Purity undrar: hur ofta sminkar du dig?


Eftersom jag råkar vara så fruktansvärt nyfiken av mig så tänkte jag att jag skulle starta en ny kategori här på bloggen, där jag frågar er läsare olika saker som har med skönhet att göra. Givetvis svarar jag på frågan med!



Hur ofta sminkar du dig? Blir det varje dag, eller piffar du bara till dig extra till helger och speciella tillfällen?

Mitt svar: För min del blir det mer eller mindre avancerat under veckodagarna, beroende på hur mycket tid och ork jag har, och ska jag göra något speciellt under helgen blir det lite extra just då. Annars försöker jag ha minst en sminkfri dag i veckan, det är så skönt!




In English: Since I'm too curious for my own good, I thought I'd start a new category where I ask you different things that has to do with beauty. Of course I'll answer the questions myself aswell!

Purity asks you: How often do you do your makeup? Is it every day, or do you only make yourself extra pretty at weekends and special occations?

My answer: I usually do my makeup more or less advanced during the weekdays, depending on how much time I have and how tired I am. If I'm doing anything special during the weekend I'll do something bit extra then. Otherwise, I try to have at least one makeup free day a week!

 




Minimänniskan

Varje dag sminkar jag mig! Eller, inte om jag är sjuk men även om jag bara hasar runt en söndag i mjukisbyxor och kollar på film brukar det bli lite varierande smink. Just de dagarna är det så bra att testa lite mer crazy idéer och se om de funkar =)

2009-08-26 @ 16:19:53
Veronica

Jag har aldrig smink på mig när jag är hemma! Tvättar av det så fort jag kommer hem haha. Men när jag skall iväg så sminkar jag mig, dock inte när jag skall till affären eller så, och oftast när jag ska till skolan, men ibland skiter jag i det. =)

2009-08-26 @ 16:37:26
URL: http://macaddicteds.wordpress.com
Greta

Jag sminkar mig när jag har tid, dvs på de dagar då jag har lite sovmorgon i skolan och på helger. Det är väldigt skönt att gå utan smink, så jag är glad att jag inte har världens komplex för det, men jag ääälskar att sminka mig så när jag hinner är jag glad!

2009-08-26 @ 16:51:17
URL: http://punkelikat.wordpress.com
Viola, Killer Colours

Jag sminkar mig så fort jag ska ut, om det inte är till min pojkvän. ;D Det inte alltid så komplicerat till vardags utan oftast svartsotat för att det går så snabbt att kasta på.

2009-08-26 @ 16:54:55
URL: http://killercolours.blogg.se/
Lina

Jag sminkar mig också när jag ska ut, i princip aldrig om jag bara ska vara hemma hela dagen. Dock kan det bli lite mer avancerat på helger, och när jag har lite mer tid.

2009-08-26 @ 17:04:01
Amanda

Jag kör en neutral make på vardagar, aldrig foundation i hela ansiktet utan bara vid ögonen då jag har fin hy annars. Läpparna orkar jag aldrig koncentrera mig på så det blir lite foundation för att ljusa upp. Så jag har alltså bara ögonmakeup, neutralt med endast bruna nyanser.



På helger kladdar jag på lite mascara och fyller i ögonbrynen, men bara ifall jag ska ut.

2009-08-26 @ 17:07:57
Linda

Jag sminkar mig väldigt lätt på vardagar och hoppar över att sminka mig på helgerna om det inte är något speciellt som ska göras. :) Gillar verkligen din blogg förresten.

2009-08-26 @ 17:20:32
URL: http://cartoonparty.blogg.se/
anki

Om jag ska gå någonstans så sminkar jag mig alltid. Annars försöker jag ha iaf en sminkfri dag i veckan och låta huden vila lite.

2009-08-26 @ 17:24:18
Erika

Sminkar mig beroende på humör och tid - ibland varje dag jättelänge, ibland någon enstaka gång varannan vecka eller så.

2009-08-26 @ 17:46:48
URL: http://paintinggeek.blogspot.com
Lea (Marisu)

mycket varierande. Men när jag gick till skolan var det varje dag, hur avancerat berodde på tiden jag hade på morgonen. När jag jobbar blir det mest bara bas och mascara, inte så praktiskt med för mycket när man jobbar i vården. Men helger till helger (om jag inte bara är hemma) brukar jag ta mig tid till något mer avancerat för det är kul. Dock blir det rätt sminklöst nu när jag bara går hemma iprincip.

2009-08-26 @ 18:46:40
Marie

Jag jobbar så himla olika tider, men oftast blir det så att jag gör en riktigt sminkning med ögonskugga och sånt om jag inte börjar på morgonen. Om jag däremot börjar på morgonen så har jag inte lust alls att sminka mig.

I allmänhet planerar jag inte mitt smink, så ibland blir det mer på helgerna om jag råkar ha tid då. Men jag kan lika gärna gå ut och göra saker med bara concealer och ögonbryn!

2009-08-26 @ 18:55:11
URL: http://fizzivy.blogspot.com
.Nekku.

Every day, since I'm so used to it. And it's a relaxing morning ritual.

I feel naked and vulnerable without any makeup. But if I'm staying home the whole day, I often don't bother.

2009-08-26 @ 18:59:42
URL: http://www.lazydynamitee.blogspot.com
Linda

Hemma bär jag nästan aldrig smink, utan sminkar mig när andan faller på, om jag ska jobba eller göra något spciellt. Men likaväl som att gå sminkad på stan kan jag gå helt utan, det är nog mer humör, lust och tid som avgör för mig :)

2009-08-26 @ 19:06:16
URL: http://bettieli.blogg.se/
Andrea

Tidigt på morgonen så orkar jag inte lägga ner tid på smink, jag är mer pigg på kvällen. Det är då jag öser på och experimenterar efter 21, då ingen ser. Blir lite synd ibland, när det blir fint, och så måste man ta bort det ändå.



Kör basic egentligen varje dag. Foundation, rouge(ett måste), vit skimrig ögonskugga och mascara(ev. eyeliner)Kanske det blir någon färgglad ögonskugga om jag har tråkigt, men inte mer än så.

2009-08-26 @ 19:12:04
Caroline

Sminkgalen som jag är blir det varje dag... kanske inte på lördagar och söndagar då jag ändå plugga/tvättar/städar/dansar osv :P

2009-08-26 @ 19:33:53
URL: http://ljusterdal.blogg.se/beauty
Aminda

Så gott som varje dag. Söndagarna brukar bli sminkfria. Sminkar mig bara om jag ska till skolan eller på fest.

2009-08-26 @ 19:37:46
URL: http://biatcho.blogg.se/
Elena

I sommar har jag nästan inte sminkat mig alls.

Har haft jobb som personlig assistent och på ett sjukhem, så då har jag naturligtvis inte fått haft nagellack på mig. Det känns jättenaket...



Har inte orkat sminka mig heller, har gått upp runt 5 väldigt ofta och har cyklat i ca 45 minuter till jobbet, så det har känts riktigt onödigt att ens testa hur svettsäkert mitt smink är >.< Bah.

2009-08-26 @ 19:42:54
URL: http://stiftprinsessan.wordpress.com
Linda

Kul kategori! =) Jag kör bara mascara, ögonbryn och foundationpuder på vardagar till jobbet. Ska jag fika blir det även diskret ögonskugga och eyeliner. Roliga helger blir det hela köret =) Då gillar jag att sminka upp mig till tusen.

2009-08-26 @ 20:56:48
URL: http://paivys.blogg.se/
Johanna

Jag sminkar mig 4-5 dagar i veckan. Jag sminkar mig inte på dagen om jag ska ut på kvällen, det blir aldrig bra, att antingen fylla på med smink eller sminka på helt nygnuggade (tvättade) ögon och hy. Hade inte ens med mig sminket till landet, där vi var hela sommaren. Fast då kunde jag längta VÄLDIGT mycket efter mina ögonskuggor..

2009-08-26 @ 21:12:23
Karin

Hej undrar om du vill byta en mac concealer mot en mac studio sculpt foundation NW 20? Har bara testat den en gång. Jag bor så långt ifrån städer som säljer mac, och vill inte beställa. Jag ångrar mig bittert att jag inte köpte concelern när jag hade chansen :/

2009-08-26 @ 23:14:16
Anna-Viktoria

Sminkar mig nästan varje dag, har kanske 1 eller max 2 dagar i veckan när jag bara ligger hemma i sängen och inte bryr mig det minsta. Eller när jag varit iväg och jobbat en hel helg och inte vill se en enda ögonskugga och är så trött på smink att jag spyr - då kör jag ett par dagar på rad utan.

2009-08-26 @ 23:20:58
URL: http://annaviktoria.wordpress.com
Carolina

Som situationen ser ut just nu så sminkar jag mig inte alls till vardags, men om jag hade rätt produkter så hade jag nog gjort det! Det är väl mest där skon klämmer, är inte riktigt nöjd med varken formula eller nyans på mina basprodukter, på sin höjd fyller jag i brynen och lägger på lite mascara, förrutom till fest då jag gärna piffar till mig lite extra med hela faderullan.

2009-08-26 @ 23:37:03
Emma

Ja, det är iprincip varje dag, håller dock mig sminkfri söndag och sminkar av mig varje dag då jag kommer hem direkt.

2009-08-27 @ 12:22:58
URL: http://emla82.blogspot.com
Sagu

I usually do my make-up every day. It makes me feel refreshed and pretty :) And it helps me feel more awake at school, too! I usually use concealer, mineral base, mascara, eyebrow color eyeliner, eyeshadow, blush, and lipstick/lipgloss if my lips are feeling well. If I'm really lazy, I only use mineral base, concealer and mascara.

2009-08-27 @ 16:23:55
URL: http://happycontours.blogspot.com
suss

oj.. det är heelt olika beroende på hur mycket tid jag har.. Jag kan lägga på smink även fast jag inte ska ut å göra nått, å jag kan dra iväg till jobbet osminkad, sen har jag perioder då jag bär avancerat smink 7 dagar i veckan i flera veckor.. så det är helt olika faktiskt!

2009-08-27 @ 16:27:00
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Hanna

Jag sminkar mig i princip varje dag, men det är knappast någon katastrof om jag inte hinner eller inte orkar. Till vardags sminkar jag mig ganska "mycket" antar jag (vad man nu menar med mycket). Använder oftast mineralpuder, rouge, concealer, ögonskugga, eyeliner, mascara och något på läpparna. Men jag gillar den sminkade stilen så för mig känns det inte "mycket". Sminkar mig lite "extra" när något speciellt händer, men inte så mycket extra. Jag har ju trots allt rätt mycket smink i vanliga fall ;) Har ingen bestämd sminkfri dag men det brukar bli någon dag i veckan.

2009-08-27 @ 18:17:58
Unn

Förr brukade jag sminka mig nästintill varje dag. Efter ett tag på min gymnasieskola (liten och trygg) så blev det mer och mer att jag slutade göra mig i ordning under skolveckorna. Lite mascara för att se lite småfräsh ut, men där gick oftast gränsen. Eftersom jag sminkade mig så pass sällan var det mycket roligare när man väl gjorde det - då märkte folk det och uppskattade det mer.



Jag gör mig fortfarande i ordning inför diverse tillställningar och läggar ned ganska mycket tid och energi på hela proceduren med kläder, smink osv. Jag älskar att piffa upp mig och hade jag haft en anledning till att göra det varje dag hade jag gjort det.

2009-08-27 @ 20:29:43
URL: http://unnhenriksson.blogg.se/
Fröken Frodig

Sminkar mej nästan varje dag, ibland minimalt med bara foundation och lite mascara, ibland (som idag) provar jag nån ny ögonskuggar och brer på lite extra. Allt beroende på tid och ork. Händer att jag inte sminkar mej alls om jag bara ska vara hemma eller gå ett snabbt ärende, t ex om det ösregnar och jag ska lägga på ett brev eller handla mjölk. Stående och vanligaste maken är: Mineralfoundation (Everyday Minerals eller Lily Lolo, oftast med nån primer under)täcker ringar under ögonen/plitor, puder, ev solpuder, basic ögonskugga som för det mesta är Cliniques Soft Apricot, ögonbrynspenna, ev kajal, mascara och läppglans eller stift. Oftast glans.

2009-08-27 @ 21:04:02
Adeline

Varje dag! Såvida jag inte sitter inne (hemma) hela dagen. Men då brukar jag veta det i förväg. Annars blir det alltid en snabb-sminkning ifall jag oplanerat måste gå nånstans ;) Verkligen alltid. Går aldrig ut utan nåt smink alls.



Till fest gör jag det lite mer avancerat. Men är det bara några kompisar som ska hänga (oftast killkompisar då) så kan det hända att jag skippar t.ex. ögonskugga.

2009-08-27 @ 22:05:25
URL: http://adeline.nu
Adeline

Juste.. Ibland sminkar jag mig mer (på vardagar) än planerat! Det är ju för att det är så kul ^^

2009-08-27 @ 22:06:07
URL: http://adeline.nu
Jenny

Jag sminkar mig varje dag, det blir inte sspeciellt avancerat på vardagar, för det är alltid tidsbrist på morgonen, hahaha. På helgerna går jag antingen utan smink eller så står jag i en timme och leker och pillar. ;D

2009-08-27 @ 22:57:47
URL: http://jennysinfall.blogg.se/
lenorca

Sminkar mig varje dag ti skolan, o ti butiken lägger jag concealer på acnet och mörka ringarna. Lediga dagar och tvättstugedagar etc blir sminklösa med bara hudkräm, och till centret går jag bara sminkad :D

2009-08-27 @ 23:21:52
Aila

Om jag jobbar sminkar jag mig varje dag. Inte på firitiden, då vilar huden;-))

2009-08-27 @ 23:33:37
Purity

Vad kul att så många ville vara med och svara, är jätteroligt och intressant att läsa era svar =)

2009-08-28 @ 10:08:51
URL: http://purity.webblogg.se/
Purity

Karin: Tyvärr har jag ingen concealer att byta bort, jag använder de jag har...

2009-08-28 @ 14:03:11
URL: http://purity.webblogg.se/
Jennifer

Jag sminkar mig varje dag, eller minst 6 dgr i veckan. Och det beror inte på som man kan tro att jag inte vågar gå ut utan smink, utan för att jag tycker det är så kul :). Har inga problem med att gå upp 20 minuter tidigare för att få lite extra tid till smink :)

2009-08-28 @ 15:32:14
Anonym

6 dagar i veckan. Söndagar brukar jag ta det lugnt på.

2009-08-28 @ 20:23:39
Gabriella

Jag sminkar mig oftast lite varje dag (mascara och eyeliner, kanske lite ögonskugga) Men sen brukar jag stå på kvällarna när jag känner mig inspirerad och lägga på mer smink. Kan stå i lite över en timme och öva mig, bara för att gå och tvätta bort det sen och gå och lägga mig. :D Sen när helgen kommer så är jag förberedd och spacklar på massor. :P Tycker det är intressant med smink, gillar att man kan skapa en ny personliget genom sminket..

2009-08-30 @ 13:09:24
Maggie

Jag sminkar mig nästan varje dag... men jag gillar att slasa omkring i mjukiskläder hemma, så om jag vet att jag inte ska träffa någon eller iväg på kvällen så tvättar jag alltid av sminket direkt när jag kommer hem och byter om till mjukiskläder!

Annars är lördagar och söndagar ofta sminkfria... lördagar iaf till dess det är dags att gå ut :) Eller så är det just de dagarna jag flippar ut och gör en helknäpp makeup som jag inte vågar visa ens i bloggen :D

2009-09-01 @ 11:41:38
URL: http://trappedathyper.blogg.se/superficial

Lämna en kommentar:

Jag svarar alltid på kommentarer i samma inlägg för att konversationen ska vara lätt att följa. Kommentarer som innehåller spam eller reklam publiceras ej.

Namn:
Kom ihåg mig
E-mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Kommentar:

Trackback




Blog Widget by LinkWithin

    Purity är en skönhetsblogg som har funnits på nätet sedan hösten 2008. Jag som driver bloggen heter Sanna, är 23 år och bor i Stockholm. Läs mer här!

bloglovin

























RSS 2.0
Purity är en blogg som drivs i privat ägo. Omdöme och betyg av produkter som förekommer på denna blogg är mina egna åsikter och går ej att påverka. Läs mer om min policy här.

Purity is a privately owned beauty blog. The opinion and rating of products that occurs on this blog are my own views and cannot be affected. Read more about my policies here.



© 2008-2011 purity.webblogg.se About Purity | Contact | Policy