Purity recenserar: Dermalogica precleanse


Nu har jag hunnit testa mina Dermalogica-grejer som jag beställde från Jersey Beauty i lite mer än en månad, så jag känner att jag har tillräckligt med kött på benen för att kunna recensera dom ordentligt. Först ut valde jag att skriva om rengöringsoljan precleanse.


Precleanse är en lätt rengöringsolja baserad på olivolja och aprikoskärnolja. Eftersom lika löser lika så fungerar en rengöringsolja extra bra på fet hy med pormaskar, som jag har i min t-zon. Den fungerar även utmärkt för att ta bort ansiktsmakeup med. Jag brukar hälla ut en klick ungefär lika stor som en enkrona i handen, fördela mängden lika i båda händerna och sedan massera in oljan i torrt ansikte. Man riktigt känner hur sminket "smälter" bort från huden, och fortsätter man att massera i några minuter känner man små korn i oljan; det här är pormaskar som har krupit ur porerna med oljans hjälp.
Sen blöter jag händerna och sköljer ansiktet med varmt vatten, då blir oljan som en mjölkig och är faktiskt ganska lätt att få bort från huden. Jag brukar inte skölja så jättenoga utan kör på direkt med Special Cleansing Gel, som även tar bort dom sista oljeresterna, men vill man enbart använda oljerengöringen räcker det med två sköljningar eller att lägga en varm fuktig handduk över ansiktet och sen torka bort överflödet.
Huden känns mjuk och skön efter rengöringen eftersom oljan hjälper till att återfukta. Min hy har inte känts torr och stramande en enda gång sen jag började använda precleanse, och jag hoppas det fortsätter så i vinter!

Pris:
ca 420 kr i butik, ca 235 kr hos Jersey Beauty
Betyg: 5/5



In English: It's been a bit over a month since I got my Dermalogica delivery from Jersey Beauty, so I feel confident enough to review them by now. First out is the cleansing oil precleanse.

Precleanse is a light cleansing oil based on olive oil and apricot kernel oil. Since oil solves oil, a cleansing oil works especially well on oily skin with blackheads, like my skin in the t-zone. It also works great for removing face makeup. When I use it, I pour a quarter-sized drop of oil into the palm of my hand, and evenly distribute it between my palms. I then gently massage it into dry skin. You can really feel how the makeup almost melts of your face, and if you keep massage your skin, you can eventually feel small grains in the oil; these are acctually blackheads that have come out of the pores, thanks to the oil.
I then wet my hands and rinse my face with hot water, and the oil turns into a milky sollution which is pretty easy to cleanse off your skin. I usually don't rinse more than once since I always follow up with Special cleansing gel which also removes the last oily residue. If you only want to use the oil, it's usually enough to rinse twice, or to put a damp, hot towel on your face and wipe off the residue.
The skin feels soft and nice after the cleansing, since the oils helps with moisturising the skin. My skin hasn't felt dry a single day since I started using precleanse, I really hope it stays that way in the winter!

Price: £20.45 at Jersey Beauty
Rating: 5/5





Sublim

Kul att du gillar den! Det är en favorit hos mig också. Doftar gott gör den dessutom!:)

2009-10-06 @ 20:16:24
URL: http://www.sublimt.se
Maggie

Den är min absoluta favorit med, har inte hittat något i närheten av lika bra än så jag kommer hålla mig till preclease ett tag till :)

2009-10-06 @ 21:11:02
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Nath

Pass på bara att den är ganska stark, tror det är bra vara medveten om det om huden börjar bra, jag blev sjuk igen då jag använde den så lite fuffens är det nog:/

2009-10-12 @ 10:49:08
Purity

Sublim: Den verkar vara en favorit hos många!



Maggie: Den här spöar cleanse off oil från MAC iaf!



Nath: Precleanse eller special cleansing gel? För precleanse är ju i princip bara oljor, special cleansing gel är ganska stark däremot och passar inte alla hudtyper...

2009-10-14 @ 16:54:36
URL: http://purity.webblogg.se/
Hermina

Hej! Jag undrar om du tycker att pormaskarna försvinner när du använder denna, eller åtminstone ifall porerna blir lite mindre? Hyfsat permanent alltså.

Eftersom du skrev att smutsen "glider ut" :) Det låter ju som en dröm om det vore så!

2010-01-31 @ 20:05:10
URL: http://herminas.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy