Swatches: Rosa läppstift från MAC


Läppstiftswatchandet fortsätter! Igår visade jag er mina lila läppstift, och idag har jag swatchat dom rosa. Eftersom varje färg är en separat bild kommer jag dessutom att uppdatera dessa swatchinlägg då jag köper nytt.

Samtliga läppstift är swatchade på mediumpigmenterade läppar, utan någon bas, direkt ur hylsan. LE-nyanser är märkta med vilken kollektion de tillhörde, samt vilket år kollektionen släpptes.



In English: The lipstick swatching continues! Yesterday, I showed you my purple lipsticks, and today I've swatched my pink ones.. Since each shade is a separate picture, I will update these swatch entries when I buy a new lipstick.

All lipsticks are swatched on medium pigmented lips, no base, directly out of the tube. LE shades are marked with the collection it came with, and which year the collection was released.

























 

 
























MAC Pink lipstick swatches: Sweet Thing, Milan Mode, Big Bow, Girl about town, Lustering, Viva Glam VI SE, Sweetie, Bombshell, Lovelorn, Chatterbox, Show Orchid, Viva Glam Gaga, "Sandy B", Plumful, Impassioned, Creme cup.





Anonym

Tack, Lustering på shoppinglista :D

2009-11-17 @ 16:27:58
Lea

Wow, Lustering är ett måste! Jag måst verkligen till en MAC-disk snart..

2009-11-17 @ 19:14:04
Fia

Shit strips, vad många! Om du förliste på ett skepp och bara fick rädda två, vilka skulle du ta? :)

2009-11-17 @ 22:43:12
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Purity

Anonym: =D



Lea: Lustering är riktigt fint!



Fia: Men guuud, vilken jobbig sits du sätter mig i! ;) Jag skulle nog ta Viva Glam VI SE och Girl About Town.

2009-11-17 @ 22:58:30
URL: http://purity.webblogg.se/
cilla

Girl about town och chatterbox! mste in på önskelistan

2009-11-18 @ 12:17:21
URL: http://annaceciliaandersson.blogg.se/
Fia

Jag med! :D Girl about town är ju mer av en partyshade och Viva Glam VI kan man ju ha när som helst och var som helst. :)

2009-11-18 @ 12:42:41
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Potatisbruden, <3 x'3

Oj, jag glömde nog säga att Viva Glam VI SE, Lovelorn, Chatterbox och Show Orchid oxå är nice! ^__^

2010-04-09 @ 18:13:44
URL: http://michilicious.blogg.se/
Potatisbruden, <3 x'3

Oj då... Mitt förra inlägg postades visst icke >__<' Jag skrev att mina favoriter var Lustering, Girl About Town, Sweetie och Bombshell ^^

2010-04-09 @ 18:15:35
URL: http://michilicious.blogg.se/
Potatisbruden, <3 x'3

Ett gloss-alternativ till Girl About Town är förresten Anni-Can Rock eller Anni Can-Rock (Kommer icke ihåg vart bindestrecket ska vara) från H&M. Fint och färgstarkt men faktiskt väldigt lättburet, mycket billigare (kommer dock icke ihåg priset) och luktar vaniljglass! ^^

2010-04-09 @ 18:17:50
URL: http://michilicious.blogg.se/
sara

vart köper du viva glam gaga läppstiftet? jättsnyggt /sara

2010-06-18 @ 20:13:18
Purity

cilla: de var två av mina första rosa MAC-stift, bra val!



Fia: Eller hur!



Potatisbruden: Dom är fina dom! Ska kolla upp H&M-glosset =)



sara: Hos MAC! Dock har de haft slut i lager ett tag nu hos vissa diskar, men det ska finnas att köpa fram till i februari-mars nästa år.

2010-06-18 @ 23:24:38
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy