MAC Halloween Face Charts 2009


ÅÅåh, jag älskar när MAC släpper sina årliga facecharts inför halloween! I år är temat "not afraid to be freaky", och då några av dom går i monokromt svart och vitt så passar produkter från höstkollektionen Style Black, som släpps den 15 oktober här i Sverige, utmärkt för att återskappa dessa. Hela 21 facecharts har släppts i år, och ni kan se samtliga nedan. Alla miniatyrbilder är klickbara.




Exotic Zea, Modern Contrasts, Madame Mask


Shatterglass, Linear Mode, Cut & Splice


Spook Me Out, Deadly Dame, She-Demon


Meisterfreeze, Gator, All Souls


Flutterfly, Real Flamer, Toxic Lady


She Goes Pop!, Pow! Bang!, Ace of Hearts


Punkstar, Fire Music, Making Music






Jag ska försöka hinna återskapa någon av dessa, det är alltid lika kul! Mina favoriter för i år är Linear Mode, Meisterfreeze, Flutterfly och Ace of Hearts. Vilka är era favoriter?


In English: Oooh, I love when MAC releases their annual halloween face charts! This year's theme is "not afraid to be freaky", and since some of them are monochrome in black and white, products from the fall collection Style Black that releases on October 15th in Sweden will be perfect for recreating these. 21 face charts were released this year, and you can see all of them above. All miniature pictures are clickable.

I will try to get the time to recreate one of these, it's always so much fun! My favourites this year is Linear Mode, Meisterfreeze, Flutterfly and Ace of Hearts. Which are yours?


Image credit: MAC cosmetics




Johanna

Spook me out ser precis ut som Ryuk från Death note! Eller rättare sagt, det ÄR Ryuk! XD Annars gillar jag Exotic Zea väldigt mycket. :)

2009-10-09 @ 13:25:52
URL: http://lit
Johanna

Spook me out ser precis ut som Ryuk från Death note! Eller rättare sagt, det ÄR Ryuk! XD Annars gillar jag Exotic Zea väldigt mycket. :)

2009-10-09 @ 13:26:48
URL: http://lithia.blogg.se/
Veronica

Mina favoriter är: Madame Mask, Deadly Dame, Flutterfly, Real Flamer, She goes pop!, Pow, Bang, Ace of Hearts, Fire Musik, Making Music! Många favoriter, sugen på att återskapa Fire Music, Making Mucic, Flutterfly och Madame Mask.

2009-10-09 @ 13:56:31
URL: http://macaddicteds.wordpress.com
Fairygloss

Du skulle jag kunna få länka till dig på min blogg?

2009-10-09 @ 14:10:58
URL: http://fairygloss.blogg.se/
Purity

Johanna: Det måste jag kolla upp!



Veronica: Making music ser ju galet pillig ut att återskapa, men det skulle säkert bli riktigt coolt!



Fairygloss: Klart du får!

2009-10-09 @ 14:12:39
URL: http://purity.webblogg.se/
Carolina

Ace of hearts fångade min blick direkt, helt klart min favorit av dom alla, den och deadly dame!

2009-10-09 @ 22:36:21
Fru Choklad

Jag föll stenhårt för "Madam Mask" "Fire Music" och "Flutterfly" Ska bli jätteroligt att se dig göra någon eller några. Vilken inspirationskick! :)

2009-10-16 @ 17:12:08
URL: http://[email protected]

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy