Purity recenserar: Dermalogica Special cleansing gel


När jag fick prova Special cleansing gel från Dermalogica var jag fast redan efter första tvätten. Jag köpte min flaska av Maggie, som har för känslig hy för att den här produkten ska fungera bra på henne. På min lite tåligare blandhy är den däremot perfekt. Den rengör på djupet och fräschar upp utan att torka ut eller irritera min hy.



Special cleansing gel tar bort nästan all smuts, men för att vara säker på att man får bort alla makeuprester kan det vara bra att antingen börja med att rengöra med en oljerengöring, som precleanse från samma märke eller cleanse off oil från MAC, och sedan följa upp med special cleansing gel. Eller att helt enkelt upprepa tvätten med special cleansing gel. Rengöringen är väldigt dryg, en klick stor som en halv ärta kommer man långt på. Var noga med att återfukta efter tvätten för att få den där smidiga, babylena huden. Jag älskar den här rengöringen och kommer definitivt att köpa den igen!

Pris: ca 200 - 500 kr, beroende på inköpsställe, för 250 ml.
Betyg: 5/5


In English: From the first time I tried Special cleansing gel from Dermalogica, I was hooked. I bought my bottle from Maggie, since it irritated her sensitive skin. I have less sensitive combination skin and it works like a charm on me. It deep cleanses the skin without stripping it of all its moisture.

Special cleansing gel gets rid of almost all dirt, but to be sure to get rid of all makeup residue, it might be a good idea to start out with an oil cleanser, like precleanse from the same brand, or cleans off oil from MAC, and then follow up with special cleansing gel. Or simply repeat the cleaning process with the cleanser. A little goes a very long way with this cleanser, you need about half the size of a pea for the entire face. Be careful to moisturise after washing for that smooth, hydrated skin. I love this cleanser and will definately buy it again!

Price: around $25 - $65, depending on place for purchase, for 250 ml.
Rating: 5/5






creme-idiot

Åh, välkommen tillbaka och grattis till hemkomsten!! Har saknat dig som 17, men tänkte att du nog var upptagen med flytt mm. Min man ska till Canada snart, vad får jag inte missa på min allt läääängre inköpslista han kommer utrustas med? Jag hade tänkt låta honom köpa lime e/s, Funtabulous d/g, Pink poodle l/g och så några rouge. Vilka ögonskuggor MÅSTE jag ha? Du brukar vara såååå bra på att hitta vad jag vill ha! Det kan vara pro, det gör inget, för jag tror det blir en pro-butik han kommer besöka. Jag menar, han ska ju till Mac´s hemland!!!

2009-07-27 @ 02:49:33
Cilla

Hej..Du är så himla duktig och inspirerande när det gäller dina sminkningar. Är det okej för dig om jag länkar diig från min blogg?

2009-07-27 @ 09:23:08
URL: http://annaceciliaandersson.blogg.se/
Purity

creme-idiot: Tack för det varma välkomnandet =) Ååh, vilken lyx du har som har en man på resande fot som kan handla massa finfint åt dig! Nu vet jag ju inte vilka skuggor du har men om jag vore du skulle jag satsa på pro-skuggor och pigment om han nu ska till en pro store. Pro-skuggorna indian ink, lime, bottle green och bright sunshine tycker jag är värda att satsa på! Tänk på att dom håller på att gå över till att enbart sälja pro-skuggorna i pro pans, så det kanske inte går att få tag på i pots. Gillar du pigment så finns det flera guldkorn i pro-sortimentet, däribland chartreuse, pink pearl, kelly green, emerald green och deep blue green. Sculpt/shape-pudren är en pro-produkt som jag älskar, själv har jag sculpt och accentuate och dom är grymma!



Cilla: Tack så mycket! Klart det är okej =)

2009-07-27 @ 12:40:44
URL: http://purity.webblogg.se/
Lea (Marisu)

Håller verkligen med om att detta är 5/5, och tillsammans med precleanse helt oslagbart! Bland allt jag testat i alla fall..

2009-07-27 @ 20:26:43
Sofia (heartcore)

All min kärlek till Special Cleansing Gel, it's fab!

2009-07-27 @ 21:12:59
URL: http://www.heartcore.se
Purity

Lea: Jag blev så överlycklig när den fungerade för mig på en gång. Perfekt för min hy!



Sofia: Agreed!

2009-07-28 @ 14:27:08
URL: http://purity.webblogg.se/

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy