China Glaze Watermelon rind med leopardspets


Watermelon Rind från China Glaze har nästan kultstatus vid det här laget, och jag förstår varför när jag väl har lackat det på naglarna. Ett kallt mörkgrönt lack, fullspäckat med finmalet glitter. Det är bara så snyggt!
När jag såg den här snygga manikyren hos KonADDICT så var jag tvungen att göra min egen version av den. Det ser väldans avancerat ut men det var superlätt, jag började med två lager Watermelon Rind. Över varje nagel målade jag sedan ett diagonalt streck med det mörklila lacket Mexico från Malava, och till slut stämplade jag över varje lila streck med leopardspetsmönstret från Konadplatta M57 och Konads silverfärgade speciallack. Avslutade med snabbtorkande överlack från Seche Vite.










In English: Watermelon Rind from China Glaze is a cool, dark green glitter polish. It's so pretty! When I saw this gorgeous manicure at KonADDICT, I had to make my own version of it! It looks pretty advanced but it was really easy to do. I started with two coats of Watermelon Rind, and then I painted a line with the dark purple polish Mexico from Mavala across each nail. After that, I stamped the leopard lace trim pattern from Konad image plate M57 on top of each purple line with Konad silver special polish, and finished off with fast dry top coat from Seche Vite.




Jeanette

Gud va snyggt. Fina färger du valt!

2009-10-03 @ 16:21:04
URL: http://jeanettesvard.blogg.se/
Catherine

Fin färg.

Jag gillar din blogg du gör mycket snyggt och jag undrade om du kunde göra något med steamy från mac med något rosa eller lila.. hoppas du kan =)

2009-10-03 @ 16:53:18
Marie

Jättefin design, funkar ju jättebra på korta naglar!

2009-10-03 @ 18:05:23
URL: http://fizzivy.blogspot.com
Maggie

Oh, så läckert! Ser verkligen svårt ut!

2009-10-04 @ 14:16:17
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial
Fröken Frodig

Snyggt! Har Watermelon Rind i nån låda, känns som det får komma ut och lufta sig nu... Det är ju så himla fint!

2009-10-04 @ 19:21:18
Purity

Jeanette: Tack! Fast egentligen är den ju snodd från inspirationskällan ;)



Catherine: Jag ska se vad jag kan slänga ihop!



Marie: Jag tycker dom flesta konad-stämplarna funkar bra på kortare naglar =) Fast mina börjar faktiskt bli så pass långa att det är på gränsen att de heltäckande mönstren täcker, så jag får se till att hålla mig på den här längden nu =P



Maggie: Jag fixar dina sen när du inte har akryl längre ;-)



Fröken Frodig: Det är verkligen en klassiker =) Jag är jättesugen på emerald sparkle nu, blir nog en beställning från transdesign snart...

2009-10-04 @ 20:02:06
URL: http://purity.webblogg.se/
Marie

Jaa, absolut passar alla stämplar på alla naglar, men just den här designen blev ju skitbra på lagom korta naglar! Mycket tippdekorationer och heltäckande nail art brukar ju annars kräva en ansenlig längd för att man ska få plats och så..

2009-10-05 @ 02:03:40
URL: http://fizzivy.blogspot.com
sminkjante

Det här var så jädrans snyggt.

2009-10-05 @ 08:31:20
URL: http://www.sminkjante.blogspot.com

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy