Swatch: MAC Viva Glam VI SE


Har suktat lite över Viva Glam VI SE ett tag nu, som är ett mjukt rosa läppstift i lustre-formula. Viva Glam är MAC's AIDS/HIV program, där 100% av vinsterna från de gloss och stift som ingår i VG-kollektionen går till MAC aids fund som stöttar personer som har drabbats av HIV/AIDS. Det finns totalt 6 olika stift och 3 olika gloss att välja på i den permanenta Viva Glam-kollektionen. Viva Glam VI SE är ett limited edition-stift som bara säljs under en begränsad period, så jag var självklart tvungen att lägga vantarna på ett! Färgen är som sagt väldigt mjuk och fin och det är en "my lips but better"-färg med en rosa ton för mig som har ganska pigmenterade läppar. Jättemjuk i formulan och skön på läpparna, det här stiftet rekommenderar jag definitivt!












In English: I've been lemming MAC Viva Glam VI SE for a while now. VGVISE is a soft pink lustre lipstick. Viva Glam is MAC's HIV/AIDS program, where 100% of the winnings from every lipstick or lipglass sold from the VG-collection goes to the MAC aids fund. MAC aids fund helps people with HIV/AIDS. There are 6 lipsticks and 3 glosses to choose from the permanent Viva Glam lineup. Viva Glam VI SE is a limited edition lipstick, so of course I had to get it! I've got pretty pigmented lips so this is a "my lips but better" shade for me, with a pinkish tone. Gorgeous colour and nice formula, this lipstick is soo soft on the lips. Highly recommended!






SaintBella

Vad fint det var! Helt breathtaking! sigh

2009-05-11 @ 15:03:22
URL: http://saintbellabeauty.blogspot.com
Anonym

japp, en av mina favoriter. sjukt fin färg är det.

2009-05-11 @ 18:16:28
Emma

Nice, kanske ska ta mig en titt nästa gång på MAC.

2009-05-11 @ 21:13:33
URL: http://emla82.blogspot.com
Purity

SaintBella: Visst är det!



Anonym: Det är nog bland topp 5 hos mina läppfavoriter, helt klart!



Emma: Gör det, det är ett sånt där stift som ser ganska trist ut i hylsan men blir verkligen magiskt på läpparna! =)

2009-05-11 @ 22:04:26
URL: http://purity.webblogg.se/
Linda H - En make up artist

Tack! =)Jag körde glam rose med oh so fresh (båda från MUS) ovanpå för att få lite korallfärg på kinderna

2009-05-12 @ 09:50:24
URL: http://micromiss.blogg.se/
Aila

Jag har också skaffat mig en Viva Glam VI SE, så fin fint och underbart mjuk på läpparna;)!

2009-05-12 @ 17:34:57

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy