Brazilian breeze


Det har hittat hit en hel del internationella läsare på sistone, vilket jag förstås tycker är jättekul! En av dom är Sonia som driver den brasilianska bloggen Red Cherry, och hon önskade en sommar-look som hon kan dela med sig av till sina läsare då dom går mot de varmare sommarmånaderna där nere. Det är lätt att bli avundsjuk nu när det bara blir kallare och mörkare här i Sverige... Så, ingen halloweenmakeup från mig idag med andra ord utan en riktig somrig en som får mig att längta mig bort till varmare breddgrader!


Ansikte / Face
  • MAC prep + prime skin
  • MAC select cover up concealer - NW20
  • MAC studio fix fluid foundation - NW20
  • MAC loose blot powder - medium
  • MAC mineralize skinfinish natural - light
  • MAC bronzing powder - refined golden
  • MAC blush - fleur power
  • MUS face mist

Ögon / Eyes
  • UDPP
  • MAC eyeshadow - springtime skipper
  • MAC eyeshadow - steamy
  • MAC eyeshadow - stormwatch
  • MAC eyeshadow - solar white
  • MAC fluidline - blacktrack
  • MAC kohl power eye pencil - feline
  • MAC plush lash mascara
  • MUS tri brow colour
  • H&M brow fix

Läppar / Lips
  • MAC lipstick - sweetie















Skuggornas placering: Springtime skipper på inre halvan av det rörliga locket, Steamy på yttre halvan av det rörliga locket. Stormwatch i globlinjen och yttre v:et. Solar white som highlighter på brynbenet och i inre ögonvrån. Springtime skipper, Steamy och Stormwatch längs undre fransraden.






In English: Quite a lot of you international readers have found your way to my blog lately, which makes me so happy! One of you is Sonia, who runs the brazilian blog Red Cherry, and she wanted to see a summer look that she could share with her readers now when it's getting warmer over there. I'm quite jelaous since it's only getting colder and darker over here in Sweden... So, no halloween makeup from me today, but a summery look that makes me want to go on vacation!

Shadow placement: Springtime skipper in the inner half of the lid, Steamy on the outer half of the lid. Stormwatch in the crease and outer v. Solar white as a highlighter on the brow bone and the inner corner of the eye. Springtime skipper, Steamy and Stormwatch along the lower lash line.





Sagu

Wow, so pretty! Springtime Skipper looks extremely cute <3

2009-10-31 @ 17:29:00
URL: http://happycontours.blogspot.com
anna

Jättefint verkligen!



Jag har precis fått hem en laddning med lösa pigment att leka med.. bland annat silver och guld och jag skulle gärna vilja få lite hjälp...



Jag har aldrig använt lösa ögonskuggor och vet därför inte hur man applicerar dessa.. Och guld och silver är ju jättefina men jag vet inte vad man kan göra med dem... skulle du kunna hjälpa mig? Jag efterfrågar alltså en tutorial på lösa pigment och gärna lite inspiration med guld och silver.. =)



Tack på förhand!

2009-11-01 @ 10:29:23
URL: http://amatory.blogg.se/
Jamiemaria

Fint med lite sommarfärger mitt i allt höstigt! Jag köpte Mac Refined Golden i somras, jag har ganska varm hy och är inte jätteblek, men tycker den blir orange på mig ändå ibland. Kanske bara jag som är för heavy handed, har du något råd?

2009-11-01 @ 17:22:41
Purity

Sagu: Thanks! It's one of my favourite greens atm =)



anna: Visst kan jag göra det, vill du se guld och silver ihop eller var för sig?



Jamiemaria: Det kändes faktiskt nästan lite som sommar när solen sken ute och allt =) Har du provat att applicera den med en skunkborste (t.ex MAC #188)? Då får du en betydligt lättare applicering. Jag brukar tona ut den med en kabukiborste efteråt med för att tunna ut färgen lite och sudda ev. skarpa kanter =)

2009-11-01 @ 18:59:13
URL: http://purity.webblogg.se/
Sonia

Hi Sanna....Im super happy with this amazing make up!!! You are an angel and so fantastic...O my, I dont have more words in english to describe how happy I am!!! This was a great gift to me and my readers! Thank you so much!!! I copied your post and past in my blog ok?

We love you more!!!!



Kisses,



Sonia.

2009-11-01 @ 19:30:22
URL: http://www.redcherryreviews.blogspot.com
Anna

Det vore nog kul att ha dem var för sig.. Det ger mig två makeuper att välja mellan! Ju fler desto roligare! =)

2009-11-02 @ 07:35:35
URL: http://amatory.blogg.se/
Sminkan

Helt förtjusande söt, som alltid!

2009-11-02 @ 16:09:56
URL: http://sminkan.blogg.se/
Carolina

Hi!! I loooove every look you make. I actually don't know how I got here, but I ended up pushing the "Follow" button ;D



I'm gonna try this look for a costume party where I'll go as Greek Goddess!!



Kisses from Argentina!!

2009-11-04 @ 19:09:14
URL: http://www.sincomplicarme.blogspot.com

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy