mig att absolut vilja ha creme allure också :D Stackars min plånbok med tanke på att jag redan har köpt 5 saker från kollektionerna idag..

2009-10-15 @ 18:54:35
Mademoiselle C.

The Mineralize ES from this collection are just AWESOME. The colour is gorgeous and pretty cool on black. I don't doubt you will create some great make-ups with all your new products ;)

2009-10-15 @ 19:43:52
URL: http://www.blog-mademoisellec.net
Sonia

I just love all your looks. I posted some looks of yours in my brazilian blog and the people just loved it. You are so great!!!



2009-10-15 @ 20:15:56
URL: http://www.redcherryreviews.blogspot.com
Emma P

Åh fy, Young Punk är verkligen otäckt vacker... Jag vill nog ha ett par av dem tror jag...

2009-10-16 @ 12:32:00
Fru Choklad

Oh jag köpte "Young Punk" också. Den är så vacker och blir helt magisk när man blöter den. Så otroligt snygg. Det svarta lacket med rosa glitter "Baby Goth Girl" fick också följa med hem! Verkligen en härlig kollektion :) Jag borde ha köpt en greasepaint stick också, men jag var så stressad när jag stod där vid disken på lunchen att jag fick bollstopp usch :)

2009-10-16 @ 17:02:41
URL: http://[email protected]
Mrs E

Underbara människa!



Vart bor du? Du måste sminka mig!



Kram!

2009-10-17 @ 18:31:36
nadia

svart läppstift är verkligen ascoolt, men då gäller det ju att ha dom rätta läpparna tycker jag. på dig passar det skit bra.

2009-10-18 @ 03:07:43
URL: http://retrojunk.blogg.se/
cilla

Young Punk Mineralize eyeshadow: F*N va snygg den va!

2009-10-18 @ 10:11:11
URL: http://annaceciliaandersson.blogg.se/
Purity

Matilde: Samma här, har dreglat över style black i måånga månader nu... Jag handlade på PUB, där hade dom fått in alla kollektionerna. Åhléns kanske bara inte hade fått upp sitt ställ.



Mademoiselle C: I agree, they're so much better than the ones from previous collections!



Sonia: Oh, I feel so honored =) Thank you so much!



Emma P: Young Punk... så vacker!



Fru Choklad: Argh, sånt är jobbigt. Jag behövde flera timmar på mig att klämma och känna på allt innan jag kunde bestämma mig, haha! Det svarta greasepaint sticket är verkligen kanon!



Mrs E: Sollentuna, 2 mil norr om Stockholm =)



nadia: Tack =)



cilla: Den är stört snygg på ögonlocken, speciellt över en svart bas!

2009-10-19 @ 09:58:55
URL: http://purity.webblogg.se/
Marce

Great swatches! I love how accurate the lighting and colour is on them...how do you achieve such perfect photos? By the way, everything looks gorgeous on you. I really appreciate this post! =)

2009-10-21 @ 04:28:34
URL: http://eltrendebelleza.blogspot.com/
Purity

Marce: Thank you! I shoot against a white background with custom settings on my system camera, and then edit the brightness, contrast and/or levels in photoshop.

2009-10-21 @ 17:57:42
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy